در این مقاله از سایت موسسه ثبتی رتبه تصمیم داریم تا شما عزیزان را با نحوه اخذ رتبه‌بندی پیمانکاران این معیار مهم کمی کیفی مختص به شرکت‌های پیمانکاری که تنها به این شرکت‌ها در شاخه‌های مختلف تخصیص داده می‌شود و سراسر فایده برای آن‌ها است؛ آشنا سازیم. مطالعه این مقاله را به تمامی شما عزیزان […]

در این مقاله از سایت موسسه ثبتی رتبه تصمیم داریم تا شما عزیزان را با نحوه اخذ رتبه‌بندی پیمانکاران این معیار مهم کمی کیفی مختص به شرکت‌های پیمانکاری که تنها به این شرکت‌ها در شاخه‌های مختلف تخصیص داده می‌شود و سراسر فایده برای آن‌ها است؛ آشنا سازیم. مطالعه این مقاله را به تمامی شما عزیزان که شناخت کافی در رابطه با این مسئله ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید با این رتبه، مزایا، مدارک دریافت آن و هم‌چنین نحوه دریافت آن آشنا گردید. پس تا پایان این مقاله از سری مقاله‌های آموزشی ما یعنی رتبه‌بندی پیمانکاران آشنا شوید.

تعریفی از رتبه‌بندی پیمانکاران

شرکت‌های بسیار بی‌شمار و متفاوتی در امر پیمانکاری و حوزه‌های مختلف آن فعالیت دارند که برای تشخیص برتری هر یک از دیگری معاونت راهبردی طرحی به نام رتبه‌بندی پیمانکاران را به وجود آورده‌اند که بسته به پارامتر‌های مختلفی به شرکت‌ها یک رتبه اختصاص می‌دهد تا با توجه به این رتبه به کارفرما‌ها شناسایی شوند و از طرفی با سایر رقبا رقابتی سالم انجام دهند.

اگر به طور تخصصی‌تری بخواهیم صحبت کنیم در اصل بایستی گفت که رتبه ‌بندی پیمانکاران نوعی معیار ارزشی برای تعیین میزان کیفیت و کمیت خدماتی که یک شرکت به متقاضیان خود ارائه می‌باشد؛ است تا افراد حقیقی و حقوقی بتوانند قبل از سپردن کار خود به این شرکت با صداقت آن‌ها، میزان توانایی‌ها، بودجه در اختیار، سطح مهارت، رزومه تا به حال انجام داده و غیره آشنا گردند و در صورت تمایل از این شرکت در اجرا و انجام پروژه یا پروژه‌های مختلف خود کمک بگیرند.

موسسه ثبتی رتبه

اگر قصد دریافت رتبه‌بندی پیمانکاران در شاخه‌های مختلفی همچون رتبه پیمانکاری ساختمان، رتبه پیمانکاری راه و ترابری، رتبه پیمانکاری آب، رتبه پیمانکاری نفت و گاز، رتبه‌بندی پیمانکاری کشاورزی و فضای سبز، رتبه پیمانکاری نیرو و رتبه پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات را دارید پیشنهاد می‌کنیم از تیم حقوقی مجموعه موسسه ثبتی رتبه کمک بگیرید و سرعت دریافت این مدرک را بالا ببرید.

آیا رتبه مشاوران با پیمانکاران تفاوت دارد؟

در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که بله رتبه‌بندی پیمانکاران تنها به شرکت‌های فعال در حوزه پیمانکاری تخصیص می‌گردد که یازده شاخه مختلف برای آن وجود دارد اما رتبه ‌بندی مشاوران تنها به شرکت‌های فعال در حوزه مشاوره تخصیص داده می‌شود.

هم‌چنین علاوه بر تفاوت نوع حیطه فعالیتی؛ شرکت‌های پیمانکاری در دریافت رتبه‌بندی پیمانکاران پنج سطح مختلف دارند و این در حالی است که شرکت‌های مشاوره دارای سه درجه مختلف هستند.

اما به طور کلی شما عزیزان می‌توانید برای دریافت رتبه‌بندی در شاخه‌های مختلف مشاوره یا پیمانکاری مانند رتبه پیمانکاری ساختمان، رتبه پیمانکاری راه و ترابری، رتبه پیمانکاری آب، رتبه پیمانکاری نفت و گاز، رتبه‌بندی پیمانکاری کشاورزی و فضای سبز، رتبه پیمانکاری نیرو و رتبه پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات دریافت نمایید بایستی تا حد امکان کادر اصلی مجموعه شما دارای تحصیلات بالایی باشند بطوریکه حداقل دو سوم آن‌ها دارای مدرک لیسانس و یا بالاتر باشند.

شما در حال مطالعه مقاله رنبه‌بندی پیمانکاران رتبه هستید.

از طرفی تمامی مدارک شرکت و افراد کامل باشد و هیچ نقصی در ارائه این مدارک وجود نداشته باشد و هم‌چنین بایستی سابقه بیمه افراد، اظهارنامه مالیاتی، سوابق شرکت و غیره نیز ارائه گردد.

