بهترین ابعاد استاندارد تخت خواب یک نفره چه قدر است ؟ تخت خواب به عنوان محلی که چند ساعت از شبانه روز را در آن می‌گذرانیم، باید کاملا مطابق استانداردهای روز تولید شوند. این موضوع هم از نظر ایجاد راحتی بیشتر هنگام خواب مهم است و هم از نظر حفظ زیبایی دکوراسیون اتاق خواب. از […]

بهترین ابعاد استاندارد تخت خواب یک نفره چه قدر است ؟

تخت خواب به عنوان محلی که چند ساعت از شبانه روز را در آن می‌گذرانیم، باید کاملا مطابق استانداردهای روز تولید شوند. این موضوع هم از نظر ایجاد راحتی بیشتر هنگام خواب مهم است و هم از نظر حفظ زیبایی دکوراسیون اتاق خواب. از همین جهت باید تختی را انتخاب کرد که با ابعاد اتاق، قد و وزن فردی که آن را مورد استفاده قرار می‌دهد، هماهنگ باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند که با ویژگی‌های تخت خواب‌های استاندارد آشنا شوید و خریدی مناسب و مطمئن داشته باشید.

سایز استاندارد تخت خواب یک نفره

تخت خواب‌های یک نفره ابعاد مختلفی دارند می‌توان انواع مختلفی از آن‌ها را در فروشگاه‌ها مشاهده کرد. به طور معمول همه تخت‌ خواب‌های بزرگسال، ۲۰۰ سانتی ‌متر طول دارند؛ اما عرض آنها بین ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ سانتی‌ متر متغیر است. تخت‌های با ابعاد بزرگ‌تر بیشتر توسط کسانی خریداری می‌شوند که وزن بالا و جثه بزرگی دارند. در واقع این تخت‌ها به منظور احساس راحتی و آرامش بیشتر آن‌ها تولید شده است. از آنجایی که احتمال دارد فرد حین خواب از روی تخت سقوط کند، آن‌ها را با ارتفاع بیشتر از ۳۵ سانتی متر نمی‌سازند.

چرا باید در انتخاب تخت خواب یک نفره دقت کرد ؟

خصوصیات تخت خواب تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت خواب، آرامش جسمی و روانی فرد دارد. در واقع تخت خواب می‌تواند باعث شود که قسمت پشت بدن و ستون فقرات در حالت درست یا نادرست قرار بگیرد. در نتیجه قادر به جلوگیری یا ایجاد درد کمر و گردن است. همچنین تخت خواب استاندارد می‌تواند شما را در حالت خواب طبیعی قرار بدهد تا قسمت‌های مختلف بدن تحت فشار قرار نگیرند. بدین صورت پس از بیدار شدن احساس درد و گرفتگی نخواهید داشت.

در صورتی که تخت خواب استاندارد انتخاب کنید احساس راحتی بیشتری خواهید داشت که این موضوع بر کیفیت خواب شما تاثیر بسیاری می‌گذارد. در واقع استراحت و خواب به دلیل آرامش‌بخش‌تر بودن، کافی نیز خواهد بود؛ چرا که تخت خواب شما را در شرایط مطلوب قرار می‌دهد و تا انرژی خود را به طور کامل بازیابی کنید. در مقابل اگر دقت کافی در خرید تخت خواب نداشته باشید و محصول مناسبی تهیه کنید، احتمال ابتلای شما به بیماری‌هایی از جمله افسردگی، استرس، اضطراب و بیماری‌های قلبی عروقی بالا خواهد رفت.

راهنما و نکات مهم در انتخاب و خرید تخت خواب یک نفره استاندارد

با دانستن تاثیراتی که تخت خواب می‌تواند بر روی کیفیت خواب و سلامتی ما بگذارد باید به اهمیت این موضوع نیز پی برده باشید که توجه به نکات مهم در انتخاب و خرید تخت خواب یک نفره استاندارد ضرورت دارد. از همین جهت در این بخش از مقاله به معرفی نکات مذکور خواهیم پرداخت.

چه مدل تخت خواب برای خودمان انتخاب کنیم؟

تخت خواب‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. تخته کشودار، تخت جک دار، تخت تاشو، تخت باکسی، تخته گرد و تخته ساده از جمله مدل‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. هر یک از این مدل تخت خواب‌ها مزایا و معایبی دارد، شما باید با توجه به ابعاد اتاق و وسایل موجود در آن دست به انتخاب از میان مدل‌ها بزنید.

