انواع خودروبر در ایران   یکی از موضوعات مهمی که برای صاحبان خودرو وجود دارد این است که در صورت نیاز به حمل خودرو، باید از چه نوع خودروبری استفاده کنند. آیا شما می دانید که برای حمل و جابه جایی خودرویتان چه نوع خودروبری مناسب است؟ اصلا آیا اطلاعاتی درباره ی خودروبر و انواع […]

انواع خودروبر در ایران

 

یکی از موضوعات مهمی که برای صاحبان خودرو وجود دارد این است که در صورت نیاز به حمل خودرو، باید از چه نوع خودروبری استفاده کنند. آیا شما می دانید که برای حمل و جابه جایی خودرویتان چه نوع خودروبری مناسب است؟ اصلا آیا اطلاعاتی درباره ی خودروبر و انواع آن دارید؟ به شما توصیه می کنیم تا با ما همراه باشید. در ادامه می خواهیم بیشتر در مورد خودروبر و انواع آن صحبت کنیم. اگر شما هم نسبت به خودروی خود حساسیت زیادی دارید و در هنگام حمل و جابه جایی آن نگران صدمه دیدن خودرو هستید، به شما حق می دهیم. با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و قیمت بالای خودرو، نگرانی شما کاملا طبیعی است.

خودروبر و کاربردهای آن

با افزایش تعداد خودروها لازم است تا صنعت حمل و انتقال خودرو هم توسعه پیدا کند. خودروبر ، یک نوع تجهیزات ایمن برای حمل و جابه جایی خودرو می باشد. به کمک خودرو بر می توان اتومبیل های خراب، تصادفی، صفر، لوکس، مسابقه ای، کلاسیک و … را از محلی به محل دیگر انتقال داد. علاوه بر این، برای جابه جایی تجهیزات کشاورزی هم از خودروبر استفاده می کنند. بسیاری از شرکت های خودروسازی برای انتقال محصولات خود به مناطق مختلف کشور از خدمات خودروبر استفاده می کنند.

 

انواع خودروبر در ایران

شرکت های خودروبر جهت حمل و انتقال انواع وسیله نقلیه از مدل های مختلف خودروبر استفاده می کنند. انواع خودروبر از نظر ابعاد، امکانات و تعداد خودروهایی که می توانند حمل کنند، با هم تفاوت دارند. اگر صاحب خودرو هستید و نیاز به حمل و انتقال آن دارید، باید مناسب ترین نوع خودروبر را انتخاب نمایید. یکی از انواع خودروبر، کامیونت یا خودروبر تکی است که به وسیله ی آن فقط می توان یک خودرو را جابه جا کرد. این نوع خودروبر، گزینه ی مناسبی برای حمل خودرو در داخل شهر و مسافت های کوتاه می باشد. اما نوع دیگر خودروبر، تریلر است. معمولا برای حمل و انتقال ماشین در مسافت های طولانی بین شهری از تریلر خودروبر استفاده می شود. به کمک این تریلرها می توان 8-6 خودرو را به صورت همزمان جابه جا کرد. یکی دیگر از انواع خودروبر، یدک کش یا همان خودرو بر چرخگیر است. از یدک کش بیشتر برای مسافت های کوتاه استفاده می شود. در قسمت پشتی خودروبر، یک جرثقیل وجود دارد که چرخ های جلوی خودروی آسیب دیده را بلند کرده و به این صورت آن را جابه جا می کند. خودروبر جرثقیل دار، نوع دیگری از خودرو بر است که از یک کامیونت 6 تنی و جرثقیل هیدرولیک تشکیل شده است. در هنگام استفاده از این خودروبر، نیازی به روشن کردن موتور نمی باشد. به کمک این خودروبر می توان ماشین را با چهار چرخ ثابت بلند کرد و بر روی کفی گذاشت.

 

 

 

مزایای استفاده از خودروبر

شاید بپرسید که اصلا چرا باید از خودروبر استفاده کنیم؟ شاید برخی از شما در چنین مواقعی برای حمل خودروی خود از اتومبیل های دیگر کمک بگیرید. آیا این کار درست است؟ باید بدانید که استفاده از خودروبر به شما کمک می کند تا بتوانید اتومبیل خود را بدون آسیب دیدگی انتقال دهید. شرکت های خودروبر با استفاده از افراد ماهر و تجهیزات پیشرفته اقدام به جابه جایی خودروها می کنند. به این ترتیب، ایمنی وسیله ی نقلیه شما تامین می شود و احتمال بروز خسارت کاهش می یابد. کارکنان شاغل در شرکت های خودروبر، افراد حرفه ای هستند که با استفاده از نگهدارنده های استاندارد از لغزش خودروی شما در هنگام جابه جایی جلوگیری می کنند. شرکت های خودروبر، اتومبیل شما را در زمان حمل، بیمه کرده و اقدام به صدور بیمه نامه و بارنامه می نمایند. با این کار، در صورت بروز خسارت، آن را جبران می کنند. شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید تنها با یک تماس، از خدمات این شرکت ها بهره مند شوید. خودروبر تهران یکی از شرکت های خودروبری است که شما می توانید برای حمل و جابه جایی خودروی خود با آن تماس بگیرید. این شرکت برای ارائه خدمات خود از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته استفاده می کند تا خودروی شما را بدون هیچ گونه خسارتی به محل موردنظر انتقال دهد.

ویژگی های شرکت های خودروبر مناسب

یک شرکت خودروبر مناسب برای وقت مشتری خود ارزش قائل است و درتمام ساعات شبانه روز آماده ی ارائه ی خدمات می باشد. پرسنل این مجموعه، علاوه بر مهارت در کار خود، رفتار مناسبی با مشتریان دارند و با احترام برخورد می کنند. این شرکت برای جلب رضایت مشتریان خود از بهترین و پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات استفاده می کند. این مجموعه خدمات خود را با کیفیت بالا ، قیمت مناسب و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می دهد.

هزینه خودروبر

هزینه حمل ماشین توسط خودروبر با توجه به نوع و مدل خودرو، میزان خرابی، میزان مسافت، نوع مسیر، نوع یدک کش و … تعیین می شود. باید بدانید که هزینه حمل خودروی معمولی با یک خودروی لوکس متفاوت است. ضمن اینکه طول مسیر و نوع آن (مسطح، جاده، خاکی و …) هم بر روی قیمت خدمات خودروبر تاثیر می گذارد. هزینه ی حمل خودروهای سواری و سبک کمتر از خودروهای سنگین می باشد. علاوه بر این، افرادی که برای حمل خودروی صفر خود درخواست بیمه یا گارانتی می کنند باید هزینه ی جداگانه ای بابت آن پرداخت نمایند.

 

سخن پایانی

خودروبر یکی از تجهیزاتی است که با استفاده از آن می توانید خودروی خود را به سلامت به مقصد برسانید. برخی تصور می کنند که از خودروبر فقط برای حمل خودروهای خراب و فرسوده و تصادفی استفاده می شود. اما این یک تصور اشتباه است. انتقال خودروهای لوکس، کلاسیک، مسابقه ای، نو و فاقد پلاک هم توسط شرکت های خودروبر انجام می شود.

منبع: خودروبر امید