چای بهترین و رایج‌ترین نوشیدنی است که در تمام طول روز می‌توانید آن را مصرف کنید. اما در چای صبحانه خواص زیادی نهفته است و فواید زیادی به بدن شما می‌رساند. بنابراین، در این مطلب به خواص چای در صبحانه می‌پردازیم و بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر جهت خرید آنلاین چای مرغوب معرفی می‌کنیم. […]

چای بهترین و رایج‌ترین نوشیدنی است که در تمام طول روز می‌توانید آن را مصرف کنید. اما در چای صبحانه خواص زیادی نهفته است و فواید زیادی به بدن شما می‌رساند. بنابراین، در این مطلب به خواص چای در صبحانه می‌پردازیم و بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر جهت خرید آنلاین چای مرغوب معرفی می‌کنیم.

 

فواید چای برای صبحانه

برخی از مهمترین مزایای نوشیدن چای برای صبحانه شامل موارد زیر است:

 

  1. افزایش انرژی

کافئین موجود در چای، منجر به افزایش انتقال دهنده‌های عصبی مانند دوپامین، می‌شود. دوپامین وظیفه ایجاد احساس خوب در بدن را دارد. بنابراین با نوشیدن چای در صبحانه، روز خود را پر انرژی شروع می‌کنید.

 

  1. تثبیت رادیکال‌های آزاد

خوب است بدانید چای می‌تواند تا 10 برابر بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان باشد. این آنتی اکسیدان‌ها به تثبیت رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و از مشکلاتی مانند دیابت، تصلب شرایین، فشار خون بالا و سرطان جلوگیری می‌کنند.

 

  1. مدیریت وزن

نوشیدن چای در صبحانه، باعث می‌شود تا احساس سیری کنید و کالری کمتری مصرف کنید. کاتچین‌های موجود در چای سبز به همراه کافئین، به طور قابل توجهی سرعت اکسیداسیون چربی را در طول ورزش صبحگاهی افزایش می‌دهند.

 

  1. کاهش استرس

چای صبحگاهی می‌تواند به شروع روز بدون استرس کمک کند. انواع چای، حاوی اسید آمینه‌ای به نام ال تیانین هستند که اثر تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش بر ذهن دارند. طبق تحقیقات، چای سیاه تا 47 درصد به کاهش سطح کورتیزول در بیماران دارای استرس کمک می‌کند.

 

  1. کاهش التهاب روده

چای حاوی تانن است که باعث کاهش التهاب می‌شود. تانن می‌تواند به بهبود افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، اسیدیته یا سایر بیماری‌های معده کمک کند. یک فنجان چای گرم قبل یا بعد از صبحانه می‌تواند به تسکین عضلات معده، جلوگیری از گرفتگی، شل شدن مدفوع یا هر نوع ناراحتی روده‌ای دیگر کمک کند.

 

مضرات خوردن چای با معده خالی

درست است که نوشیدن چای صبحانه مفید است، اما آن را با معده خالی میل نکنید. زیرا منجر به شستشوی باکتری‌ها از دهان تا روده شما می‌شود؛ خوردن چای با معده خالی با باکتری‌های خوب تداخل دارد و می‌تواند متابولیسم شما را مختل کرده و معده را ناراحت کند. حتی می‌تواند به مخاط معده آسیب برساند و منجر به ورم معده مزمن شود.

 

انواع مواد خوراکی جایگزین قند و شکر هنگام مصرف چای

همیشه قند به عنوان بهترین همراهی‌کننده چای بوده است، ولی به دلیل ضررهای فراوان آن، ما گزینه‌های دیگری را پیشنهاد می‌کنیم. توت خشک، خرما، کشمش، زردآلو و برگه، انجیر خشک، شیره انگور و عسل، بهترین جایگزین‌های طبیعی برای قند هستند. البته اگر به بیماری‌های خاص دچار هستید یا دیابت دارید، هنگام خوردن این خوراکی‌ها نیز تعادل را رعایت کنید.

 

چای مرغوب در کدام شهرهای ایران تولید می‌شود؟

به طور کلی، چای ایرانی یکی از سالم‌ترین و مرغوب‌ترین چای‌های دنیاست؛ زیرا برای تولید آن خیلی از سموم و آفت کش‌ها استفاده نمی‌شود و در اکثر شهرها، چای مرغوب تولید می‌کنند. ولی عمولا بهترین چای ایرانی در شهرهای لاهیجان، صومعه‌سرا، فومن در استان گیلان و شهرهای رامسر و تنکابن در استان مازندران تولید می‌شود.

 

روش نگهداری چای در طولانی مدت

صرف نظر از اینکه از چه نوع چایی استفاده می‌کنید، طرز نگهداری تاثیر مهمی در ماندگاری طعم و عطر آن دارد. برخی از نکات مهم عبارت‌اند از:

 

  1. ظرف در بسته

چای را در ظرف دربسته نگهداری کنید؛ زیرا با قرار گرفتن در معرض هوا، اکسید می‌شود و این به شدت بر طعم چای و تازگی آن تاثیر می‌گذارد.

 

  1. انتخاب ظرف مناسب

سرامیک‌های لعاب‌دار، فلزات غیرواکنشی، پلاستیک‌های مات و غیرقابل شستشو، همگی ظروف مناسبی هستند. ظرف چوبی هم انتخاب خوبی است، ولی برخی از ظروف چوبی بر روی طعم چای اثر می‌گذارند.

 

  1. انتخاب مکانی تاریک و خنک

نور و اشعه ماورا بنفش چای را خیلی سریع تجزیه می‌کنند. چای را باید دور از نور مستقیم و گرما نگهداری کرد. حتی بهتر است که از ظرف شیشه‌ای استفاده نشود، زیرا نور وارد آن می‌شود. البته چای را نباید در یخچال یا فریزر گذاشت، زیرا این مکان‌ها باعث ایجاد رطوبت می‌شوند.

 

  1. دور نگه داشتن چای از بوهای تند

چای می‌تواند هر بویی در اطراف را جذب کند و باید آن را از چیزهایی مانند قهوه، گیاهان معطر و ادویه‌های مختلف، دور نگه دارید.

 

راهنمای خرید آنلاین چای مرغوب

با وجود فروشگاه‌های آنلاین مختلف، ما بارجیل را برای خرید چای آنلاین باکیفیت معرفی می‌کنیم. در بارجیل، انواع چای مرغوب با بهترین قیمت و در بسته‌بندی استاندارد به فروش می‌رسند. شما می‌توانید وارد سایت این فروشگاه شوید، چای را آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. در ضمن، انواع همراهی‌کننده چای مثل توت، انجیر و خرما نیز در این سایت عرضه می‌شوند.