تشکیل ۳۶ هسته مسئله محور نخبگانی براساس نیاز کشور به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  تشکیل ۳۶ هسته مسئله محور نخبگانی براساس نیاز کشور  به گزارش خبرنگار هاریکا، محمدصادق موحدیان معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان امروز در مراسم آغاز به کار هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن که در دانشگاه تهران برگزار […]

تشکیل ۳۶ هسته مسئله محور نخبگانی براساس نیاز کشور

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  تشکیل ۳۶ هسته مسئله محور نخبگانی براساس نیاز کشور  به گزارش خبرنگار هاریکا، محمدصادق موحدیان معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان امروز در مراسم آغاز به کار هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: با نظارت اساتید خبره و راهبران صنعتی فرصتی برای توانمند سازی محققان ایجاد شده که در قالب تیم‌هایی مسائل کشور حل شود.
وی افزود: اگر این فعالیت به حل مسائل کشور گره بخورد گام‌های مؤثری در رفع چالش‌های کشور برداشته خواهد شد.موحدیان ادامه داد: از این رو این طرح با ابتکار بنیاد ملی نخبگان از سال ۹۶ با همکاری نهادهای فناورانه کلید خورد.
وی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری هفتمین دوره آن هستیم گفت: این طرح به همراه رویدادهای حمایتی از مصادیق عینی برای ایجاد یک جریان مسئله محور در رفع چالش‌های کشور است که می‌تواند الگوی پیشرو و جدید مورد توجه دستگاه‌ها باشد.
به گفته معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان از این رو بنیاد تلاش می‌کند تا از تمام ظرفیت‌های خود برای حمایت از ایده‌ها استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه این دوره با رویکرد جدیدی برگزار می‌شود گفت: توسعه دایره نخبگانی و مطالعه نخبگان برای بکارگیری آنها در دستگاه‌ها با هدف حکمرانی نخبگان از رویکردهای این دوره است. بر این اساس در این دوره به دنبال تعریف طرح‌هایی بودیم که نهادهای دیگر از آن بهره برداری کنند.
وی افزود: بر این اساس در این دوره ۴۷۶ طرح تقاضا محور مورد پذیرش قرار گرفته و از این تعداد ۳۶ هسته براساس ایده تقاضا محور بوده است.
موحدیان با اشاره به سابقه برگزاری رویداد گفت: در دور اول این طرح ۶ هسته مسئله محور تشکیل شد و این تعداد در هفتمین دوره به ۴۷۶ هسته ارتقا یافته است. در کل از ابتدای اجرای این طرح ۱۲۳۵ هسته نخبگانی تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: طرح توسعه هسته‌های مسئله محور پژوهشی و فناورانه الگویی برای اجماع مؤثر اجتماع نخبگانی در حل مسائل کشور است. امیدوارم براتون خبر   تشکیل ۳۶ هسته مسئله محور نخبگانی براساس نیاز کشور براتون مفید بوده باشه

 
2023-02-06 23:02:54