بسیاری از افراد برای سازمان یا حتی استفاده شخصی خود از کامپیوتر‌های بسیار با‌کیفیت و عالی استفاده می‌کنند. تمامی تجهیزات این رایانه‌ها علاوه‌بر کیفیت بالا، در‌ صورت خراب ‌شدن هزینه بالایی هم دارند. یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای دستگاه خود انجام دهید تا از ایجاد خرابی و آسیب جلوگیری کنید، خرید و استفاده از […]

بسیاری از افراد برای سازمان یا حتی استفاده شخصی خود از کامپیوتر‌های بسیار با‌کیفیت و عالی استفاده می‌کنند. تمامی تجهیزات این رایانه‌ها علاوه‌بر کیفیت بالا، در‌ صورت خراب ‌شدن هزینه بالایی هم دارند. یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای دستگاه خود انجام دهید تا از ایجاد خرابی و آسیب جلوگیری کنید، خرید و استفاده از یو پی اس برای کامپیوتر است. این قطعه، از کامپیوتر شما در برابر ولتاژ شهری محافظت می‌کند. البته UPS برای تمامی دستگاه‌ها قابل استفاده بوده و نیاز نیست به‌طور حتم، قیمت کامپیوتر‌تان بالا باشد تا بخواهید از آن محافظت کنید!

ضرورت استفاده از یو پی اس

هیچ فردی دوست ندارد رایانه‌اش خراب شده و سلامت خود را از ‌دست دهد. فرقی نمی‌کند که این سیستم در خانه، محل کار، بانک یا شرکت باشد؛ در هر صورت، باید مطمئن شوید که هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کند. اغلب اشخاص بیشتر به سیستم داخلی آن اهمیت می‌دهند و نمی‌گذارند ویندوز‌شان ویروس بگیرد؛ اما یکی از عوامل مهم برای کار‌‎کردن دستگاه، برق و انرژی آن است. یکی از چیز‌هایی که می‌تواند برای کامپیوتر‌ها آسیب‌زا بوده و آن‌ها را دچار مشکل کند، کم یا زیاد‌شدن ولتاژ برق هنگام استفاده از دستگاه است. به همین دلیل خرید یو پی اس اهمیت زیادی برای جلوگیری از مشکل در کامپیوتر، پیدا می‌کند.

وقتی در ولتاژ برق شهری مشکلی ایجاد شود، این ایراد می‌تواند به برخی از تجهیزات کامپیوتر‌ها هم آسیب وارد کرده و آن‌ها را از کار بیندازد. وقتی یک سیستم گران‌تر باشد، این آسیب به قطعات می‌تواند بیشتر خود را نشان دهد. برای آنکه بتوانید از ایجاد چنین معضلی جلوگیری کنید، کافی است یو پی اس برای کامپیوتر خریداری کرده و آن را روی رایانه خود قرار دهید. این قطعات می‌توانند در زمان قطعی برق، از سیستم محافظت کرده و اجازه ندهند اختلالات برق، قطعات کامپیوتر را مختل کند.

راهنمای خرید یو پی اس

چنانچه سیستم‌تان پس از قطعی برق، با کمی تاخیر روشن می‌شود، کافی است از یو پی اس‌های ارزان‌قیمت استفاده کنید. این مدل تنها می‌تواند از ایجاد خرابی در دستگاه‌تان جلوگیری کند. با راه اندازی ups آفلاین، تنها می‌توانید سیستمی بدون خرابی داشته باشید. با استفاده از این نوع می‌توانید برق را به‌صورت آنی و در لحظه، به سیستم‌تان برسانید؛ اما اگر با قطع‌شدن برق، سیستم‌تان خاموش شده و پس از آن با مشکلاتی مواجه می‌شود، باید یو پی اس آنلاین را تهیه کنید.

به‌صورت کلی، پس از در‌نظر گرفتن این موارد، حال باید مشخصات قطعه، مدت زمان بهره‌وری و بسیاری از موارد دیگر را هم بسنجید.

