چرا ارز دیجیتال بخریم؟ ۱۵ دلیل برای سرمایه گذاری در رمزارزها ارزهای دیجیتال، نوع جدیدی از دارایی‌ها هستند که می‌توانند بدون دخالت هیچ واسطه‌ای برای انجام معاملات استفاده شوند. ایده این سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ایجاد شکلی از تراکنش مالی است که نسبت به امور مالی سنتی امن‌تر، شفاف‌تر و در دسترس‌تر بوده و کمتر […]

چرا ارز دیجیتال بخریم؟ ۱۵ دلیل برای سرمایه گذاری در رمزارزها

ارزهای دیجیتال، نوع جدیدی از دارایی‌ها هستند که می‌توانند بدون دخالت هیچ واسطه‌ای برای انجام معاملات استفاده شوند. ایده این سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ایجاد شکلی از تراکنش مالی است که نسبت به امور مالی سنتی امن‌تر، شفاف‌تر و در دسترس‌تر بوده و کمتر به کارمزدها یا مقررات نسبت به امور مالی سنتی وابسته باشد.

به‌عنوان یک استراتژی سرمایه‌گذاری، ارز دیجیتال دارای ریسک بالایی بوده و آن‌ها نسبت به دارایی‌های سنتی نوسان بیشتری دارند. با این حال که پتانسیل سود آن‌ها بیشتر از هر دارایی دیگری است. اما این تنها مزیت ارزهای دیجیتال نیست، دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در رمزارزها وجود دارد که در این مقاله به ۱۵ مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

ارزهای دیجیتال نوعی ارز مجازی هستند که در بستر شبکه‌ای به نام «بلاک چین» ایجاد شده‌اند. بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال عمومی و غیر متمرکز از تراکنش‌ها است. این شبکه به نظارت یا مدیریت هیچ کس برای انجام تراکنش‌های ایمن متکی نیست. بلاک چین امکان تبادل ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به شخص ثالث فراهم می‌کند.

۱۵ دلیل برای سرمایه گذاری در رمزارزها

برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

1. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آسان است

با اینکه فناوری ایجاد ارزهای دیجیتال ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال درواقع فرایند بسیار ساده‌ای دارد. اگر مبتدی هستید تنها لازم است چند قانون ساده را یاد بگیرید و مدیریت ریسک داشته باشید.

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تنها کافی است یک حساب کاربری در صرافی‌های قابل اعتماد مانند صرافی ارز دیجیتال تبدیل ثبت نام کرده و یک کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنید.

2. می‌توانید یک پورتفولیوی متنوع داشته باشید و درصد سود خود را افزایش دهید

ارزهای دیجیتال و تنوع زیاد آن‌ها یک فرصت منحصر به فرد برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می‌دهد. ارزهای دیجیتال اغلب بر اساس قوانین خودشان رفتار می‌کنند و به دلیل ماهیت غیر متمرکزی که دارند، هیچ نهادی نمی‌تواند در آن‌ها دخالت داشته باشد. با افزودن ارزهای دیجیتال به سبد سرمایه گذاری خود، پتانسیل کسب سود را افزایش خواهید داد.

3. سرمایه گذاری در رمزارزها پتانسیل بازدهی و سود بالایی دارد

با نگاهی به تاریخچه قیمت بیت کوین(BTC)، اولین و محبوب ترین ارز دیجیتال، متوجه می‌شوید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چقدر می‌تواند بازدهی خوبی برای شما داشته باشد. بیت کوین در آگوست 2012، تنها 112 دلار ارزش داشت. در دسامبر 2021، ارزش هر بیت کوین به بیش از 57000 دلار رسید. علاوه بر بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری معرفی شدند که طی چند ماه یا چند سال افزایش سریع و چشمگیر مشابهی را تجربه کردند. در نتیجه شما امروز این فرصت را دارید که در ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد سریع سرمایه گذاری کنید.

4. شفافیت بیشتر در معاملات

یکی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، شفافیت در معاملات است. تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در یک دفتر کل توزیع شده عمومی(بلاک چین) رمزگذاری شده‌اند و نمی‌توان آن را تغییر داد یا دستکاری کرد. به این ترتیب، ارز دیجیتال به عنوان راه حلی برای بسیاری از مشکلاتی که یک سیستم مالی سنتی را تهدید می‌کنند، پدیدار شده و لایه جدیدی از محافظت و شفافیت را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده‌اند.

5. کسب و کارهای زیادی ارزهای دیجیتال را پذیرفته اند

تا چند سال پیش، ارز دیجیتال برای بسیاری از کسب و کارها ایده‌ای غیرقابل درک به نظر می‌رسید. اما امروزه کسب و کارهای بزرگی از جمله شرکت تسلا، ارز دیجیتال بیت کوین و چندین توکن دیگر را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند. کسب و کارهای بیشتری قصد دارند ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرند و این موضوع می‌تواند به ارزهای دیجیتال ارزش ببخشد.