چگونه بالاترین امتیاز را کسب نماییم؟

هم ان‌طور که گفتیم این گرید در پنج سطح یک تا پنج طراحی گشته است که بر خلاف باور عموم هر چه عدد تخصیص داده شده کمتر باشد؛ آن رتبه اعتبار بیشتری دارد بطوریکه درجه یک نسبت به سه در سطح بالاتری قرار دارد. برای اینکه بتوانید رتبه بالاتری را در یکی از شاخه‌های پیمانکاری در طرح رتبه‌بندی پیمانکاران دریافت نمایید می‌توانید از رتبه کمک بگیرید.

البته عوامل بسیار زیادی مانند سابقه کاری شرکت پیمانکاری، مدرک تحصیلی پرسنل اصلی، سابقه بیمه، ارائه اظهارنامه مالیاتی، نداشتن سوء پیشینه و سایر عوامل موجب می‌گردد تا شما عزیزان بتوانید رتبه بالاتری را دریافت نمایید.

چه مدارکی برای حضور در این طرح نیاز است؟

به طور کلی برای دریافت رتبه‌بندی پیمانکاران مدارک به دو نوع مدارک شناسایی افراد و مدارک شناسایی شرکت تقسیم‌بندی می‌گردند که در زیر به معرفی کامل آن‌ها پرداخته‌ایم.

مدارک شناسایی مورد نیاز: از جمله این مدارک می‌توان به داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، سابقه کاری حداقل چند ساله در یک شرکت رتبه‌دار دیگری، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، سابقه بیمه پرسنل،عکس پرسنلی، نبودن از کارمندان دولتی، داشتن کارت ملی جدید و شناسنامه و غیره اشاره نمود.

مدارک شناسایی شرکت: از جمله مدارک شرکتی برای حضور در طرح رتبه‌بندی پیمانکاران نیز می‌توان به دریافت آخرین اظهارنامه مالیاتی، ارائه مدارک فیزیکی شرکت شامل آدرس، تلفن نیاز به ارائه تقاضانامه، آخرین روزنامه رسمی تغییرات ، مبایعه نامه و غیره اشاره نمود.

چرا از موسسه ثبتی رتبه کمک بگیریم؟

مجموعه ما ۲۵ سال سابقه کاری مثبت در این زمینه دارد که شما عزیزان می‌توانید برای دریافت رتبه‌بندی پیمانکاران در شاخه‌های مختلفی مانند رتبه پیمانکاری ساختمان، رتبه پیمانکاری راه و ترابری، رتبه پیمانکاری آب، رتبه پیمانکاری نفت و گاز، رتبه‌بندی پیمانکاری کشاورزی و فضای سبز، رتبه پیمانکاری نیرو و رتبه پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات اقدام فرمایید.

البته شرکت ما تنها در دریافت این رتبه به شما کمک نخواهد کرد و می‌توانید برای دریافت سایر رتبه‌ها مانند رتبه‌بندی مشاوران، رتبه مدیریت طرح و غیره از ما کمک بگیرید.

آیا در مرحله اول می‌شود رتبه و سطح یک را دریافت نمود؟

تمامی افراد دوست دارند تا بتوانند رتبه یک را دریافت نمایند که بایستی بگوییم گرچه مزایا برای این افراد یعنی دارندگان را به یک و پنج برابر است اما رتبه یک از میان رتبه‌بندی پیمانکاران به دلیل سطح بالاتر از اعتبار بیشتری برخوردار است و اغلب شرکت‌ها تمایل دارند تا بتوانند در طرح رتبه‌بندی در سطح پیمانکاران سطح یک را کسب نمایند که بایستی گفت که در گام اول شما تنها قادر به دریافت سطح پنج خواهید بود و پس از پایان مدت اعتبار این گرید در صورت عدم تغییر نوع حیطه فعالیتی شرکت، عدم تغییر کادر پرسنل اصلی، عدم ایجاد سوء پیشینه و کسب امتیازات بیشتر می‌توانید گام به گام رتبه خود را به سطوح بالاتر ارتقا دهید.

چگونه رتبه را دریافت نماییم؟

در صورت تمایل به دریافت گرید از رتبه‌بندی پیمانکاران می‌توانید با راه‌هایارتباطی و شماره‌های مجموعه ما تماس بگیرید تا مشاورین و کارشناسان تخصصی مجموعه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند و آن‌گاه با ارائه مدارک به این مسئولان حقوقی نسبت به دریافت سریع این رتبه در شاخه‌های مختلفی همچون رتبه پیمانکاری ساختمان ، رتبه پیمانکاری راه و ترابری، رتبه پیمانکاری آب، رتبه پیمانکاری نفت و گاز، رتبه‌بندی پیمانکاری کشاورزی و فضای سبز، رتبه پیمانکاری نیرو و رتبه پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات اقدام فرمایید.

در زمانی کوتاه با قیمتی پایین رتبه‌بندی پیمانکاران را به کمک مشاورین ما دریافت نموده و از مزایای بی‌شمار آن نظیر عقد قرارد‌اد‌های بزرگ با ارگان‌های دولتی یا خارجی، دریافت وام‌هایی با مبالغ بیشتر، حضور در مناقصات دولتی و غیره بهره‌مند گردید.