درس شیمی به‌عنوان درس مشترک رشته‌های ریاضی و تجربی به شمار می‌رود؛ بنابراین، از اهمیت و تاثیر بالایی برخوردار است. بدون‌شک، مطالعه کتاب‌های درسی بسیار مهم هستند؛ اما برای شرکت در کنکور، باید از منابع دیگری نیز استفاده شود. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت شیمی و افزایش مهارت تست‌زنی، انتخاب یک کتاب کمک درسی […]

درس شیمی به‌عنوان درس مشترک رشته‌های ریاضی و تجربی به شمار می‌رود؛ بنابراین، از اهمیت و تاثیر بالایی برخوردار است. بدون‌شک، مطالعه کتاب‌های درسی بسیار مهم هستند؛ اما برای شرکت در کنکور، باید از منابع دیگری نیز استفاده شود. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت شیمی و افزایش مهارت تست‌زنی، انتخاب یک کتاب کمک درسی مناسب است. انتخاب یک منبع مفید، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

داوطلبان کنکور، باید منابع کنکوری متناسب با سطح خود را انتخاب کنند. فقط در‌ این‌صورت، امکان کسب یک نتیجه فوق‌العاده وجود دارد. در حال حاضر، کتاب‌های بسیاری در زمینه تست شیمی چاپ شده‌اند که از بهترین آن‌ها می‌توان به گاج، خیلی سبز و مهروماه اشاره کرد. با‌وجود تنوع بالا در منابع کنکوری بسیاری از داوطلبان برای تهیه آن‌ها، دچار سردرگمی می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود ابتدا درباره تمام ویژگی‌های این کتاب‌ها، اطلاعات کسب کنید.

مقایسه کتاب های شیمی جامع کنکور

در‌حالت‌کلی، کتاب‌های خیلی سبز، گاج و مهروماه در رقابت با یک‌دیگر قرار دارند. این کتاب‌ها به‌عنوان بهترین و پر‌طرفدار‌ترین منابع کنکوری شناخته می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که پیش از انتخاب منابع، سطح خود را در درس شیمی بسنجید. با مشخص­کردن این فاکتور، می‌توانید انتخاب مناسبی را تجربه کنید.

هنگامی که یک کتاب کمک درسی متناسب با سطح خود را انتخاب کنید، شاهد روند صعودی پیشرفت خود خواهید بود. یکی‌دیگر از فاکتور‌های مهم برای انتخاب کتاب‌های کنکوری، زمان است. اگر مدت زمان شما برای مطالعه و یادگیری مطالب کم باشد، باید منبعی را انتخاب کنید که امکان درک مفاهیم درس شیمی را در مدت زمان باقی­مانده ایجاد کند.

شیمی جامع کنکور مهروماه

از مفید‌ترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های کنکوری و کمک درسی، می‌توان به کتاب‌های مهروماه اشاره کرد. کتاب شیمی جامع کنکور مهروماه، یک کتاب تک جلدی است که توسط آقای محمد‌حسین انوشه تالیف شده است. تمام مطالب درسنامه، تست، پاسخ‌های کلیدی و تشریحی در همین جلد گرد‌آوری شده است. درسنامه‌های این کتاب به‌صورت کلی نگارش شده و تمرکز بیشتری بر ‌روی تست‌ها دارد.

در‌حالت‌کلی، این کتاب برای افرادی که تسلط کافی بر‌ روی مباحث درس شیمی ندارند، مناسب نیست. کتاب شیمی جامع، به افرادی توصیه می‌شود که بر‌ روی مباحث شیمی، تسلط بیشتری دارند. ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این کتاب، ارائه راه‌حل‌ها و روش‌های محاسباتی کاربردی برای حل مسائل است. همچنین، استراتژی‌های جذابی برای حل مسائل ایده‌دار ارائه می‌کند. این موارد می‌توانند کمک بزرگی در حل بسیاری از مسائل باشند.

شیمی جامع کنکور خیلی سبز

خیلی سبز یکی از محبوب‌ترین انتشارات کتاب‌های کمک درسی و کنکوری به شمار می‌رود. کتاب‌های خیلی سبز با ارائه نیاز‌های دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور، گام بزرگی را در زمینه موفقیت آن‌ها بر‌می‌دارند. یکی از کتاب‌های خیلی سبز، کتاب شیمی جامع کنکور است. این کتاب در ۲ جلد طراحی و چاپ شده است. دکتر نیما سپهری، مهدی براتی و یاسر عبدالهی، وظیفه تالیف این کتاب را بر ‌عهده داشتند. کتاب شیمی جامع کنکور، بر ‌اساس آخرین تغییرات ایجاد شده، تالیف شده است.

این کتاب، تمام مطالب پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد و پاسخگوی نیاز تمام داوطلبان است. جلد اول این کتاب، شامل درسنامه‌های کامل و جامع برای هر درس می‌شود. همچنین تست‌ها و پاسخ‌نامه کلیدی در این جلد قرار گرفته‌اند. پاسخ‌های تشریحی تست‌ها، در جلد دوم و به‌صورت اختصاصی چاپ شده‌اند. اگر جزء دانش‌آموزانی هستید که تسلط کافی بر‌روی مطالب درسی ندارید، کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز به شما توصیه می‌شود. این کتاب علاوه‌بر ارائه تست‌های مفید، درسنامه مناسبی برای یادگیری مطالب دارد.

