کاربرد دستگاههای خشک کن صنعتی در تولید از نگاه تیم البرز ماشین کرج خشک کردن محصولات از گذشته جزو یکی از راهکارهای اساسی برای نگه داری محصولات بوده و هم اکنون نیز از این روش کاربردی برای نگهداری محصولات و جلوگیری از فساد آن ها استفاده میشود. خشک کردن میتواند با استفاده از چندین روش […]

کاربرد دستگاههای خشک کن صنعتی در تولید از نگاه تیم البرز ماشین کرج

خشک کردن محصولات از گذشته جزو یکی از راهکارهای اساسی برای نگه داری محصولات بوده و هم اکنون نیز از این روش کاربردی برای نگهداری محصولات و جلوگیری از فساد آن ها استفاده میشود. خشک کردن میتواند با استفاده از چندین روش انجام بگیرد که در گذشته رایج ترین روش استفاده از نور آفتاب بود که بصورت کاملا رایگان در دسترس بود و نیاز به استفاده از نیروی خاصی نداشت. ولی امروزه با ورود علم به دنیای محصولات غذایی و دارویی شاهد استفاده از انواع دستگاههای گوناگون برای خشک کردن محصولات هستیم. خشک کردن مواد در صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی صورت میگیرد و دانشمندان به این روش بعنوان یکی از روش های کاربردی برای حفظ کیفیت محصولات و جلوگیری از فاسد شدن آن ها اعتماد دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش ها و دستگاههای مختلفی که میتوانند به خشک کردن محصولات با رعایت حفظ کیفیت و مواد مغذی کمک کنند آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع دستگاه خشک کن صنعتی

دستگاه خشک کن صنعتی از مهمترین اختراعات بشر در زمینه خشک کردن مواد در سالهای اخیر بوده که میتواند با استفاده از علم روز اقدام به خشک کردن محصولات با سرعت و دقت بالا کند. این نوع دستگاهها میتوانند در ابعاد و ظرفیتهای متنوع طراحی و ساخته شوند تا بتوانند در موارد خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه میتوان انواع دستگاههای خشک کن خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی را در بازار بیابید که هر کدام میتوانند با استفاده از تکنولوژی خاص خود اقدام به خشک کردن محصولات با سرعت و دقت بالا و البته با حفظ کیفیت محصول و حفظ مواد مغذی آن کنند. در این مطلب درباره انواع دستگاههای خشک کن نیمه صنعتی و صنعتی اطلاعاتی را به شما میدهیم تا بتوانید در صورت نیاز به خرید آن ها با اطلاعات کافی در این عرصه وارد شوید.

دستگاههای خشک کن کابینی

دستگاههای خشک کن کابینی نوع خاصی از دستگاههای خشک کن صنعتی و البته میتوان گفت رایج ترین نوع این نوع دستگاهها هستند که بصورت کابینی ساخته میشوند. این نوع دستگاهها در ابعاد کوچک برای مصارف خانگی و نیز در ابعاد بزرگ برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی ساخته میشوند. کاربرد این نوع دستگاهها برای خشک کردن انواع میوه و محصولات غذایی و نیز محصولات شیمیایی و دارویی است. برای اینکه بتوانید محصولات متنوع را در داخل این نوع دستگاهها خشک کنید فقط کافی است تا مدت زمان خشک شدن و دمای مورد نظر برای محصول خود را به دست بیاورید تا بتوانید با استفاده از این دستگاه اقدام به خشک کردن صحیح و بدون آسیب محصولات خود کنید. طریقه خشک کردن محصولات در این نوع دستگاهها بصورت قرار دادن محصولات در داخل سینی ها است. به این صورت که دستگاههای خشک کن کابینی بسته به ظرفیت آن ها از سینی هایی استفاده میکنند تا محصولات برای خشک شدن در داخل آن ها قرار بگیرند. این نوع دستگاهها میتوانند با استفاده از نیروی گاز، برق و یا گازوئیل اقدام به خشک کردن محصولات کنند. کار با اسن نوع دستگاهها بسیار ساده است و فقط کافی است تا محصولات را داخل سینی ها قرار بدهید و دستگاه را روشن کنید تا عملیات خشک شدن انجام بگیرد.