میزان اهمیت جنس تخت خواب

تخت‌ها از نظر جنس نیز به سه دسته فلزی، چوبی و پارچه‌ای تقسیم می‌شوند. تخت‌های چوبی بیشترین تنوع را دارند و از سایر تخت خواب‌ها محبوب‌تر هستند. تخت‌های فلزی نیز بسیار مقاوم هستند؛ اما تنوع کم‌تری دارند. تخت‌های پارچه‌ای فریم چوبی دارند، اما با رویه پارچه‌ای یا چرمی پوشیده شده‌اند و مقاومتشان بالا و شستشوی آن‌ها دشوار است.

انتخاب ابعاد تخت خواب بر اساس ابعاد اتاق و سایر مبلمان آن

تخت خواب استاندارد باید با ابعاد اتاق خواب هماهنگ باشد به طوری که با قرار دادن آن در اتاق فضایی نیز برای رفت و آمد و حرکت در اتاق باقی بماند. فاصله ایده‌آل میان قسمت‌های کناری و پایین تخت با دیوار و دیگر وسایل اتاق، ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر است.

ارتفاع تخت خواب چه قد باید باشد؟

تخت خواب‌هایی استاندارد هستند که ارتفاع آنها بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر باشد؛ بنابراین خرید تخت‌هایی که ارتفاع آن‌ها از این محدوده خارج است، توصیه نمی‌شود.

استحکام تخت خواب یکی از مهم ترین ویژگی تخت خواب می باشد

هنگام خرید به چهارچوب و کفی تخت، یعنی جایی که تشک بر روی آن قرار می‌گیرد، دقت کنید تا حتماً به اندازه کافی محکم باشند. اگر به این موضوع دقت کنید، می‌توانید از تخت خواب خود سال‌ها استفاده کنید.

تشک مناسب تخت خواب ما کدام است؟

با توجه به ابعاد تخت، تشک مناسبی برای آن انتخاب کنید. تشک باید به اندازه کافی نرم باشد. بیش از حد نرم یا بیش از حد سفت بودن تشک به بدن شما آسیب می‌زند. هر چه تشک بزرگ‌تر باشد، خواب لذت‌بخش‌تر و آرام‌تری بر روی آن خواهید داشت.

انتخاب بر اساس سلیقه

دکوراسیون اتاق باید دارای اجزای هماهنگ داشته باشد؛ بنابراین بر اساس سلیقه خود و با توجه به عناصر موجود در اتاق دست به انتخاب تخت بزنید.

ابعاد استاندارد انواع تخت یک نفره برای گروه های مختلف

گروه‌های سنی مختلف به دلیل تفاوت جثه به تخت‌هایی با ابعاد متفاوت نیاز دارند. در واقع هر فرد باید با توجه به جثه‌ای که دارد تخت مناسب را تهیه کند. اما ابعاد استاندارد برای تخت‌ خواب گروه‌های سنی مختلف چیست؟ در ادامه خواهیم خواند.

تخت خواب تک نفره چوبی نوزاد

ابعاد تخت‌ خواب‌های نوزاد متنوع هستند. اما ابعاد استاندارد شامل ۱۴۰ سانتی متر طول و ۶۰ سانتی متر عرض است. البته برخی تخت‌های نوزاد می‌توانند به تخت نوجوان نیز تبدیل شوند که ابعاد آن‌ها پس از تبدیل بزرگ‌تر است‌.

تخت خواب تک نفره نوجوان

ابعاد مناسب برای این نوع تخت خواب‌ها، ۱۹۰ سانتی متر طول و ۸۰ سانتی متر عرض است. در این صورت نوجوان به راحتی بر روی تخت جا می‌گیرد و خوابی آرامش‌بخش را تجربه می‌کند. همچنین دیگر نیازی به استفاده تخت‌های بزرگ‌تر که بی جهت فضای اتاق را اشغال می‌کند، نیست.

استاندارد ترین تخت خواب تک نفره چوبی بزرگسال

تخت‌ خواب‌های تک نفره بزرگسال استاندارد در ابعاد ۲۰۰ سانتی متر طول و ۹۰ سانتی متر عرض تولید می‌شوند. تختی با این ابعاد بدن شما را در بهترین حالت ممکن حفظ می‌کند و به آن فشار وارد نمی‌کند. به همین دلیل خوابی راحت خواهید داشت.

