یکی از انواع اندام های مصنوعی، پروتزهای زیبایی هستند که قیمت آنها با قیمت پروتزهای کاربردی، کاملا متفاوت است. اگر می خواهید بدانید هزینه پروتز زیبایی مچ پا چقدر است، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.     پروتز زیبایی چیست؟ قیمت پروتز مچ پا زیبایی چقدر است؟ اولین موضوعی که خوب است […]

یکی از انواع اندام های مصنوعی، پروتزهای زیبایی هستند که قیمت آنها با قیمت پروتزهای کاربردی، کاملا متفاوت است. اگر می خواهید بدانید هزینه پروتز زیبایی مچ پا چقدر است، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

پروتز زیبایی چیست؟ قیمت پروتز مچ پا زیبایی چقدر است؟

اولین موضوعی که خوب است در مورد آن صحبت کنیم، معرفی پروتز زیبایی مچ پا است. این پروتز، همان طوری که از نام آن مشخص است به منظور پوشاندن عیب ایجاد شده در اثر قطع عضو ساخته می شود و توقع و انتظار دیگری نمی توان از آن داشت. کسانی که مچ پای شان قطع می شود، به دلیل تغییری که در ظاهر آنها پدید آمده است، نیاز به یک جایگزین شایسته برای پنهان کردن این نقص عضو دارند. پروتز زیبایی مچ پا دقیقا به همین منظور ساخته شده و در اختیار کسانی که پای آنها از ناحیه مچ قطع شده، قرار می گیرد.

در ساخت این نوع پروتز، از ماده ای به نام سیلیکون استفاده می کنند. سیلیکون یک نوع پلیمر بوده و به کارشناسان ساخت اندام های مصنوعی این امکان را داده تا بتوانند یک اندام مصنوعی کاملا شبیه به پای انسان بسازند و در اختیار متقاضیان قرار دهند. جالب است که بدانید به گزارش انجام شده توسط خبرگزاری های فارس، مشرق و ایلنا، پایار یکی از شبیه ترین مچ های مصنوعی پا را می سازد. افراد با نصب چنین پروتزهایی می توانند خیلی راحت تر و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حاضر شده و با دیگران تعامل داشته باشند.

نکته دیگری که می بایست در مورد آن بدانید، هزینه پروتز زیبایی مچ پا است. این نوع پروتز، به دلیل اینکه کاربردی خاصی نداشته و تنها به منظور زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، قطعا قیمت پایین تری دارد نسبت به آن دسته از پروتزهایی که کاربردی هستند. پروتزهایی که به کاربر کمک می کنند تا بتواند کاری فیزیکی انجام دهد، با قیمت بالاتری نسبت به قیمت پروتز مچ پا زیبایی ساخته می شوند.

 

 

هزینه پروتز زیبایی مچ پا بیشتر است یا قیمت پروتز پا بالای زانو؟

برای آنکه بتوان قضاوت درستی بین هزینه پروتز زیبایی مچ پا و قیمت پروتز پا بالای زانو داشت، باید پارامترهای متفاوتی را مورد بررسی قرار داد. یکی از این پارامترهای بسیار مهم، وسعت قطع عضو است. فرض کنید که دو نفر دچار حادثه قطع عضو شده و می خواهند برای ساخت یک نوع پروتز اقدام کنند. تنها به شرطی که هر دو نوع پروتز دقیقا یکی باشند، فردی که حجم بیشتری از پای او قطع شده است، می بایست هزینه بیشتری پرداخت کند. اینجا در مورد تفاوت قیمت مچ پای مصنوعی و پروتز بالای زانو نیز دقیقا همین قضیه صادق است. فردی که پای او از بالای زانو قطع شده می بایست هزینه بیشتری بپردازد.

نکته دیگری که روی تفاوت قیمت پروتزها با هم تاثیر دارد، نوع پروتز است. قیمت پروتزهای زیبایی از قیمت پروتزهایی که کاربر می تواند به کمک آنها کاری را انجام دهد، پایین تر است. اصولا، پروتزهای زیبایی کاربردی به جز پوشاندن عیب ندارند و به همین دلیل با قیمت کمتری نسبت به پروتزهای کاربردی ساخته می شوند.

کلینیکی که به آنجا مراجعه می کنید نیز روی قیمت تاثیرگذار است. ما در کشورمان، کلینیک ارتوپدی فنی های زیادی داریم که در حوزه ساخت اندام های مصنوعی فعالیت می کنند. اگر خدای نکرده در اثر یک حادثه یا به خاطر بیماری پای شما قطع شد می توانید به کلینیک های ارتوپدی فنی مطرح و معتبر در کشور همچون پایار مراجعه کنید. کارشناسانان این مرکز با توجه به شرایطی که شما در آن هستید مناسب ترین نوع پروتز را برای شما می سازند.

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است؟ آیا بیمه هزینه پروتز زیبایی مچ پا را می پردازد؟

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است، سوال اغلب کسانی است که از نظر مالی در شرایط خوبی به سر نمی برند. جواب این سوال می تواند از نگرانی آنها کم کرده و یا حتی به آن بیفزاید. متاسفانه خبر بدی که در مورد هزینه پروتز زیبایی مچ پا و پرداخت آن توسط بیمه های دولتی داریم این است که بیمه های دولتی در کشورمان که اغلب مردم را بیمه کرده اند، به دلیل مصالحی که خود از آن بهتر اطلاع دارند، هزینه ای از بابت ساخت پروتز مچ پا پرداخت نمی کنند و کسانی که درگیر با قطع عضو هستند، یا مجبورند هزینه ساخت پروتز را خودشان بپردازند و یا به فکر راه دیگری باشند.

دیگر راهی که می توان به افراد پیشنهاد کرد، استفاده از خدمات بیمه های خصوصی است. بیمه های خصوصی، از بیمه شوندگان خود حق بیمه جداگانه ای دریافت می کنند و در قبال آن نیز خدمات نسبتا خوبی ارائه می دهند. اگر می خواهید بدانید که این بیمه ها چند درصد از هزینه های ساخت پروتز را پرداخت می کنند با شرکت بیمه ای که شما را بیمه کرده است، تماس گرفته و سوالات خود را در این رابطه از آنها بپرسید.

 

برای دریافت لیست قیمت پای مصنوعی چه کنیم؟

با داشتن لیست قیمت پای مصنوعی می توان راحت تر در مورد ساخت این نوع پروتز تصمیم گیری کرد. هزینه پروتز زیبایی مچ پا نیز یکی از مواردی است که در این لیست مشاهده می شود. اگر دقت کرده باشید حتما متوجه شده اید که قیمت این پروتز در لیست از قیمت برخی پروتزها پایین تر است.

توصیه می کنیم برای آنکه ابهامات و سوالات شما در مورد قیمت به صورت کامل از بین برود و بتوانید با توجه به لیست قیمت تصمیم بگیرید، به کلینیک های ارتوپدی فنی که در واقع، مراکز ساخت اندام های مصنوعی در کشور به شمار می روند مراجعه کنید. در این مراکز با توجه به میزان قطع عضو، میزان فعالیت هایی که فرد دارد، نیازهای او و بودجه ای که برای ساخت پروتز دارد، یکی از انواع پاهای مصنوعی برای او ساخته می شود.

کلام آخر

هزینه پروتز زیبایی مچ پا و مقایسه قیمت آن با دیگر انواع پروتز، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم نکات بیان شده، در رسیدن شما به پاسخ سوالاتی که دارید کمک کننده بوده باشد.