ارائه ۹ خدمت به متخصصان ایرانی خارج از کشور به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  ارائه ۹ خدمت به متخصصان ایرانی خارج از کشور  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فصل جدیدی در ارائه خدمات به متخصصان ایرانی خارج از کشور تعریف شد تا هم حمایت‌ها […]

ارائه ۹ خدمت به متخصصان ایرانی خارج از کشور

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  ارائه ۹ خدمت به متخصصان ایرانی خارج از کشور  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فصل جدیدی در ارائه خدمات به متخصصان ایرانی خارج از کشور تعریف شد تا هم حمایت‌ها هدفمندتر و جامع تر شود؛ هم میزان همکاری‌ این افراد با مراکز علمی کشور افزایش یابد.
اشتغال در شرکت های دانش بنیان یکی از خدماتی است که در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تعریف شده است. در این خدمت هدفمند، تلاش بر این است تا ظرفیت های تخصصی و دانشی ایرانیان خارج از کشور به شرکت های دانش بنیان و خلاقی که در داخل فعالیت می‌کنند، پیوند بخورد و جامعه از این تخصص ها بهره‌مند شود.
همچنین متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در صورت تمایل به بازگشت به ایران یا همکاری با بدنه علمی کشور می توانند به عنوان هیات علمی در دانشگاه‌های کشور جذب شوند. این حمایت به منظور تسریع و تسهیل در فرایند جذب در هیات علمی موسسات علمی و پژوهشی کشور و اخذ گرنت استادیارجوان ارائه می شود.
دیگر خدمت ارائه شده در این برنامه که توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۵ آغاز شده است؛ ارائه فرصت مطالعاتی به متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور است. اساتید دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی برتر و دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
استفاده از این افراد به عنوان اساتید مدعو و معین هم دیگر حمایتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این افراد ارائه می کند که این خدمت هم مشمول اساتید دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی برتر و دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر می شود.
دوره پسادکتری که با هدف عمیق‌تر شدن تخصص و دانش و کسب مهارت‌های لازم تحقیقاتی در موضوعی خاص ارائه می شود هم به دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر، دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی برتر و دیگر واجدان شرایط هم برای این افراد در نظر گرفته شده است.
تسهیلات رفاهی مسکن هم دیگر خدمتی است که در این برنامه به متقاضیان ارائه می شود. این خدمت هم به اساتید و دانش‌آموختگان دوره دکتری متقاضی استفاده از خدمات برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور ارائه می شود.
یکی دیگر از خدماتی که در این برنامه مدنظر است، طرح ارائه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی در داخل و خارج کشور است. دغدغه‌ای که مانع بزرگی سرراه فعالیت این افراد در داخل کشور محسوب می شود که در این برنامه، تسهیلاتی برای رفع این چالش بزرگ برای آنها در نظر گرفته شده است. مشمولان غائب مقیم خارج از کشور که دارای شغل تمام وقت و دائمی در خارج از کشور هستند اگر دانش آموخته مقطع دکتری از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا، اساتید و محققان برجسته شاغل در دانشگاه ها و مراکز علمی تراز اول دنیا با مدرک دکتری از ۲۰۰ دانشگاه برتر و متخصصان شاغل در حوزه فناوری و موسسات شاخص علمی و فناوری با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد هستند می توانند با دارا بودن شرایطی از این تسهیلات بهره مند شوند.
تاسیس شرکت‌های نوپا و خلاق؛ دیگر خدمتی است که متقاضیان می توانند از آن بهره مند شوند. دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد و دکتری دارای حداقل دو سال سابقه فعالیت در شرکت‌های فناور خارج از کشور، دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر، متقاضیانی که دوره پسادکتری یا دوره تکمیلی تخصصی خود را به مدت حداقل یک سال در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر، دانش آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه ها یا موسسات تحقیقاتی برتر و متقاضیانی که دوره فرصت مطالعاتی خود را به مدت حداقل یک سال در یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات تحقیقاتی برتر می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
ارائه فرصت مطالعاتی و گذراندن این دوره برای متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور متقاضی همکاری در این برنامه، نیز در نظر گرفته شده است. اساتید دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی برتر و دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر می توانند از این خدمت بهره مند شوند.
دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر، دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر، اساتید دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی برتر، دانشجویان سال سوم و چهارم دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی‌ برتر، دانش آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه ها یا موسسات تحقیقاتی برتر، دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد و دکتری دارای حداقل دو سال سابقه فعالیت در شرکت‌های فناور خارج از کشور هم می توانند از فرصت برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی بهره مند شوند. امیدوارم براتون خبر   ارائه ۹ خدمت به متخصصان ایرانی خارج از کشور براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-14 17:04:51