6. سیستم‌های پولی آینده بر بستر ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شوند

فناوری بلاک چین با جنبه‌های زیرساختی اساسی بازارهای مالی ادغام شده است. امروزه تعداد فزاینده‌ای از نهادهای مالی بزرگ و سنتی در حال پذیرش ارزهای دیجیتال هستند و در این زمینه مشارکت‌هایی با شرکت‌های ایجاد شده بر بستر بلاک چین انجام می‌دهند. آن‌ها به عنوان یک امتیاز، برای کسانی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند و به چنین مشارکت‌هایی ملحق می‌شوند، جوایزی خواهند داد.

7. کاربردهای بلاک چین فرصت‌های جدیدی برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند

تازه واردان حوزه ارزهای دیجیتال مانند Avalanche به ارائه نوآوری‌های جدید به این بخش ادامه می‌دهند. علاوه بر این، با به ثمر نشستن سایر اشکال کسب درآمد مجازی، مانند دیجیتالی کردن کلکسیون‌های خاص به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، ارزش بالقوه و کاربردهای بلاک چین همچنان فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.

8. تصمیم گیری آگاهانه نسبت به گذشته امکان پذیرتر است

همانطور که پذیرش ارزهای دیجیتال روز به روز گسترده تر می‌شود، اطلاعات در مورد نحوه کارکرد و عواملی که می‌توانند ثبات و ارزش بلندمدت آن را پیش بینی کنند نیز گسترش می‌یابد. مانند بازار مالی سنتی، تحقیق و درک شما از رمزارزهای نوظهور، می‌تواند به شما در تصمیم گیری هوشمندانه کمک کند.

9. هیچ وقت برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال دیر نیست

فرصت‌های زیادی برای سرمایه گذاری هوشمند در ارزهای دیجیتال وجود دارد و هیچ وقت برای ورود به این بازار دیر نیست. توکن‌های متعددی در صرافی‌ها فهرست شده‌اند که هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. واقعیت این است که نمی‌توانیم آینده بازار ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنیم، اما با انجام تحقیقات می‌توانیم در زمان درستی وارد این بازار شویم و به سود برسیم.

10. کسب و کارهای بیشتری در حال توسعه بر بستر بلاک چین هستند

امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ بیشتری در حال پذیرش ارزهای دیجیتال هستند و سرمایه گذاران بیشتری ارزهای دیجیتال را به پورتفولیوی خود اضافه می‌کنند. در نتیجه موقعیت ارزهای دیجیتال در بازار مستحکم تر می‌شود.

۱۱. احتمال بازگشت سرمایه بسیار بالا است

یکی از دلایل اصلی ورود سرمایه گذارها به بازار ارزهای دیجیتال این است که رمزارزها دارای پتانسیل بالای بازگشت سرمایه هستند.

۱۲. می‌توانید سرمایه گذاری‌های بلند مدت انجام دهید

بیشتر ارزهای دیجیتال، برخلاف پول فیات، عرضه محدودی دارند. با وجود نوسانات و ریسک بالا، بازدهی ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار بیشتر و سریعتر باشد. درواقع می‌توانید با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سود بالا در یک دوره زمانی کوتاه مدت و بلند مدت را تجربه کنید.

۱۳. امکان انجام تراکنش‌های نامحدود و ۲۴ ساعته

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال امکان انجام تراکنش‌های نامحدود را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند، چیزی که توسط اکثر بانک‌های سنتی قابل ارائه نیست. حتی اگر به پول نقد نیاز داشته باشید، با صرافی‌های ارزهای دیجیتال به نقدینگی هم دسترسی خواهید داشت. همچنین ارزهای دیجیتال را می‌توانید در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته معامله کنید.

 

۱۴. ارز دیجیتال‌های قابل اعتماد هستند

قابل اعتماد بودن ارزهای دیجیتال دلیل دیگری است که سرمایه گذارها آن‌ها را برای خرید و سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند. از آنجایی که بیت کوین عرضه محدودی دارد، نمی‌توان آن را تحت تاثیر تورم توسط سازمان‌های سیاسی یا دولتی دستکاری کرد و همین موضوع آن را به یک دارایی قابل اعتماد برای سرمایه گذاری تبدیل می‌کند.

۱۵. شما مالک سرمایه خود خواهید بود

با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، مدیریت دارایی‌های شما در اختیار شخص خودتان خواهد بود و تا زمانی که نکات امنیتی را رعایت کنید، هیچ کس نمی‌تواند به دارایی‌های شما دسترسی داشته باشد.