احراز هویت دو مرحله ای در برنامه دستکاپ واتس آپ واتس اپ ظاهراً در حال ایجاد تغییرات و بهبودهای زیادی در نسخه های تحت وب و دسکتاپ خود است و اکنون قصد دارد با افزودن قابلیت «احراز هویت دو مرحله ای» امنیت آنها را افزایش دهد. با افزودن احراز هویت دو مرحله ای در برنامه […]

احراز هویت دو مرحله ای در برنامه دستکاپ واتس آپ

واتس اپ ظاهراً در حال ایجاد تغییرات و بهبودهای زیادی در نسخه های تحت وب و دسکتاپ خود است و اکنون قصد دارد با افزودن قابلیت «احراز هویت دو مرحله ای» امنیت آنها را افزایش دهد.

با افزودن احراز هویت دو مرحله ای در برنامه دستکاپ واتس آپ شاهد افزایش امنیت در این برنامه خواهیم بود.

افزایش امنیت واتس‌اپ با قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای

افزایش امنیت واتس‌اپ با قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای

افزایش امنیت واتس‌اپ با قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای است. همانطور که WABetaInfo در گزارش خود توضیح داده است، واتس اپ در حال توسعه احراز هویت دو مرحله ای برای برنامه دسکتاپ و نسخه وب خود است. با توجه به اینکه واتس اپ محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان جهان است، وجود چنین قابلیتی برای حفظ امنیت آن ها ضروری به نظر می رسد.

در صورت نیاز می توان این قابلیت را فعال یا غیرفعال کرد و با فعال سازی آن، هنگام ورود به حساب کاربری خود به کد شخصی نیاز خواهید داشت. بنابراین این قابلیت برای مواقعی که گوشی خود را گم کرده اید یا پین خود را به خاطر نمی آورید بسیار کاربردی خواهد بود.

در حالی که واتس اپ با افزودن قابلیت هایی مانند احراز هویت دو مرحله ای یا بازکردن قفل آن با تاچ آیدی یا فیس آیدی سعی در افزایش امنیت کاربران خود دارد، همچنان تردیدهای زیادی در مورد امنیت این اپلیکیشن در بین کاربران وجود دارد.

در حال حاضر، این ویژگی هنوز در مراحل ابتدایی است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی در دسترس آزمایش کنندگان بتا عمومی قرار می گیرد.

در حال حاضر ویژگی های زیادی برای نسخه دسکتاپ اپلیکیشن واتس اپ در حال توسعه است، از جمله امکان توقف و از سرگیری پیام های صوتی و همچنین طراحی جدید برای سازگاری با ویندوز 11 است. در همین حال، دیروز مشخص شد که این پیام رسان ها در حال توسعه قابلیت انتقال چت از اندروید به iOS که می تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.