مشخصات یو پی اس

بسیاری از افراد گمان می‌کنند انواع یو پی اس‌ برای کامپیوتر، شرایط و ویژگی‌های یکسانی دارند؛ اما وقتی این قطعه که در‌واقع نوعی باتری برای کامپیوتر است، خصوصیات و امکانات بیشتری داشته باشد، قیمت آن هم بالا‌تر خواهد رفت. برخی از آن‌ها دارای نرم‌افزار‌هایی هستند که روی صفحه مانیتور کامپیوتر به نمایش در آمده و امکان تنظیمات بیشتر را به کاربر می‌دهند. برخی از آن‌ها هم دارای پنل LED هستند. UPS‌های دارای این پنل می‌توانند زمان دقیق تعویض باتری یا میزان شارژ آن را برایتان به نمایش در آورند.

 

مدت زمان بهره برداری

هر UPS دارای مدت زمانی برای کار‌کردن است. پس از آنکه میزان وات مصرفی آن را مورد بررسی قرار دادید، حال باید دوره کارکرد آن را هم به‌خوبی بسنجید. اینکه آن را روی کدام بخش از کامپیوتر خود ذخیره کنید، اهمیت زیادی در میزان بهره‌برداری دارد. اگر یو پی اس را روی کارت C ذخیره کنید، می‌توانید تنها چند دقیقه از آن بهره‌مند شوید.

برق مورد نیاز

یو پی اس برای کامیپوتری که خریداری می‌کنید، باید توانایی پاسخ‌گویی به دستگاه‌هایی که به آن متصل کرده‌اید را داشته باشد. اگر بخواهید چندین دستگاه را به آن وصل کنید، باید از قطعه‌ای بهره‌مند شوید که توانایی ذخیره برق زیاد را در خود داشته باشد. این منبع تغذیه باید بر ‌اساس سیستم‌های مصرفی و میزان تغذیه آن‌ها از برق، انتخاب و خریداری شود. اگر میزان برق در این قطعه کم باشد، رایانه‌تان روشن نشده و حتی کار هم نمی‌کند. برای آنکه بتوانید انرژی مصرفی کامپیوتر خود را پیش از خرید یو پی اس بسنجید، می‌توانید از وات متر استفاده کنید. وات متر‌ها می‌توانند میزان انرژی مورد نیاز دستگاه شما را نشان دهند.

تعداد رایانه های متصل

از آنجایی‌که یو پی اس برای کامپیوتر دارای انواع مختلفی است، باید پیش از خرید دقت کنید که نوع مورد‌نیاز خود را برگزینید. اینکه بخواهید انرژی برق لازم برای کامپیوتر‌های یک شرکت را فراهم کنید، با فراهم‌کردن انرژی مورد‌نیاز یک کامپیوتر در خانه بسیار متفاوت است.

سخن پایانی

یکی از قطعاتی که همچون باتری عمل کرده و می‌تواند در زمان قطعی برق یا بالا‌رفتن ولتاژ، از کامپیوتر‌تان مراقبت کند، یو پی اس است. این قطعه انواع مختلفی دارد؛ و کاربردهای گوناگونی نیز دارند. در این مطلب به بررسی یو پی اس برای کامپیوتر پرداختیم؛ اما شما می‌توانید ups موردنظر خود را برای دستگاه‌های مختلف و کاربردهای گوناگون خریداری کنید.

یکی از بهترین شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کند؛ فناوران آتیه گئومات است. فناوران آتیه گئومات با تیم مجرب خود، سال‌ها است در زمینه راه اندازی ups، راه اندازی روتر میکروتیک، راه اندازی سیپ ترانک، راه اندازی سرور و شبکه و پشتیبانی از آن‌ها فعالیت می‌کند. همچنین به منظور افزایش خدمت رسانی به مشتریان خود، محصولات متنوعی همچون مودم سیپ ترانک، سانترال پاناسونیک، کامپیوتر، سرور hp، سرور استوک، کابل شبکه و … را با بهترین قیمت و کیفیت به فروش می‌رساند.