استیل ها جز فولادهای ضد زنگ شناخته می‌شوند که در بازار مدل های متنوعی از آن به فروش می‌رسد. تولید این فولاد همه روزه در حال افزایش است زیرا تقاضا نسبت به آن بسیار بالا است. عناصر نیکل و کروم دو بخش مهم در به وجود آمدن استیل هستند که با تغییر در این […]

 

استیل ها جز فولادهای ضد زنگ شناخته می‌شوند که در بازار مدل های متنوعی از آن به فروش می‌رسد. تولید این فولاد همه روزه در حال افزایش است زیرا تقاضا نسبت به آن بسیار بالا است. عناصر نیکل و کروم دو بخش مهم در به وجود آمدن استیل هستند که با تغییر در این ترکیب انواع آن متغیر و باعث ایجاد خاصیت های مقاوم در برابر خوردگی نیز می‌شوند. واردات و ترخیص این کالا مشابه کالاهای دیگر است اما در برخی از مراحل اعم از تعرفه گمرکی، هزینه ها و مجوزات مربوطه تفاوت دارد. قیمت فولاد به خصوص استیل و مدل های مختلف آن به دلیل نوسانات موجود در بازار قیمت دقیق و ثابتی ندارد از این رو برای واردات آن و خرید حتما باید به یک مرکز معتبر برای دریافت اطلاعات دقیق و جزئیات بیشتر اطلاع کسب کنید.

استیل چیست؟

همانطور که گفته شد واردات ورق استیل که یکی از زیرمجموعه های فولاد است و خود دارای انواع مختلفی نیز می‌باشد. از مهم ترین کارایی آن می‌توان به صنعت ساختمان سازی و مهندسی اشاره کرد. امروزه برای ساخت وسایل و دستگاه ها استفاده بسیاری از فولاد و به خصوص استیل می‌شود با یک نگاه ساده به اطراف خود درمی‌یابید که چقدر وجود استیل ضروری و لازم است. در مرحله ساخت مانی که اکسیژن و ناخالصی ها حذف می‌شود؛ آهن با ترکیبات کربن و برخی فولادهای بازیافتی به استیل تبدیل می‌شود. فولادی که ضد زنگ باشد از آهن و کربن تشکیل شده و زمانی به آن استیل می‌گویند که درصد کربن آن 2 درصد و دارای 1 درصد منگنز باشد.

انواع استیل به صورت کلی

  1. آستینتی
  2. فریتی
  3. مارتنزیتی
  4. داپلکس

هزینه لازم واردات و ترخیص استیل

  1. هزینه حمل ورق استیل تا گمرک مربوطه
  2. هزینه های مربوط به خرید کالا و حواله های فروشنده
  3. هزینه های گمرکی در مقصد
  4. هزینه های موجود برای اخذ مجوزات از سازمان های ذی ربط

 کاربرد استیل و فواید آن

  • برای ساخت پیستون و شیرآلات، اتصالات فولادی، فنرها، کارد و چنگال، قطعات میکرومتر، پره های توربین، میله های پمپ، پیچ و مهره، پروانه و شافت و…
  • در صنعت پزشکی و برای ساخت ابزار و تجهیزات لازم برای جراحی، ساخت سلاح گرم، قطعات ماشین
  • دارای مقاومتی بسیار استثنایی در برابر گرما و خوردگی است.
  • مورد استفاده در صنایع مانند پزشکی، اتومبیل سازی، هوا فضا و کاربردهای صنعتی
  • قدرت و شکل پذیری بی نظیر
  • در پزشکی از این نوع فولاد برای ساخت سوزن های زیرپوستی، درپوش و.. استفاده می شود.
  • صنعت اتومبیل سازی برای ساخت قطعات مختلف خودرو و برای ساخت قطعاتی مانند فنر و…
  • با عملیات حرارتی سخت نمی شوند.
  • نیازی به جوشکاری ندارند

گروه بندی استیل به چه شکل است؟

  • برخی از استیل ها دارای خاصیت مغناطیسی هستند که این مورد بسته به نوع آلیاژ به کار رفته در آن است.
  • غیرمغناطیسی: فولادهای زنگ نزن آستنیتی دارای خاصیت غیرمغناطیسی می‌باشند.
  • مغناطیسی: به طور کلی دو نوع فولاد مارتنزیتی و فریتی دارای خاصیت مغناطیسی هستند.

