تنها یک ساعت طول می‌کشد تا ۱۰ میلیون نفر با کسب‌وکار شما آشنا شوند…. راه‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد تا مشاغل و کسب‌وکارها محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند، که با توجه به نوع تبلیغ و محصول، می‌تواند بازدهی داشته باشد. اما یکی از روش‌های نوین تبلیغاتی پیامک مارکتینگ است و با […]

تنها یک ساعت طول می‌کشد تا 10 میلیون نفر با کسب‌وکار شما آشنا شوند….

راه‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد تا مشاغل و کسب‌وکارها محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند، که با توجه به نوع تبلیغ و محصول، می‌تواند بازدهی داشته باشد. اما یکی از روش‌های نوین تبلیغاتی پیامک مارکتینگ است و با آنکه تنها سه دهه از حضور آن در عرصه تبلیغات می‌گذرد، اما توانسته به بهترین جایگاه برسد. چراکه طبق اطلاعات به دست آمده تنها سه دقیقه پس از ارسال، پیامک‌ها باز و خوانده می‌شوند و به همین دلیل است که کسب‌وکارها از پنل‌های ارسال پیامک به منظور ارسال سریع پیامک انبوه استفاده می‌کنند. استفاده از پنل پیامکی این امکان را به کاربران می‌دهد تا تنها در یک ساعت بتوانند برای 10 میلیون نفر از مشتریان خود پیامک ارسال کنند، که ارسال این تعداد در چنین بازه زمانی بسیار قابل توجه است.

آن‌چه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری؛ پنل پیامکی

هر سال به تعداد کسب‌وکارهایی که از پیامک‌ مارکتینگ استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود و حتی سالانه میزان بودجه اختصاصی که به این نوع از تبلیغات اختصاص داده می‌شود، بیشتر و بیشتر می‌شود؛ اما باید بررسی کرد چه دلایلی وجود دارد که بازاریابی پیامکی این‌قدر در بین مشاغل و مشتریان محبوب شده است.

سریع و قابل اعتماد

برای برخی از مشاغل، زمان از فاکتورهای مهمی به شمار می‌رود و باید برخی از اطلاع‌رسانی‌ها در کسری از ثانیه به دست مشتریان برسد، به همین دلیل است که چنین مشاغلی مثل آژانس‌های هواپیمایی از پنل‌های ارسال پیامک انبوه استفاده می‌کنند. همچنین علاوه‌بر سرعت، ارسال مطمئن نیز بسیار حائز اهمیت است، چراکه در صورت عدم حضور مشترکین در فضای آنتن‌دهی، به محض ورود به مناطق تحت پوشش، پیامک را دریافت می‌کنند.

دسترسی به مخاطبین هدف

اگر کمی در فضای مجازی فعالیت داشته باشید، متوجه می‌شوید که داشتن مخاطب به یکی از مهم‌ترین مسائل بازاریابی تبدیل شده است. از این رو با استفاده از پنل‌های پیامکی، می‌توانید به مجموعه دسته‌بندی شده          ( جنسیت، سن، شغل، منطقه، کدپستی و…) مخاطبان به راحتی دسترسی داشته باشید و با توجه به نوع خدمات و محصولات خود مخاطبین هدف خود را انتخاب و برای آنان پیامک ارسال کنید، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی هدفمند برای مشتریان موجب بازگشت نرخ سرمایه بهتری می‌شود.

پیامک‌های شخصی‌سازی شده

هیچ روش تبلیغاتی به اندازه پیامک مارکتینگ نمی‌تواند منعطف باشد، پس با استفاده از ارسال پیامک‌های شخصی‌سازی شده برای مشتریان می‌توانید نظر آنان را بیشتر نسبت به محصولات و خدمات خود جلب کنید که باعث حس رضایت‌خاطر بیشتر در آنان می‌شود.

راه‌اندازی منشی تلفنی

داشتن تعامل در هر ساعت از شبانه‌روز مسئله‌ای بسیار مهم است که صاحبین کسب‌وکارها باید به آن توجه داشته باشند. راه‌اندازی منشی تلفنی و همچنین برخی تنظیماتی که با توجه به سوالات کلیدی مشتریان باعث ارسال برخی از پاسخ‌های از پیش تعریف شده می‌شود که مشتریان می‌توانند به صورت نا محدود، خدمات خود را دریافت کنند.

نرخ بازگشت سرمایه ROI بالا

نرخ بازگشت سرمایه یا همان Return on Investment در واقع نسبت هزینه تبلیغات است به میزان سودآوری یا بازگشت سرمایه، که طبق اطلاعات به دست آمده بازاریابی پیامکی، نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی باعث ROI بیشتری شده است و همین موضوع باعث شده است که بسیار مورد توجه بازاریابان قرار گیرد.

کارایی ساده و آسان

ماژول‌ها و تنظیمات بسیار زیادی که پنل‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار زیاد است، از این رو شاید برخی فکر کنند که کار کردن با چنین پنل‌هایی بسیار سخت است، اما لازم است که گفته شود، برای استفاده از این پنل‌ها احتیاجی به استخدام افراد متخصص نیست و فقط کافی است، با تیم پشتیبانی ارائه دهنده خدمات پنل پیامکی در دارتباط باشید و سپس به راحتی می‌توانید آن را طبق جدول زمان‌بندی یا محتوایی خود تنظیم کرده و به راحتی از آن استفاده کنید.

