بهترین متخصصان مغز و اعصاب در ایران که باید آن ها را بشناسید! بسیاری از افراد در هنگام مشاهده علائم مرتبط با بیماری ها در بدن خود، ابتدا به ساکن به سراغ پزشک عمومی می روند و باید بدانید که برای گرفتن بهترین نتایج این کار بسیار کمک کننده است. می توانید بعد از مشورت […]

بهترین متخصصان مغز و اعصاب در ایران که باید آن ها را بشناسید!

بسیاری از افراد در هنگام مشاهده علائم مرتبط با بیماری ها در بدن خود، ابتدا به ساکن به سراغ پزشک عمومی می روند و باید بدانید که برای گرفتن بهترین نتایج این کار بسیار کمک کننده است. می توانید بعد از مشورت با پزشک خانوادگی خود و یا پزشک عمومی مورد اعتمادتان و بررسی علائم بیماری، در صورت تشخیص و مرتبط بودن علائم با بیماری های مرتبط با مغز، ستون فقرات، اعصاب و… به سراغ یک پزشک متخصص مغز و اعصاب بروید.

حتی ممکن است پزشک عمومی متوجه مشکل و بیماری شما نشود و یا قادر به درمان بیماری شما به نحو درستی نباشد. در این حالت بهتر است با توجه به علائم و مرتبط بودن آن به پزشک مغز و اعصاب، خود به این متخصصان مراجعه نمایید. کشور ما دارای پزشکان حاذق و با تجربه ای است که در سر تا سر دنیا زبانزد متخصصان و پزشکان مختلف هستند. در این مقاله به تخصص مغز و اعصاب و علائم بیماری های مرتبط با آن اشاره خواهیم کرد. همچنین در ادامه به معرفی دکترهای حاذق مغز و اعصاب در حال فعالیت ایران نیز خواهیم پرداخت.

پزشک مغز و اعصاب کیست و چه بیماری هایی را درمان می کند؟

متخصصین مغز و اعصاب بعد از گذراندن دوره دکتر عمومی وارد تخصص مغز و اعصاب شده اند و به مدت 4 سال به صورت تخصصی بر روی این حوزه، بیماری ها و درمان های مختص آن کار کرده اند. از جمله بیماری هایی که این متخصصین قادر به تشخیص و درمان آن هستند می توان به بیماری های مرتبط با مغز، بیماری های مرتبط با طناب نخاعی یا همان سیستم مرکزی اعصاب، اعصاب محیطی یا همان رشته های عصبی اتصال دهنده ارگان ها و اندام های داخلی به ستون فقرات و مغز اشاره کرد.

بیماری های عصبی چه علائمی دارند؟

از جمله مشکلاتی که مرتبط با بیماری های مغز و اعصاب است می توان به سکته مغزی، صرع، انواع اختلالات حرکتی، سردرد های مزمن و بدن درد و… اشاره کرد. بیماری های مرتبط با سلامتی مغز و اعصاب معمولا بیماری هایی هستند که در صورت نادیده گرفتن به سرعت شدت می گیرند و روند درمان را پیچیده می کنند. اما اگر تحت نظر پزشک متخصص این حوزه باشید با شناسایی علائم بیماری ها و جلوگیری از شدت گرفتن آن ها می توانید روند درمان ساده تری را در پیش بگیرید. در ادامه برخی از این علائم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سرگیجه

ایجاد سرگیجه ممکن است دلایل بسیار مختلف و متفاوتی داشته باشد. سرگیجه ای خطرناک است که به صورت مکرر و مداوم رخ دهد و باعث شود که مداوم در زمان ایستادن و حرکت کردن دچار مشکل سرگیجه شوید. این حالت می تواند از علائم بیماری مرتبط با مغز و اعصاب باشد.

سردرد های شدید

یکی از مشکلاتی که تقریبا هرکسی در زندگی با آن بارها و بارها رو به رو شده است سردرد است. این درد ممکن است به دلایل مختلف در هر نقطه از جمجمه حس شود. برای مثال ممکن است درد حس شده در داخل جمجمه به دلیل متورم شدن سینوس ها و یا به دلیل مشکلات مرتبط با دندان ها باشد.

اما چه نوع سردردی خطرناک است؟ سردرد هایی که با حالت تهوع ایجاد می شوند، یا سردرد هایی که به صورت طولانی مدت برقرار هستند، یا سردرد هایی که در هنگام صبح و بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب به سراغتان می آیند و یا سردرد هایی که مکررا و به صورت ناگهانی شدت می گیرند و تحمل آن ها دور از توان است می توانند از علائم بیماری های خطرناک مرتبط با مغز و اعصاب باشند.

در صورتیکه این علائم از علائم بیماری های مغز و اعصاب باشند و برای درمان آن ها اقدام نشود می توانند بسیار خطرناک باشند. در مواردی در زمان پیشرفت ممکن است این علائم با کاهش دید و کاهش قدرت شنوایی همراه باشند که نشان از پیشرفت بیماری دارد و می تواند درمان را بسیار پیچیده نماید.

تشنج

تشنج از علائمی است که می تواند برای بدن بسیار مشکل آفرین باشد. تشنج ها به صورت ناگهانی رخ می دهند و بعد از اتفاق افتادن آن ها باید به سرعت به پزشک مراجعه نمایید. البته این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که این اتفاق ممکن است بر اثر مشکلاتی مانند قند خون پایین و یا در اثر ترک کردن مواد مخدر ایجاد شود.

چگونه می توانیم به بهترین پزشکان حوزه مغز و اعصاب دسترسی داشته باشیم؟

با توجه به پیشرفت روز افزون جامعه و ساده تر شدن دریافت خدمات برای افراد مختلف علی الخصوص بیماران، دیگر نیازی نیست تا با پرس و جو از اقوام و دوست و آشنا پزشکان مناسب خود را پیدا کنید. می توانید با استفاده از سایت پذیرش 24 که تمامی خدمات موجود را بر روی بستر وب در اختیار کاربران قرار می دهد استفاده کنید. سایت پذیرش 24 به راحتی از طریق اینترنت قابل دسترسی است و در صفحات وب سایت خود به معرفی دکترهای حاذق مغز و اعصاب در حال فعالیت ایران می پردازد.

می توانید با مراجعه به این صفحات با ین پزشکان آشنا شده و با مطالعه نظرات کاربران دیگر و امتیازاتی که به آن ها اختصاص داده شده است به راحتی پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید. از پزشکان متخصص فعال در این سایت می توان به دکتر مجید کیهانی فرد، دکتر افسون صدیقی، دکتر الهام اوسپید، دکتر علی شفیعی، دکتر نوشین مهربد اشاره کرد. البته با مراجعه به این سایت می توانید با دیگر پزشکان فعال در این سایت آشنا شوید.

سایت پذیرش 24 سال ها است که در این حوزه و خدمات دهی بر روی بستر اینترنت فعال است و با توجه به ارائه دادن خدمات متنوع پزشکی بر روی بستر نت و استفاده از حاذق ترین پزشکان، توانسته جامعه آماری بسیار بالایی را در این زمینه گرد هم آورد که همین امر تضمینی است برای ارائه بهترین خدمات توسط پزشکان فعال در این سایت.