تحقق افق ۱۴۰۴ با زیست بوم فناوری و نوآوری ممکن است به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  تحقق افق ۱۴۰۴ با زیست بوم فناوری و نوآوری ممکن است  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی امروز چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه، در آغاز گردهمایی معاونین […]

تحقق افق ۱۴۰۴ با زیست بوم فناوری و نوآوری ممکن است

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  تحقق افق ۱۴۰۴ با زیست بوم فناوری و نوآوری ممکن است  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی امروز چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه، در آغاز گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز، اظهار داشت: ضروری است روسای دانشگاه‌ها ضمن هماهنگی با معاونین تحقیقات و فناوری در جهت توسعه‌ این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: جهت رفع چالش‌ها راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم و شورای عالی تحقیقات را ایجاد کردیم که ریاست آن را وزیر بهداشت برعهده دارند و تمام مصوبات آن لازم الاجرا است، همچنین شورای عالی فناوری نیز به ریاست وزیر بهداشت برگزار می‌شود که تمامی معاونین وزارتخانه در این شورا حضور دارند.
پناهی گفت: برخی از محققان پس از ارائه‌ مقاله به دلیل جلوگیری از بروز مشکلات از ادامه کار باز می‌مانند که ما این مسیر را هموار خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: اساسنامه موسسه‌ نیماد را هم اصلاح کرده‌ایم که به زودی تصویب خواهد شد تا تمامی زیرساخت‌ها به سمت تحقیقات مسئله محور سوق داده شود.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تحقیقات از نظر اقتصادی نیز باید مقرون به صرفه باشند، یادآور شد: مالکیت فکری، تجاری سازی، توانمندی سازی و غیره باید به نحوی سازماندهی شود که تحقیقات را به محصول و محصول را به بازار برساند و درصدی از تحقیقات باید به محصول منجر شوند که در دنیا میزان این آمار پنج درصد است اما در ایران این رقم پایین‌تر است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با بیان اینکه سازوکارهای شعار سال را یکی پس از دیگری باید طی کرد، اضافه کرد: اهداف کمی توسعه‌ فناوری سلامت در افق ۱۴۰۴ باید پیش‌بینی شود و تولید و خدمات دانش بنیان از طریق زیست بوم نوآوری فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محقق شود.
وی با تاکید بر اینکه خدمات دانش بنیان باید افزایش یابند، اظهار داشت: سه برابر شدن خدمات دانش بنیان در عرصه‌ جامعه و صنعت، ۱۰ برابر شدن تولید در فروش صادرات محصولات دانش بنیان، افزایش ۱۰ درصدی نسبت اختراعات تجاری به ثبت شده و تجاری سازی دو درصد از محصولات تولید از مسیر انتقال تکنولوژی از جمله اهداف ما در این عرصه است.
پناهی افزود: چاپ مقاله در تولید دانش بنیان نباید هدف غایی ما باشد، باید مقالات تجاری سازی شده و سپس وارد بازار شوند؛ باید به صورت ویژه بر انجام تحقیق بر معضلات اساسی سلامت با محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ کشور پرداخته شود.
وی گفت: معضلات سلامت در کشور و حتی در دنیا مشخص است اما اغلب روش‌های درمانی موجود پاسخگوی آنها نیست؛ بنابراین باید از علوم جدید مانند پزشکی بازساختی، ژن درمانی، سلول درمانی و … بهره‌مند شویم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: ما زیرساخت‌های تولید محصولات و خدمات با دستورالعمل‌های لازم را باید مهیا کنیم که نکته اصلی عدم وجود کانال ارتباطی موثر است که نیاز به کارگزار تخصصی دارد.
گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور، طی آیینی امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور افتتاح شد.
گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور روزهای چهارشنبه و پنج شنبه۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می شود. امیدوارم براتون خبر   تحقق افق ۱۴۰۴ با زیست بوم فناوری و نوآوری ممکن است براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-11 15:32:34