استفاده از دستگاه های کمک تنفسی برای درمان مشکلات تنفسی آیا می دانید که تنگی نفس چیست و چه عوارضی دارد؟ آیا با روش های درمان مشکلات تنفسی آشنایی دارید؟ افراد، در طول زندگی، به دلایل مختلف، دچار عارضه تنگی نفس می شوند. در این مطلب، به سوالات شما درباره این موضوع پاسخ می دهیم. […]

استفاده از دستگاه های کمک تنفسی برای درمان مشکلات تنفسی

آیا می دانید که تنگی نفس چیست و چه عوارضی دارد؟ آیا با روش های درمان مشکلات تنفسی آشنایی دارید؟ افراد، در طول زندگی، به دلایل مختلف، دچار عارضه تنگی نفس می شوند. در این مطلب، به سوالات شما درباره این موضوع پاسخ می دهیم.

  تنگی نفس چیست؟           

تنگی نفس، عارضه ای است که به دلیل انسداد مسیر عبور هوا رخ می دهد. مجاری ‏تنفسی فرد، مسدود شده و تنفس کردن، برای وی سخت می شود. تنگی نفس، ممکن است با ‏علائمی از قبیل: خس خس سینه، سرفه و… همراه باشد.‏ در صورتی که تنگی نفس به موقع درمان نشود، فرد دچار عوارض جانبی می گردد؛ پس ‏هر چه زودتر، باید نسبت به درمان مشکلات تنفسی اقدام کنید. به همین دلیل برخی افراد از دستگاه های کمک تنفسی رسمد همچون بای پپ، سی پپ و ونتیلاتور استفاده می کنند.

در واقع تنگی نفس از ورود هوا به میزان لازم به ریه های فرد جلوگیری می کند. بنابراین فرد احساس می کند قفسه سینه اش سفت شده است، یا به سختی نفس می کشد. بیماری های قلبی و ریوی، از علل شایع تنگی نفس هستند.  تنگی نفس می تواند نشانه ای از بیماری های دیگر؛ مانند: آسم، آلرژی، اضطراب، سرماخوردگی یا ورزش شدید باشد.

تنگی نفس مشکل رایجی است که به دلایل متفاوت ایجاد می شود. همانطور که گفتیم، فاکتورهای مختلفی منجر به بروز تنگی نفس می شوند. پزشک به منظور تشخیص علت تنگی نفس، از روش هایی مانند: سی تی اسکن، الکتروکاردیوگرام و آزمایش اشعه ایکس استفاده می کند. پزشک، پس از تشخیص علت بروز مشکل، روش درمانی ای را برای فرد مشخص می کند. پزشکان، با بررسی علائم بیمار و علت بروز عارضه، استفاده از دستگاه های کمک تنفسی را به بیماران توصیه می کنند. بای پپ و سی پپ رسمد، جزو بهترین دستگاه ها برای رفع اختلالات تنفسی هستند.

عوارض تنگی نفس

تنگی نفس می تواند در هر فردی با دیگری متفاوت باشد. گاهی اوقات، تنگی نفس با علائم دیگری همراه است. برخی از عوارض تنگی نفس عبارتند از:

سفت شدن قفسه سینه

سخت نفس کشیدن

تپش و ضربان قلب سریع

خس خس سینه

احساس خفگی

سرفه کردن

روش های درمان مشکلات تنفسی

مشکلات تنفسی، مانند: تنگی نفس را می توان به روش های متفاوت درمان کرد. یکی از روش های کاربردی  موثر برای درمان تنگی نفس، استفاده از دستگاه های کمک تنفسی است. دستگاه های بای پپ و سی پپ، جزو بهترین دستگاه های کمک تنفسی محسوب می شوتد. شما می توانید در منزل خود نیز از این دستگاه ها استفاده کنید.

دستگاه کمک تنفسی بای پپ

دستگاه بای پپ، نوعی دستگاه فشار مثبت محسوب می شود. اگر به دنبال دستگاهی اثربخش برای باز کردن مجاری تنفسی هستید، به شما، خرید دستگاه bipap را پیشنهاد می کنیم. دستگاه بای پپ، قادر به ارائه سطوح متفاوت از فشار هوا است. این دستگاه کمک تنفسی، می تواند با استفاده از نیروی فشار، هوا را وارد ریه های فرد کند. در نتیجه دستگاه بای پپ، از طریق بهبود میزان اکسیژن خون و بازکردن مجاری ریه، می تواند تنفس فرد را بهبود بخشد.

هنگامی که برای اولین بار استفاده از BiPap را شروع می کنید، ممکن است احساس ناراحتی کنید. استفاده از ماسک، در ابتدا سخت است، اما با گذشت زمان باید به استفاده از آن عادت کنید. اگر در حین استفاده از  BiPap احساس می کنید که تنفس برای شما سخت است، با پزشک خود صحبت کنید. احتمالاً نیاز باشد که پزشک، فشار هوا را روی دستگاه تنظیم کند.

دستگاه کمک تنفسی سی پپ

در این نوع دستگاه، جریان ثابت هوا از طریق ماسکی عبور می کند که روی صورت قرار می گیرد. در واقع، این دستگاه تنفسی می تواند مانع مسدود کردن راه و مسیر تنفسی شود. سی پپ، با باز کردن مجاری و راه تنفسی می تواند از بروز مشکلاتی مانند: تنگی نفس، جلوگیری کند. دستگاه سی پپ را می توانید در قیمت های متنوع از فروشگاه های معتبر همچون رسمد ایران به شکل حضوری و غیرحضوری خریداری کنید.

عوارض احتمالی استفاده از دستگاه های تنفسی

استفاده از دستگاه های بای پپ و سی پپ، کاملاً ایمن است. اما با این حال، در صورت استفاده نادرست از این دستگاه ها، ‏احتمالاً عوارضی مانند: سوزش چشم، احتقان سینوسی، خشکی دهان، نفخ معده و …را تجربه کنید. در ‏صورت بروز این عوارض، می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید.‏ با این حال، این دو دستگاه، بهترین روش های درمان تنگی نفس محسوب می شوند. بنابراین، به منظور رفع مشکل تنفس در منزل، می توانید هر یک از دستگاه های تنفسی رسمد را انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی

آیا از مشکل تنفسی رنج  می برید و قصد درمان این عارضه را دارید؟ شما می توانید تنگی نفس را با استفاده از دستگاه هایی از قبیل سی پپ و بای پپ، برطرف کنید. هر یک از این دستگاه ها دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند. دستگاه فشار مثبت بای پپ، قادر به باز کردن مجاری تنفس و وارد کردن هوای تازه به ریه ها است. دستگاه سی پپ نیز می تواند انسداد مجاری تنفس را در کوتاه ترین زمان برطرف کند.

فروشگاه رسمد، در زمینه فروش محصولات تنفسی، از قبیل: دستگاه های کمک تنفسی بای پپ، سی پپ و ونتیلاتور فعالیت می کند. بنابراین، دستگاه ها را می توانید از طریق این فروشگاه با کیفیت بالا و قیمت مناسب به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید. همچنین رسمد ایران با داشتن نمایندگی در سراسر ایران، امکان خرید سی پپ در اهواز، خرید بای پپ در تهران و سایر شهرها را برای شما عزیزان ساده کرده است. فقط کافی است به این سایت مراجعه کرده و از محصولات آن دیدن کنید.