خسارت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به گزارش کانال خبری ایران از اخبار آذربایجان شرقی ،عمرانی رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خسارت ۱۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی استان از آغاز سال جدید تاکنون خبر داد. عمرانی در […]

خسارت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش کانال خبری ایران از اخبار آذربایجان شرقی ،عمرانی رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خسارت ۱۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی استان از آغاز سال جدید تاکنون خبر داد.

عمرانی در تشریح خسارت  در هفته‌های گذشته گفت: شهرستان‌های آذرشهر، سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، میانه، هریس، هشترود و هوراند در اثر سرمازدگی، برف و یخبندان دچار خسارت شده‌اند که در مجموع بالغ بر ۴۶۷۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به بارش های شدید در استان طی روز‌های گذشته، افزود: شهرستان‌های سراب، شبستر و مرند در روز‌های گذشته در اثر بارش رگباری باران بیش از ۲۰۶ میلیارد ریال متضرر شده‌اند.

وی در خصوص خسارت ناشی از باد و طوفان در بخش کشاورزی نیز گفت: مجموع خسارت باد و طوفان بخش کشاورزی استان در شهرستان‌های اهر، بستان آباد، سراب، هشترود و خداآفرین بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

عمرانی با بیان این‌که بارش تگرگ در استان، خسارت ۴۴۸۷ میلیارد ریالی را به بخش کشاورزی تحمیل کرده است، اضافه کرد : بارش تگرگ باعث خسارت به باغات شهرستان‌های سراب، شبستر، مراغه و میانه شده است.

عمرانی  گفت: از مجموع خسارت به بخش کشاورزی استان، شهرستان مراغه با ۵۱۰۱ میلیارد ریال بیشترین ضرر را متحمل شده است و در مجموع بخش زراعی استان خسارت ۱۶۷۸ میلیارد ریالی و بخش باغی استان نیز خسارت ۸۶۲۹ میلیارد ریالی را تجربه کرده است.