تخت خواب یک و نیم نفره چوبی بزرگسال

تخت‌های یک و نیم نفره کمی بزرگ‌تر از تخت‌های تک نفره هستند و ابعاد آن‌ها ۲۰۰ سانتی متر طول در ۱۴۰ سلامتی متر عرض است. این تخت‌ها که به عنوان تخت‌های دوقلو هم شناخته می‌شوند، برای استراحت دو فرد با جثه کوچک و متوسط مناسب هستند.

آشنایی با ارتفاع استاندراد و اندازه عمق تخت خواب یک نفره

ارتفاع و بلندی تخت خواب نیز بسیار مهم است. در واقع هر فردی ممکن است حین خواب از روی تخت سقوط کند. اگر ارتفاع تخت بسیار زیاد باشد، فرد آسیب خواهد دید. اگر هم ارتفاع تخت بسیار کم باشد، هنگام نشستن بر روی آن باید زانو‌های خود را خم کنید. ارتفاع مناسب برای تخت خواب‌های نوزاد بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی متر است تا در آغوش کشیدن، بر روی تخت گذاشتن و مراقبت کودک آسان‌تر شود. در حالی که میزان ارتفاع مناسب و استاندارد برای تخت خواب‌های نوجوانان و بزرگسالان بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر است.

بهترین تشک ها برای تخت خواب های یک نفره

علاوه بر تخت، تشکی که بر روی آن قرار می‌گیرد نیز اهمیت زیادی دارد. نرمی، سفتی، ابعاد، جنس و حتی رنگ تشک نیز بر کیفیت خواب ما اثر گذار است. در این قسمت بهترین تشک‌هایی که برای تخت خواب‌های یک نفره می‌توانید تهیه کنید را معرفی می‌کنیم.

اگر تشک تخت شما مناسب و استاندارد نباشد، ممکن است با دردهای مفصلی بی‌حسی دست و پا و حتی انحراف ستون فقرات مواجه شوید. همچنین ممکن است با وجود استراحت و خواب طولانی مدت، احساس خستگی بکنید. به همین دلیل باید تشک مناسب انتخاب و خریداری شود.

تشک‌هایی استاندارد به حساب می‌آیند که فنرهای قوی در آن‌ها به کار رفته باشد و به طور کامل از بدن، به ویژه ستون فقرات محافظت کند. در واقع تشک خوب باید نقاط فشار که شامل سر، کتف و باسن می‌شود را در وضعیت صحیح نگه دارد. نوع پارچه تشک نیز نباید حساسیت زا باشد و به خوبی دوخته و آماده شده باشد. استحکام بافت پارچه تشک بسیار مهم است.

تشک مناسب تخت نوزاد باید در ابعاد ۱۳۰ در ۷۰ سانتی متر و از نوع طبی و نرم باشد. تشک‌های فنربندی که به صورت ارگانیک تولید می‌شوند برای تخت‌های نوزاد مناسب هستند. تشک مناسب برای تخت خواب نوجوانان نیز نرم و فنری است؛ چرا که وزن آن‌ها نسبت به بزرگسالان کم‌تر است. ابعاد مناسب برای این نوع تشک‌ها، ۱۸۰ در ۸۰ سانتی متر است. تشک‌های تخت خواب دو نفره و تک نفره بزرگسال نباید خیلی نرم و فنری باشند. ابعاد مناسب برای آن‌ها نیز ۲۰۰ در ۹۰ سانتی متر است. تخت‌های یک و نیم نفره در ابعاد ۲۰۰ در ۱۲۰ سانتی متر، مطلوب هستند.

بهترین تخت خواب یک نفره

انسان‌ها هم از نظر جثه، قد، روحیات و هم مشکلات و درگیری‌ها متفاوت هستند؛ بنابراین هر یک به تخت متفاوتی هم نیاز دارند. در این قسمت تخت مناسب اشخاص مختلف را معرفی کنیم تا انتخاب و خرید از میان انواع تخت‌ خواب‌ها، راحت‌تر شود.

برای اشخاصی که قد بلندی دارند تخت خوابی با طول ۲۰۰ تا ۲۲۰ سانتی متر مناسب است. همچنین ارتفاع تخت باید طوری باشد که اگر فرد قد بلند روی آن می‌نشیند، مجبور به تا کردن پای خود نشود. ابعاد استاندارد تخت خواب برای کسانی که وزن بالا و جثه بزرگی دارند نیز دارای عرض ۱۸۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است.

