یکی از سامانه‌هایی که دولت برای ارائه خدمات بهتر به اشخاص حقیقی و حقوقی راه اندازی کرده است، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نام دارد که به نام سایت ستاد نیز شناخته می‌شود. افراد برای ورود به این سامانه ابتدا باید ثبت نام، سپس از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند. خدمات این سایت در سه حوزه […]

یکی از سامانه‌هایی که دولت برای ارائه خدمات بهتر به اشخاص حقیقی و حقوقی راه اندازی کرده است، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نام دارد که به نام سایت ستاد نیز شناخته می‌شود. افراد برای ورود به این سامانه ابتدا باید ثبت نام، سپس از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند. خدمات این سایت در سه حوزه مناقصه، مزایده و خرید جزیی و متوسط است. برای شرکت در مزایده، سامانه مزایده الکترونیکی دولت، بستری امن جهت معاملات شفاف است.

معرفی سامانه مزایده الکترونیکی دولت

یکی از بخش‌های پرطرفدار در سامانه ستاد، بخش مزایده است. در این بخش مزایده گران می‌توانند کالا و خدمات را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از آنچه در سطح جامعه ارائه می‌شوند، دریافت کنند. در سایت مزایده‌های دولتی، تمام مراحل به طور دقیق و زیر نظر سازمان‌های مربوطه، کاملا شفاف برگزار می‌شود. هدف از ارائه خدمات مزایده در سامانه مزایده الکترونیکی دولت کمک به شهروندان، کسب و کارها و دستگاه‌های دولتی است تا بتوانند حداکثر سود را از یک معامله به دست آورند. بدین ترتیب می‌توان گفت دستگاه‌های دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی، جزو افرادی هستند که می‌توانند در بخش مزایده حضور پیدا کنند.

فرایند ثبت نام سامانه مزایده الکترونیکی دولت

در سامانه مزایده الکترونیکی دولت، به طور میانگین در هر ماه ۸۰۰ مزایده گر شرکت و در حدود ۴۰۰ دستگاه اجرایی در طی سال نیز به عنوان مزایده گزار در این سامانه ثبت نام می‌کنند. فرایند ثبت نام و مراحل ورود به سامانه بسیار ساده طراحی شده است و برای همه افراد امکان ثبت نام وجود دارد.

در ابتدا کاربران باید در مرورگر، عبارت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را تایپ و با مشاهده اولین سایت به آن ورود پیدا کنند. مزایده ‌گران با مراجعه به سایت و بررسی مدارک مورد نظر، آن‌ها را جمع آوری، تکمیل و در سامانه بارگذاری می‌کنند. پس از تایید مدارک، کد رهگیری دریافت می‌کنند و پس از پایان ثبت نام، با دریافت مشخصات کاربری می‌توانند به راحتی وارد سامانه شده و از خدمات بخش ستاد ایران مزایده استفاده کنند.

برای مشاهده آگهی های ستاد ایران مزایده وارد لینک شده و بعد از ثبت نام می توانید از آگهی های مزایده ستاد ایران با خبر شوید و در صورت داشتن شرایط، در آن شرکت نمایید.

مزایده گزاران که دستگاه‌های اجرایی هستند نیز، با ارسال معرفی نامه به مدیریت سامانه ستاد الکترونیکی دولت، مشخصات کاربری را دریافت می‌کنند. پس از وارد شدن به پروفایل دستگاه اجرایی، مشخصات را وارد، اطلاعات را تکمیل و با دریافت گواهی امضا، می‌توانند مزایده خود را برگزار کنند.

نحوه معامله سامانه مزایده الکترونیکی دولت

فرایند مزایده در سامانه مزایده الکترونیکی دولت برای مزایده گزار و مزایده‌ گر تفاوت دارد. برای شرکت در مزایده، پس از اینکه نوع مزایده از سمت مزایده گزار مشخص شد، آن را باید به صورت آگهی منتشر کند. آگهی مزایده می‌تواند در روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت‌های معتبر منتشر شود. مزایده‌ گران از طریق انتشار آگهی از مزایده مطلع و متناسب با کسب و کار و نیاز خود، در مزایده شرکت می‌کنند. مزایده‌ گر سپس با پرداخت تضمین جهت شرکت در مزایده، قیمت پیشنهادی خود را برای مزایده گزار ارسال می‌کند.

در این مرحله مزایده گزار پاکت را بازگشایی می‌کند و با بررسی قیمت‌های اعلام شده توسط سایر مزایده گران، برنده مزایده که بالاترین قیمت را برای خرید کالا پیشنهاد داده است، معرفی می‌شود. با اطلاع به مزایده‌ گر برنده، مزایده ‌گر باید کارمزد و مبالغ مورد نظر را پرداخت کرده و قراردادی را با مزایده گزار امضا کند. پس از واریز مبلغ‌های تعیین شده، مزایده گزار مجوز خروج کالای مورد نظر را صادر و مزایده‌ گر می‌تواند کالا را دریافت کند.

سخن پایانی

برای انجام معاملات در سامانه مزایده الکترونیکی دولت، ابتدا باید از آگهی‌های مزایده مطلع شوید. برای اطلاع از آگهی‌ها بهترین راهکار مراجعه به سایت ارتباط گستران هزاره بخش سامانه مزایده الکترونیکی دولت است. این سایت با مانیتورینگ دقیق، تمام آگهی‌های مربوط به مزایده را جمع آوری و در سایت بارگذاری می‌کند. با جستجوی پیشرفته این سایت، در زمان کوتاهی به آگهی‌های مورد نظر خود دسترسی، اسناد را دانلود و در مزایده شرکت کنید. کارشناسان ارتباط گستران هزاره، در تمام ساعات روز آماده پاسخگویی، پیرامون مزایده و فرایند برگزاری آن هستند.