جدید ترین مدل صندلی اداری فعالیت هایی وجود دارند که فرد را مجبور می کنند تا در طی ساعاتی طولانی در یک جای ثابت بنشیند. از این حیث برای راحتی بیشتر جدیدترین مدل صندلی اداری طراحی شده و در بازار عرضه می شود. اشخاصی که در ادارات مشغول به فعالیت هستند به ناچار زمان زیادی […]

جدید ترین مدل صندلی اداری

فعالیت هایی وجود دارند که فرد را مجبور می کنند تا در طی ساعاتی طولانی در یک جای ثابت بنشیند. از این حیث برای راحتی بیشتر جدیدترین مدل صندلی اداری طراحی شده و در بازار عرضه می شود. اشخاصی که در ادارات مشغول به فعالیت هستند به ناچار زمان زیادی را بدون تحرک سپری می نمایند. به همین خاطر صندلی این اشخاص باید طوری انتخاب گردد که با کمترین مشکل بتوانند وظایف خود را در طول ساعت کاری به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

معرفی انواع صندلی اداری

در ادارات برای سهولت در فعالیت و نشستن کارمندان از جدیدترین مدل های صندلی اداری استفاده می شود که دارای مدل های متنوع و بسیاری است و هر یک کاربرد ویژه خود را دارند. ما قصد داریم که انواع مدل های صندلی اداری و تفاوت هر یک از آن ها را مطرح نموده تا بتوانید مناسب ترین مدل را برای راحتی بیشتر خود انتخاب نمایید.

صندلی‌ های مدیریتی

صندلی مدیریتی یکی از جدیدترین مدل های صندلی اداری است. در صندلی مدیریتی تکیه گاه قسمت پشت بلندتر در نظر گرفته می شود. در این نوع صندلی از بالشتک های با کیفیتی استفاده شده؛ به همین خاطر اکثر صندلی های مدیریتی دارای ویژگی ارگونومیکی هستند. علاوه بر این موارد، این نوع صندلی ها از طراحی های زیباتری برخوردار بوده اند که سبب افزایش قیمت آن ها خواهد شد.

 

صندلی ‌های کارشناسی

صندلی های کارشناسی یک مدل دیگر از انواع صندلی اداری به شمار می روند که نسبت به صندلی های مدیریت از ویژگی های کمتری برخوردار است و همین موضوع باعث می شود که ارزان قیمت تر باشند. همان طور که از نام این نوع صندلی ها پیداست، از آن ها برای کارشناسان استفاده می کنند.

صندلی ‌های کارمندی

یکی از جدیدترین مدل های صندلی اداری صندلی کارمندی نام دارد و برای کارمندان یک شرکت استفاده می شوند. ساخت این صندلی ها به این صورت است که کارمندان در طول روز کمتر احساس خستگی کنند؛ اما کیفیت آن ها به خوبی صندلی مدیریتی و کارشناسی نخواهد بود.

صندلی ‌های کنفرانس

وجود این نوع صندلی ها بسیار واجب است و صندلی های کنفرانس برای طراحی اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند. به این معنا که از این نوع صندلی برای برگزاری جلسات ویژه در میان کارمندان و همچنین جلسات مذاکره با سایر شرکت ها استفاده می شود. صندلی های کنفرانس معمولا ساده هستند و قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند.

صندلی ‌های انتظار

زمانی که وارد مکان های اداری می شوید، صندلی هایی به چشم می خورند که برای نشستن شما تهیه شده اند. به این مدل صندلی ها، صندلی انتظار می گویند. صندلی های انتظار نیز بسیار ساده هستند.

شاخص های کیفیت در صندلی های اداری

جدیدترین مدل های صندلی اداری که از نظر کیفیت عالی بوده اند می بایست دارای ویژگی‌ هایی در قسمت ‌های مختلف خود باشند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

زیره نشیمن

در این قسمت باید لبه ‌های جلویی به شکل منحنی یا نیم‌ دایره در نظر گرفته شوند و به اندازه چهار انگشت از پشت پا فاصله ایجاد نمایند تا قسمت پشت زانوی شما در هنگام تا شدن خسته نشده و پای شما آسیب نبیند. همچنین نشیمن صندلی باید از شیب مناسبی برای احساس راحتی لگن برخوردار باشد و جنس پارچه ‌آن قابلیت عبور هوا را نیز داشته باشد تا بدن عرق نکند.

تنظیم ارتفاع

از جدیدترین مدل های صندلی اداری که برای هر نوع میز مدیریت و کاری استفاده می شوند دارای ویژگی تنظیم ارتفاع هستند. همچنین افرادی که از این صندلی استفاده می ‌کنند اندازه قد متفاوتی دارند، پس این نکته بسیار مهم است که ارتفاع صندلی قابلیت تنظیم کردن داشته باشد.

پشتی قابل تنظیم

وفتی شما به مدت طولانی از صندلی اداری استفاده می‌ کنید در خواهید یافت که اگر قسمت پشتی صندلی شما قابلیت حرکت نداشته باشد، زودتر از حد معمول خسته خواهید شد و حتی امکان دارد به کمر شما آسیب جدی وارد شود؛ این قسمت می‌ تواند از نظر ارتفاع و میزان شیب به پشت، قابلیت تنظیم داشته و از ایجاد درد در کمر جلوگیری نماید.

نوع دسته

جدیدترین مدل های صندلی اداری می ‌توانند دسته نداشته باشند، در صورت وجود دسته باید استانداردها و طبی بودن آن رعایت گردد؛ دسته صندلی برای این است که دست ها استراحت کنند؛ اما نباید مانع از حرکت آزادانه دست ها شده و بهتر است در این دسته ‌ها از پدهای نرم و قابل تنظیم استفاده شود.

پایه صندلی

پایه‌ های صندلی های اداری مناسب و استاندارد معمولا از پنج شاخه کمتر نخواهند بود؛ چرا که هم از گردش راحت ‌تر و هم از استحکام بالاتری برخوردار است.

سخن پایانی 

صندلی اداری در دسته صندلی هایی قرار دارد که برای استفاده در محل کار، دفاتر اداری و دفاتر کار خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این صندلی ها به گونه ای انجام شده تا در صورتی که فرد می بایست به صورت طولانی مدت فعالیت خود را به حالت نشسته انجام دهد آسیبی به بدن او وارد نشود. در واقع جدیدترین صندلی های اداری به گونه ای تولید شده اند که تمام استانداردها و آرگونومی صحیح در تولید آن ها به کار رفته باشند.