دستگاه خشک کن تونلی

دستگاه خشک کن تونلی از جمله انواع دستگاه خشک کن صنعتی محسوب میشود. این نوع دستگاهها کاربردی کاملا صنعتی برای خشک کردن محصولات غذایی و دارویی دارند. ظرفیت تولید در دستگاههای خشک کن تونلی بسیار بالا است و همانطور که از نام آن ها پیدا است این دستگاهها از یک تونل بسیار گرم برای خشک کردن محصولات استفاده میکنند. در داخل این نوع دستگاههای خشک کن تونلی از سینی استفاده میشود و برای خشک کردن محصولات باید آن ها را داخل سینی هایی قرار داد تا با قرار گرفتن سینی ها داخل دستگاه عملیات خشک کردن محصولات آغاز شود. خشک کن های تونلی میتوانند برای خشک کردن هر نوع محصولی مورد استفاده قرار بگیرد. بسته به نوع محصول میبایست مدت زمان قرارگیری در داخل دستگاه و دمای دستگاه را تنظیم کرد. کاربرد این نوع دستگاه خشک کن تونلی در صنایع صنعتی جهت خشک کردن در ظرفیت های بالا است.

دستگاه خشک کن نواری

دستگاه خشک کن نواری یکی از جدیدترین و البته جالبترین انواع دستگاههای خشک کن صنعتی است که میتواند با استفاده از تکنولوژی خاص خود اقدام به خشک کردن محصولات کند. به این نوع دستگاههای خشک کن، دستگاه خشک کن کانتینیوس یا همان متوالی نیز گفته میشود. این دستگاه نیز در رده خشک کن های صنعتی قرار میگیرد که در ابعاد و سازهای متنوع از 6 متری تا 12 متری قابلیت ساخت دارند. در این نوع دستگاه خشک کن نواری شاهد این هستیم که محصول تازه از طرفی وارد دستگاه میشود و بصورت خشک از طرف دیگر خارج میشود. سرعت خشک کردن محصولات در این نوع دستگاهها بسیار بالا میباشد و البته کیفیت محصول خشک شده نیز کاملا حفظ خواهد شد. خشک کن های نواری میتوانند در رده بهترین انواع دستگاههای خشک کن صنعتی قرار بگیرند که قابلیت خشک کردن محصولات با سرعت و دقت بالا را دارند. در داخل این نوع دستگاههای خشک کن نواری هر نوع محصولی را میتوان خشک کرد.

چرا باید از دستگاه خشک کن استفاده کنیم؟

با افزایش جمعیت جوامع و نیز نیاز به افزایش میزان تولید و البته رشد بهداشت در جوامع، نیاز به استفاده از روش های خشک کردن جدید را افزایش داد تا جاییکه استفاده از دستگاههای خشک کن صنعتی به یکی از روش های بسیار رایج برای خشک کردن محصولات تبدیل شده است. در روشهای سنتی محصول نهایی با آلودگیهایی همراه بود نظیر گرد و خاک و حشرات ولی در روش های جدید علاوه بر افزایش سرعت تولید، شاهد حفظ نکات بهداشتی و البته کیفیت محصول نهایی هستیم. استفاده از خشک کن های صنعتی باعث شده تا انواع کسب و کارهای جدید در جامعه رواج پیدا کنند نظیر تولید میوه خشک که توانسته به یکی از کسب و کارهای بسیار پرسود در صورت بازاریابی صحیح تبدیل شود. امروزه میتوان هر نوع میوه ای را در هر فصلی بصورت خشک شده در دسترس داشت و از آن استفاده نمود. علاوه بر آن نیاز جامعه به تولید بیشتر و البته رشد جمعیت از دیگر عوامل موثر در راستای استفاده از دستگاههای خشک کن است که باعث شده تا استفاده از دستگاههای خشک کن صنعتی افزایش چشمگیری داشته باشد.

نکات مهم برای خرید دستگاه خشک کن صنعتی

چنانچه قصد خرید دستگاه خشک کن صنعتی را دارید حتما میبایست به این نکات دقت کنید تا بتوانید دستگاهی با کیفیت و البته کاربردی خریداری کنید. این نکات شامل کیفیت دستگاه، گارانتی، خدمات پس از فروش و البته ظرفیت دستگاه میشود که نکات بسیار مهمی برای خرید دستگاه خشک کن صنعتی میباشند. شرکت های بسیاری در ایران اقدام به طراحی و ساخت دستگاه خشک کن صنعتی میکنند که در این بین شرکت البرز ماشین کرج یکی از معتبرترین و البته با سابقه ترین شرکت های تولید کننده دستگاههای خشک کن صنعتی در ایران است که میتوانید با خیال آسوده از این شرکت اقدام به خرید دستگاه کنید. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه کافی در زمینه ماشین آلات خشک کن، تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.