انواع آلیاژ استیل

 

هرچقدر میزان نیکل و کروم موجود در فولاد بیشتر شود باعث می‌شود که استیل نیز خاصیت ضد خوردگی به خود بگیرد و مقاومت بهتری از خود نشان دهد. برای نمونه واردات لوله استیل زمانی رخ می‌دهد که کشور مبدا دیگر توان تولید بیشتر از حد مجاز را نداشته باشد از این رو واردات استیل بهترین راه برای تامین نیازهای جامعه و صنایع و همچنین درآمد زایی است.

انواع آلیاژ استیل در نوع استیل بگیر و نگیر تقسیم می‌شوند:

1. آلیاژهای استیل بگیر

  • آلیاژ استنلس استیل ۴۱۰: یکی از ویژگی های مهمی که این استیل دارد خاصیت مغناطیسی آن است که بسیار موردتوجه می‌باشد. مقدار کروم به کار رفته در آن بسیار جزئی است و حتی اندازه نیکل از آن کمتر می‌باشد. قیمت و هزینه های استیل 401 با دیگر استیل ها متغیر است بنابراین برای هردکام طبق استانداردهای آن باید اقدام کنید.
  • آلیاژ استیل ۴۲۰: استیل 420 بهترین مقاومت را دربرابر سایش از خود نشان می‌دهد و دارای بافت پایداری می‌باشد. همچنین این محصول به نسب سایر کالا ها دارای قیمت بالاتری می‌باشد.
  • آلیاژ استیل ۴۳۰: قیمت این استیل از انواع دیگر گران تر است و قابلیت حرارتی دارد و بیشتر در بخش لوازم خانگی استفاده می‌شود.

 2. آلیاژهای استیل نگیر

  • آلیاژ استیل ۳۰۴ نگیر: نام دیگر استیل 304، 18-8 است به این منظور که 18 درصد آن کروم و 8 درصد دیگر نیکل می‌باشد. کارایی آن در صنایع مختلف است و به دو دسته کم کربن و پر کربن نیز تقسیم عرضه می‌شود و در بازار به فروش می‌رسد. به لحاظ قیمت این استیل از همه ارزان تر است.
  • آلیاژ استنلس استیل ۳۱۶: این استیل نیز در دسته استیل نگیر قرار دارد که از مدل های مشابه آن می‌توان به مدل 304 و 316 اشاره کرد. این استیل قابلیت جوشکاری بالایی دارد و دارای قیمت بیشتری به نسبت مدل 304 است که این تفاوت به خاطر وجود عنصر مولیبدن در استیل 316 می‌باشد.
  • آلیاژ استنلس استیل ۳۲۱: وجود تیتانیوم در مدل 321 باعث شده که مقاومت آن در برابرر خوردگی بسیار زیاد شود و قیمت ان نیز به تبع افزایش پیدا کند.
  • آلیاژ استیل ۳۱۶Ti: برخلاف تمام استیل هایی که توضیح داده این محصول از تیتانیوم ویژگی های برتری گرفته و با توجه به مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی از بهترین ها شناخته شده است.

راهنمای خرید و واردات استیل

راهنمای خرید و واردات استیل

خرید استیل به سادگی توسط یک شخص عادی غیرممکن است. حال چرا غیر ممکن؟

زیرا قیمت ها براساس نوسان افزایش و کاهش دارد و علاوه بر این موضوع اگر بدون اطلاع کافی وارد این عرصه شوید با هزینه های هنگفت بسیاری روبرو خواهید شد که اصلا به صرفه نیست و جز ضرر هیچ نتیجه دیگری به دنبال ندارد. بنابراین بهترین کار در مرحله اول این است که کالای موردنیاز خود را بشناسید و راجع به آن تحقیق کنید. ترخیص کالا زمانی به بهترین شکل انجام می‌شود که شخص ترخیص کار تمامی مسیر آن را دنبال کند تا کالاها در سلامت و ایمنی کامل به مقصد برسند. پس از واردات استیل ها درون انبار نگهداری می‌شوند تا روند ترخیص آن ها انجام شود پس از ارائه مدارک معتبر و گذشتن از مراحل موجود می‌توانید کالای خود را در صحت و سلامت تحویل بگیرید.

 

استیل ها از زمان گذشته تا به حال با انسان ها بوده اند در واقع از گذشته تا به حال مهم ترین بخش زندگی انسان ها برای دفاع از خود و … وجود این کالای با ارزش است. ارزش کالا به کیفیت مرغوب آن است و اگر بخواهید بدترین کیفیت را به کشور وارد کنیم. کارشناسان گمرک و سپس کارشناسان متخصص گروه تجاری آربی بدون معطلی کار شما را انجام می‌دهند. پس به یک شرکت معتبر مراجعه کنید.