جزییات ساخت ۱۶ کارخانه تولید مواد دارویی در خارج از کشور به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,فرامرز اختراعی، در گفت‌وگو با اخبار هاریکا گفت: بعد از پیروزی انقلاب توانستیم با آرمان‌های خودکفایی، گام‌های بزرگی در صنعت داروسازی کشور برداریم. وی از طرح ژنریک به عنوان یک دستاورد در حوزه دارویی کشور […]

جزییات ساخت ۱۶ کارخانه تولید مواد دارویی در خارج از کشور

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,فرامرز اختراعی، در گفت‌وگو با اخبار هاریکا گفت: بعد از پیروزی انقلاب توانستیم با آرمان‌های خودکفایی، گام‌های بزرگی در صنعت داروسازی کشور برداریم.
وی از طرح ژنریک به عنوان یک دستاورد در حوزه دارویی کشور نام برد و افزود: این طرح باعث شد علاوه بر اینکه قیمت دارو کاملاً تحت کنترل قرار بگیرد، در ساخت اجزای دارویی هم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.
اختراعی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی مورد نیاز کارخانه‌های دارویی کشور در داخل تولید می‌شود.
رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، با اشاره به توانمندی صنعت داروسازی کشور در صادرات مواد دارویی، گفت: صادرات هم داریم، اما شیطنت‌های ناشی از تحریم‌ها باعث شده در این مسیر با موانعی مواجه شویم که صادرات را دشوار می‌کند.
وی افزود: برای صادرات نیازمند باز شدن LC هستیم که چندان ساده نیست، اما کمپانی‌های بخش خصوصی توانسته اند راهکارهایی پیدا کنند؛ به طوری که توانسته ایم برای ساخت ۱۶ کارخانه تولید مواد موثره دارویی در کشورهای دیگر، مذاکرات خوبی داشته باشیم و به مرحله عقد قرارداد برسیم.
اختراعی گفت: ساخت کارخانه‌های تولید مواد موثره دارویی توسط کمپانی‌های ایرانی در سایر کشورها؛ نشان از توان بسیار بالای صنعت داروسازی کشور دارد که یک مرحله بالاتر از محصول دارویی است. امیدوارم خبر  جزییات ساخت ۱۶ کارخانه تولید مواد دارویی در خارج از کشور براتون مفید بوده باشه