همچنین تخت خواب مناسب برای خانم‌ها معمولا ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر عرض و ۱۹۰ تا ۲۰۰ متر طول دارد. تخت استاندارد برای آقایان نیز حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰ سانتی متر عرض و ۱۹۰ تا ۲۰۰ سانتی متر طول دارد. البته این مقادیر به صورت کلی گفته می‌شود و بهترین تخت براساس قد و وزن فرد تعیین می‌گردد.

 

تخت خواب یک نفره استاندارد از کجا بخرم ؟

اگر به سلامت بدن خود، ستون فقرات، گردن و دیگر نقاط آن اهمیت می‌دهید، باید خرید تخت خواب استاندارد را در اولویت قرار دهید. البته می‌بایست فروشگاهی نیز بیابید که تخت‌ خواب‌هایی کاملا استاندارد عرضه کند. تمام انتظارات شما از یک تخت خواب تک نفره استاندارد را فروشگاه چندسو می‌تواند برآورده کند. این فروشگاه آنلاین بسیار محبوب و معتبر است که در هر لحظه آماده خدمات رسانی به مشتریان خود است. اگر مایل به شناخت بیشتر این فروشگاه، شرایط عالی آن را در ادامه بخوانید‌.

– خرید اقساطی با کمترین پیش پرداخت

فروشگاه چهارسو امکان خرید اقساطی با کمترین پیش پرداخت (تنها با چک‌ صیادی معتبر) را برای مشتریان خود فراهم کرده است. با استفاده از امکان می‌توان برای خریدهای بالای ۴ میلیون، فرصت پرداخت در اقساط ۶ ماهه دریافت کنید‌‌. همچنین تا سقف اعتباری که در اسنپ پی دارید می‌توانید از خرید اقساطی آن استفاده کنید‌‌. البته این خرید باید در درگاه اسنپ پی انجام شود‌. مشتریان عزیز در صورت نداشتن سقف کافی دریافت وام، می‌توانند با کارشناسان فروشگاه چهارسو تماس بگیرند و کد تخفیف ما به التفاوت دریافت کنند. چه بهتر از این!

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع …. می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 – 02632828290 – 02632828293

Chandsoo.com

– امکان خرید عمده و سازمانی

خرید عمده یکی دیگر از امکاناتی است که فروشگاه چندسو در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اگر فروشنده هستید، می‌توانید محصولات خود را از بهترین برندهای به صورت بی‌واسطه از فروشگاه چهارسو تهیه کنید و به فروش بگذارید. در این فروشگاه شما می‌توانید کمیاب‌ترین محصولات را نیز پیدا بکنید و پس از مقایسه و استعلام قیمت، به راحتی و در کمترین زمان ممکن سفارش دهید.

– گارانتی و ضمانت کیفیت محصولات

تمامی محصولات فروشگاه چندسو از نظر کیفیت تضمین شده‌اند. اما برای افزایش اطمینان خاطر مشتریان همگی از گارانتی و ضمانت کیفیت برخوردارند. بدین صورت دیگر نگرانی از بابت کارایی و طول عمر محصول نخواهید داشت.

معرفی فروشگاه چندسو

چندسو فروشگاهی اینترنتی است که از چندین سال پیش در بستر مجازی خدمت رسانی به مشتریان خود را آغاز کرد. این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت نیز بوده که بیانگر اعتبار این فروشگاه است. در فروشگاه چندسو انواع وسایل مبلمان اداری و خانگی عرضه می‌شود. علاوه بر این می‌توان موبایل و لوازم جانبی آن را نیز تهیه کرد و از خدمات تعمیرات صندلی اداری بهره برد. تنوع محصولات این فروشگاه بسیار بالا است و شما می‌توانید مواردی که در بسیاری از فروشگاه یافت نمی‌شوند را نیز در چندسو پیدا کنید. در این فروشگاه محصولاتی از تمام برندها وجود دارند که دست مشتری را برای انتخاب باز می‌گذارد.

در صورت مواجهه با هر مشکل یا سوالی در زمینه سفارش‌ها، تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته چندسو آماده پاسخگویی است.‌ دامنه سایت این فروشگاه از اعتبار کافی برخوردار است و درگاه‌های بانکی این فروشگاه نیز همگی معتبر هستند. فروشگاه به حریم شخصی مشتریان خود احترام می‌گذارد و از آن محافظت می‌کند. چندسو در انجام مراحل کسب و کار خود، هم قوانین رایج در ایران و هم قوانین بین‌المللی را به کار می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع …. می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 – 02632828290 – 02632828293

Chandsoo.com