تغییر رفتار پژوهشگران متناسب با تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  تغییر رفتار پژوهشگران متناسب با تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم […]

تغییر رفتار پژوهشگران متناسب با تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  تغییر رفتار پژوهشگران متناسب با تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امیدواریم در حوزه تحقیق و فناوری سلامت گام های موثری متناسب با نام گذاری امسال با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» برداریم.
پناهی افزود: تحقیقات پاسخگو که بر پایه نیاز حوزه سلامت باشد یکی از دغدغه های جدی است. با توجه به منابع و زمان محدودی که داریم باید برنامه ها را در راستای رفع نیازهای بومی کشور متمرکز کنیم.
وی افزود: شعار امسال فرصت خوبی را فراهم کرده تا ضمن دنبال کردن سیاست های کلان کشور، تغییراتی را در رفتار تحقیقاتی پژوهشگران سلامت ایجاد کنیم.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی برنامه هایی که برای سال جاری ارائه می کنند قابل اجرا باشد و به عملیاتی سازی برنامه حتما توجه شود و تا جای ممکن به تامین زیرساخت هایی که در راستای شعار نیست پرداخته نشود.
وی گفت: همه دانشگاه ها بر اساس زیرساخت و توانمندی که دارند و اعضای هیات علمی و نیروی انسانی که دارند برنامه بدهند. مراکز تحقیقاتی باید پویا و در راستای سیاست های دانشگاه باشد. شرکت های دانش بنیان، هسته های فناوری، پارک های علم و فناوری همه در یک راستا حرکت کنند.
پناهی افزود: از توانمندی دانشگاه ها به صورت تقسیم بندی آمایش منطقه ای استفاده شود. اگر دانشگاهی زیرساخت خوبی دارد دیگر دانشگاه های اطراف از آن امکانات بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه باید به قشر جوان و نخبه بها داده شود، گفت: در مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها برای جوانان فرصت سازی شود. فارغ التحصیلان ما خیلی خوب و راحت جذب دانشگاه های خارجی می‌شوند از یک جهت خوب است زیرا نشان می‌دهد سطح آموزش ما در عرصه بین‌المللی بسیار بالاست ولی از سوی دیگر تبدیل به تولیدکننده نیروی انسانی متخصص شده‌ایم بدون اینکه بازدهی برای کشور داشته باشد. بنابراین ابتدا باید این نیروهای متخصص را خودمان جذب کنیم؛ برای این مسئله باید ظرفیت سازی شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» وقتی مبادرت به تشکیل و تقویت شرکت دانش بنیان می کنیم باید بدانیم هدف فقط افزایش کمی نیست. حتما باید با برنامه و تعیین ماموریت ها باشد تا بدانیم این شرکت ها کدام نیاز کشور را تا پایان سال تامین می کنند. امیدوارم براتون خبر   تغییر رفتار پژوهشگران متناسب با تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-09 13:23:51