بهار پر بارش سال ۱۴۰۲ وضعیت بارش های کشور عزیزمان ایران همواره در فصل بهار همیشه بهبود نسبی در مقایسه با پاییز و زمستان داشته است بنا براین در این مقاله به بهار پر بارش سال ۱۴۰۲ میپردازیم . اما حال میخواهیم به بررسی دقیق تر در مورد بهار پر بارش سال ۱۴۰۲ و روش های مهار […]

بهار پر بارش سال 1402

وضعیت بارش های کشور عزیزمان ایران همواره در فصل بهار همیشه بهبود نسبی در مقایسه با پاییز و زمستان داشته است بنا براین در این مقاله به بهار پر بارش سال 1402 میپردازیم . اما حال میخواهیم به بررسی دقیق تر در مورد بهار پر بارش سال 1402 و روش های مهار آب های سطحی و مقابله با سیل و بپردازیم , پس با ما در این مقاله همراه باشید تا با وضعیت بهار پر بارش سال 1402 و روش های نوین در جهت هدایت آب های سطحی در جهت صرفه جویی و هدایت آب های سطحی و سر ریز اطلاعات کاملی را کسب کنید.

پیش بینی بارش های زمستان سال 1401

همچنین بارش‌ ها برای نیمه دوم ماه بهمن سال 1401 در سایر مناطق کشور به‌ ویژه استان های مرکزی و غرب سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور بارش ها بیشتر از نرمال خواهد بود و شاهد کاهش دمای نسبی در سواحل خزر و دامنه رشته کوه البرز (تهران , دماوند و …) و با بارش برف و باران همراه خواهد بود.

انتظار می‌رود میانگین بارش کشور در نیمه بهمن تا نیمه اسفند در محدوده نرمال تا بیشتر از آن باشد. همچنین بارش‌ها در استان‌ های همسایه زاگرس مرکزی و شمال خلیج‌فارس بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌ بینی میشود.

احتمال وقوع بارش انباشته بیشتر از نرمال در استان هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نوار جنوبی کرمان و بخش محدودی از استان خراسان جنوبی کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق کشور بین ۳۵ تا ۶۵ درصد است و وضعیت بارش در نیمه اسفند تا نیمه فروردین ۱۴۰۲ در اغلب مناطق کشور در محدوده نرمال است و در جنوب غرب، زاگرس مرکزی و مناطقی از غرب کشور گرایش به بیش از نرمال دارد.

در استان‌های واقع در نوار جنوبی و جنوب شرق و مناطق محدودی از مرکز کشور احتمال وقوع بارش انباشته بیشتر از نرمال، کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق بین ۳۵ تا ۶۵ درصد خواهد بود. در نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲ وضعیت بارش‌ها در اغلب مناطق کشور در محدوده نرمال و در دو سوی کوه‌ های البرز و بخشی از شمال شرق گرایش به بیشتر از نرمال دارد و احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در نیمه جنوبی کشور کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق بین ۳۵ تا ۶۵ درصد است حال که با وضعیت بارش های زمستان امسال (بهمن و اسفند) بیشتر آشنا شدیم و اطلاعات کافی در مورد بهار پر بارش سال 1402کسب کردیم زمان این است که به روش مدیریت و هدایت آب های ناشی از بارش در هر دو فصل پیش رو بپردازیم تا بتوانیم با صرفه جویی هرچه بهتر در مصرف آب سهم بزرگی را در جهت حفظ منابع آبی کشور عزیزمان ایران ایفا کنیم.

از آن جایی که اقلیم کشورمان ایران گرم و خشک میباشد و همیشه با چالش کمبود منابع آب مخصوصا در فصول گرم سال رو به رو میباشد , این مسئله همواره حائز اهمیت بوده است.

گریل استخر

گریل (Swimming pool grating) گریل استخر به یک نوع گریتینگ گاتر یا درپوش گاتر می گویند ، که روی کانال های پیش ساخته با جنس پلی پروپیلن یا جوب به روش سنتی یا ماسونری های آب دور استخر یا جکوزی جهت جمع آوری آبهای سر ریز و سطحی استفاده میشود و انواع  مختلفی دارند که بسته به مواد تشکیل دهنده اولیه آن به دو دسته گریل استخر مخصوص فضای داخلی و خارجی تقسیم میشوند. جنس این گریل ها عمدتا ای بی اس (Acrylonitrile butadiene styrene) یا پلی پروپیلن (Polypropylene) می باشد که رنگ و عرض ها و طرح های متفاوتی توسط شرکت پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند.

در استخرهای تازه ساز و همچنین استخر ها و جکوزی های بازسازی شده معمولا از بهترین نوع گریل ای بی اس استخری استفاده می شوند . این ابزار باید ایمن , دارای زیبایی منحصر به فرد خود و متناسب با نوع و ابعاد و محل استفاده تولید شده باشند. یکی ار مواردی که در حرید گریل استخر باید به آن توجه داشت دوام و کارایی آن می باشد و همچنین قیمت مناسبی داشته باشند. در دور استخرها یا جکوزی (Jacuzzi) و هر جایی که آب ریز داشته باشد باید از گریل مناسب با آن محوطه استفاده کرد تا آب سر ریز که از داخل استخر (Swimming pool) به بیرون میریزد در لبه های استخر باقی نماند تا از لیز خوردن افراد جلوگیری کند.

امروزه به علت تنوع گریل استخر در شکل ظاهری در عرض و طراحی آن , خرید گریل استخر پا برجا می باشد و برای ساخت و اجرای استخر از موارد ضروری میباشد ، در این میان از لوازم ضروری در اجرای یک استخر میتوان به انواع پله استخر هم اشاره کرد که کمک شایانی در طراحی و زیبایی هرچه بیشتر استخر می کند که پله های استخر عمدتا از جنس تمام استیل 304 (Steel) با ضخامت ورق 0.8 میلی متر تولید می شوند. پله های استخری در دو مدل با کف پله های استیل و کف پله های پلاستیکی قابل تولید میباشند که نوع آن تاثیر مستقیمی روی قیمت و استحکام آن دارد.

 

آشنایی با کاربرد های گریل استخری

رنگ ماندگار، ضخامت و ابعاد متنوع و استانداردی دارند.

تمیز کردن جوب و رسیدگی آسان به آن با استفاده از واتر جت.

جلوگیری از لیز خوردن افراد دور استخر به علت ایجاد استحکاک توسط استاپر های (Stopper) روی گریل

در برابر مواد شیمیایی (کلر) واکنش نشان نمی دهد و مقاومت بالایی دارند و تغییر رنگ و شکل نمی دهند.

گریل های استخر با جنس ای بی اس (ABS) مناسب استفاده در محوطه باز و جنس پلی پروپیلن (PP) مناسب استفاده در محیط های سرپوشیده و به دور از تابش نور خورشید به علت زرد و از دست دادن ظاهر و شکل اولیه ی خود میباشند.

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.