شیمی جامع کنکور میکرو قرن جدید گاج

کتاب شیمی جامع کنکور میکرو قرن جدید، یکی‌دیگر از منابع مفید برای کنکور به شمار می‌رود. این کتاب نیز همانند کتاب خیلی سبز، شامل ۲ جلد است. جلد اول آن، طبق روال انتشارات گاج شامل درسنامه و تست می‌شود. همچنین پاسخ‌نامه کلیدی تست‌های این کتاب، در انتهای آن قرار گرفته است. در دومین جلد کتاب شیمی جامع کنکور میکرو قرن جدید، پاسخ‌های تشریحی چاپ شده‌اند. مولفان این کتاب، آقای دکتر حسن ایزدی، مسعود خوش طینت و دکتر فرشاد هادیان فر هستند.

این کتاب با‌توجه به آخرین تغییرات کتاب‌های درسی ویرایش شده و تمام مطالب را شامل می‌شود. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به تنوع تست بالا و پوشش تمام موارد درسی اشاره کرد. به‌طوری­که از توضیح نکات و مطالب خارج از کتاب درسی، اجتناب شده است. قالب تحریر این کتاب به‌گونه‌ای است که ابتدا درسنامه‌ها به‌صورت مبحثی و سپس تست‌ها قرار گرفته‌اند. تقسیم درسنامه‌ها به بخش‌های کوچک‌تر از خستگی ذهن دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند و روند مطالعه و یادگیری را افزایش می‌دهد. از دیگر کتاب های شیمی گاج می توان به آی کیو شیمی جامع گاج اشاره کرد که مانند کتاب میکرو گاج شامل درسنامه و تست های بسیار زیاد می باشد.

مقایسه درسنامه کتاب های جامع شیمی کنکور

درسنامه‌های این کتاب‌ها، شامل ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی هستند که آن‌ها را متمایز می‌کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب کتاب‌های خیلی سبز، درسنامه‌های ساده، روان و قابل‌فهم آن‌ها است که این امر در کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز نیز رعایت شده است؛ به‌طوری­که، هنگامی که درسنامه را مطالعه می‌کنید، حضور یک استاد با‌سواد و بامزه را در کنار خود احساس می‌کنید. نکته بعدی درباره درسنامه این کتاب، جامع بودن آن است.

لحن کتاب شیمی جامع میکرو گاج، در مقایسه با کتاب خیلی سبز رسمی‌تر است. البته این نکته موجب کوتاهی آن در فهم مطالب نشده است. درسنامه کتاب شیمی جامع مهروماه، بسیار مختصر چاپ شده است. در درسنامه این کتاب، تنها به نکات و مطالب مهم اشاره می‌شود که برای دانش‌آموزان قوی‌تر، مناسب است. در‌حالت‌کلی، انتخاب یکی از این کتاب‌ها باید با‌توجه به عوامل مختلف انجام شود.

مقایسه تست ها و پاسخ های تشریحی کتاب های جامع شیمی کنکور

کتاب شیمی جامع خیلی سبز شامل ۲۲۰۰ تست است که می‌تواند تسلط دانش‌آموزان را بر ‌روی تمام مباحث افزایش دهد. تست‌های این کتاب به‌صورت طبقه‌بندی شده و از آسان به سخت هستند. برای طراحی این تست‌ها، تمام نکات و مطالب کتاب بررسی شده و هیچ نکته‌ای از قلم نیافتاده است. پاسخ‌نامه این تست‌ها بسیار جامع هستند؛ به‌طوری­که در هر ‌سوال، تمام گزینه‌ها به‌صورت جداگانه بررسی شده‌اند که می‌توانند یک درسنامه کامل محسوب شوند.

جمع تست‌های کتاب شیمی جامع گاج، به ۳۶۰۰ تست می‌رسد. یکی از نکات مهم در تست‌های این کتاب، علامت‌دار کردن برخی از آن‌ها است. این امر می‌تواند صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان دانش‌آموزان ایجاد کند. تست‌ها به ۳ سطح مختلف تقسیم شده‌اند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. پاسخ‌نامه این تست‌ها به‌صورت کامل و مطابق با درسنامه، به بررسی تست‌ها پرداخته‌اند.

تست‌های کتاب مهروماه به چند دسته تقسیم می شوند. این کتاب توانسته است تعداد سوالات مناسبی را پوشش دهد که از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌رود. پاسخ‌نامه این کتاب هم همانند کتاب‌های قبلی، به بررسی تمام گزینه‌ها پرداخته است؛ بنابراین، یک کتاب جامع و کامل محسوب می‌شود.

جمع بندی

تهیه کتاب‌های کمک درسی و کنکوری شیمی، از نکات اساسی برای موفقیت در کنکور است. بوک سرا دوکاج، تمام کتاب‌های خیلی سبز، مهروماه و گاج را ارائه می‌دهد. مشتریان عزیز می‌توانند برای تهیه هر‌ کدام از این کتاب‌ها، به وبسایت فروشگاهی بوک سرا دوکاج مراجعه کنند. فقط کافی است تا کتاب مورد‌نظر خود را جستجو کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید. همچنین امکان خرید حضوری و دریافت مشاوره برای شما عزیزان ایجاد شده است.