قابلیت گزارش‌گیری

درست است که پنل‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما چگونه می‌توان متوجه شد، کدام محتوا در چه زمانی برای کدام دسته از مخاطبان با بیشترین استقال مواجه شده است، پاسخ این سوال را قابلیت گزارش‌گیری پنل می‌دهد. کسب‌وکارها به راحتی می‌توانند در قسمت گزارش‌گیری پیامک‌های انبوه ارسال شده، میزان تعداد را با میزان نرخ کلیک و یا بازگشت سرمایه خود بررسی کرده و بتوانند از این اطلاعات ارزشمند در ارسال‌های انبوه بعدی خود استفاده کنند.

ارزان و مقرون‌به‌صرفه

همه مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ باید به بودجه اختصاصی مربوط به تبلیغات خود توجه کنند. برخی از کمپانی‌های بزرگ بر این باور هستند که هرچه این بودجه بیشتر باشد، منجر به فروش و سود بیشتر می‌شود. اما در روش‌های پیامک مارکتینگ، کسب‌وکارها می‌توانند پس از خریداری سامانه یا پنل‌های پیامکی خود با توجه به شغل خود ارزان ‌ترین تعرفه پیامکی را نیز خریداری کرده و برای مخاطبان هدف خود پیامک ارسال کنند. این موضوع نشان می‌دهد که پیامک مارکتینگ یک روش تبلیغاتی بسیار منعطف است که نه تنها برندها و کمپانی‌های بزرگ بلکه مشاغل کوچک، نوپا و خانگی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

دلیور بیس بودن

استفاده از پنل‌های پیامکی روشی بسیار مقرون‌به‌صرفه نسبت به سایر روش‌های بازاریابی است، اما برخی از شرکت‌های ارائه خدمات پیامکی نیز در قرارداد خود گزینه دلیور بیس بودن را دارند، به این معنا که اگر به هر دلیلی پیامک به دست برخی از مشتریان نرسید، همان لحظه به صورت آنلاین، مبلغ به حساب کاربری برگردانده می‌شود.

حتی از طریق وب‌سرویس هم می‌توان پیامک ارسال کرد

ارسال پیامک تنها به پنل و سامانه‌های پیامکی اختصاص ندارد و لازم است گفته شود که وب‌سرویس‌ها امکانات بسیار ویژه‌ای یا همان API تحت وب را در اختیار کاربران، برنامه‌نویسان و طراحان وب، قرار می‌دهد تا بتوانند از اکثر برنامه‌های تحت وب، سایت‌ها و یا حتی اپلیکیشن‌های گوشی‌های تلفن همراه هوشمند بتوانند پیامک‌های خود را از طریق خطوط خریداری شده، ارسال و یا حتی دریافت کنند.

اما امکانات وب‌سرویس‌ها تنها به این یک مورد خلاصه نمی‌شود، از متمایزترین امکانات آن می‌توان به اتصال به نرم‌افزارهای خارجی اشاره کرد. چنین قابلیتی باعث می‌شود که سایر نرم‌فزارها به طور مثال مثل انواع نرم‌افزارهای حسابداری نیز بتوانند در شرایط خاص نیز برای مخاطبان پیامک ارسال کنند، داشتن چنین کاربردی در برخی از نرم‌افزارها بسیار حائز اهمیت است. در واقع وب سرویس و ارسال پیامک اتوماتیک امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یک‌سری پیام‌ها با تظیمات از پیش تعرف شده برای مخاطبان ارسال گردد به طور مثال، ارسال فاکتور، یادآوری اقساط به صورت دوره‌ای و … . همچنین از دیگر خدمات وب‌سرویس‌ها می‌توان به ارسال پیامک‌های گروهی، ارسال پیامک‌های زمان‌دار، پیامک‌های احراز هویت با مدت زمان کوتاه، امکان اسفاده از سرویس‌های حضور غیاب، سازگاری با انواع CRM نیز اشاره کرد.

کلام پایانی

سرعت انتقال اطلاعات در دنیای کنونی روزبه‌روز در حال افزایش است، مخاطبان دیگر زمان و حوصله آن‌را ندارند که تبلیغات طولانی تلویزونی یا رادیویی را ببینند و یا بشنوند، دیگر حوصله آن‌را ندارند تا ایمیل‌های تبلیغاتی را باز کنند و یا حتی منابع محیط زیست اجازه نمی‌دهد که تبلیغات به صورت سنتی و چاپی در قالب تراکت به دست مخاطبان برسد. از این رو با آنکه پیامک مارکتینگ یک روش تازه از راه‌ رسیده در دنیای مارکتینگ است، با استقبال بسیار زیاد مخاطبان مواجه شده است و آنان چنین پیامک‌هایی را در سه دقیقه ابتدایی ارسال باز کرده و می‌خوانند. به همین دلیل است که لازمه تبلیغاتی هر کسب‌وکاری، از مشاغل بزرگ و کمپانی‌های معروف تا سایر مشاغل کوچک، نوپا و خانگی و پیامک مارکتینگ است.