پولیش بادی وسیله‌ای برای براق کردن و محافظت از بدنه خودرو می‌باشد. این وسیله به کمک یک دستگاه‌ ویژه لایه‌های نازک رنگ خودرو را از بین‌برده و رنگ تازه و براق جایگزین آن می‌شود. از پولیش بادی برای محو کردن خراش‌های کوچک و لکه‌ها و مواد شیمیایی از روی سطح خودرو استفاده می‌گردد. این دستگاه […]

پولیش بادی وسیله‌ای برای براق کردن و محافظت از بدنه خودرو می‌باشد. این وسیله به کمک یک دستگاه‌ ویژه لایه‌های نازک رنگ خودرو را از بین‌برده و رنگ تازه و براق جایگزین آن می‌شود. از پولیش بادی برای محو کردن خراش‌های کوچک و لکه‌ها و مواد شیمیایی از روی سطح خودرو استفاده می‌گردد. این دستگاه نسبت به مدل‌های برقی و شارژی صدای کمتری دارد‌.

خصوصیات مواد پولیش

معمولاً خودرو‌ها پس از گذشت مدت زمانی دچار فرسایش می‌گردند و رنگ و چهره آن‌ها تغییر می‌کند. مثلاً گاهی اوقات در آن‌ها آفتاب سوختگی و زنگ زدگی ایجاد می‌شود و یا سطح آن‌ها دچار خراش و یا خدشه می‌شود. مواد پولیش در واقع شبیه ماده‌ای ساینده می‌باشند که عمل سنباده را انجام می‌دهند و دانه‌های آن‌ها از سمباده کوچکتر می‌باشد. در اثر سایش مواد پولیش و اصطکاک دانه‌ها پرداخت آن با ظرافت صورت می‌گیرد. برای براق کردن رنگ خودرو باید یک لایه بسیار ظریف از رنگ از بین برود. دسته‌بندی پولیش‌ها بر اساس میزان لایه‌برداری آن‌ها انجام می‌گیرد. پولیش‌های زبرتر و خشن‌تر قدرت لایه‌برداری آن‌ها بیشتر است. پولیشی که هیچگونه مواد ساینده‌ای در خود ندارد واکس است.

چگونگی پولیش زدن خود رو با پولیش بادی

  1. نخستین کاری که باید انجام دهید شستن‌ماشین می‌باشد تا آلودگی‌ها از سطح آن پاک شود.
  2. در هنگام پولیش کردن حتماً به عمق خطوط توجه کنید. اگر خطوط عمیق باشد باید پولیش زبر بکار ببرید.
  3.  برای کار با دستگاه پولیش بادی باید مهارت داشته باشیم برای انجام این کار باید موارد زیر را بکار برید.
  4. نخست مواد مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید. مقداری پولیش نرم به همراه یک پد آماده‌کنید. پد را کمی خیس کنید نیازی به خیس‌ شدن کامل آن نمی‌باشد.
  5. پولیش را بر روی پد‌مالیده و سپس دستگاه را به بدنه ماشین نزدیک‌تر کنید. دستگاه را با دور آرام روشن کنید و بر روی محل مورد نظر بگذارید.
  6. مانند پولیش دستی در جهت طولی آن را حرکت‌‌داده و در صورتی دستگاه را از خودرو جدا کنید که خط و خش‌ها کاملاً از بین‌ رفته‌‌باشد. بخش‌های حساس را کمتر تحت فشار قرار دهید.

پولیش رنگ بدنه خودرو چیست؟

هنگامی که قصد براق کردن رنگ ماشین را دارید یک لایه خیلی نازک رنگ با پولیش گرفته‌می‌شود. پولیش بدنه خودرو به اندازه شستشوی آن اهمیت دارد. معمولاً پولیش‌های دستی بیشتر از نوع ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پولیش رنگ بدنه خودرو مایعی سابنده و ملایم می‌باشد که به منظور صاف و تمیز کردن و درخشنده‌ کردن رنگ ماشین به کار می‌رود. با گذر زمان رنگ خودرو به صورت قدیمی و کهنه در می‌آید.
پولیش را به صورت ماشینی و یا با استفاده از یک پد میکروفیبر به کار می‌برند. معمولاً این کار با انجام حرکات دایره‌ای بر روی محل مورد نظر انجام می‌گیرد. باقی مانده پولیش موجود بر روی کار را توسط دستمال میکروفیبر پاک می‌کنند. پولیش‌ها باعث می‌شوند تا عمر رنگ افزایش یابد و لکه‌های سرسخت را که در شستشو از بین نمی‌رود از بین می‌برند.

 

آیا پولیش خودرو برای بدن مضر است؟

یکی از راه‌های حفظ زیبایی خودرو پولیش زدن آن می‌باشد. پولیش زدن بدن خودرو باعث براق شدن ماشین می‌شود و خط و خش را از بین می‌برد. اما باید بدانیم که در هنگام پولیش کاری خودرو یک لایه نازک از رنگ جدا خواهد شد و اگر این کار چندین بار پشت سر هم انجام گیرد باعث می‌شود که رنگ خودرو دچار آسیب شود. در واقع در اثر پولیش زیاد خودرو لایه پوشاننده‌ای که توسط واکس بدنه خودرو به وجود آمده است ازبین می‌رود. بنابراین خودرو در این زمان رنگ اصلی خود را از دست می‌دهد. پولیش کاری زیاد خودرو باعث می‌شود که حلال‌های رنگی که مانع زنگ زدگی خودرو می‌باشد بصورت بخار در آیند.

سخن پایانی

پولیش بادی روش بسیار مناسب برای از بین‌بردن زنگ زدگی و خط و خش است. در واقع پولش بادی باعث براق شدن بدنه ماشین می‌شود. با کمک یک دستگاه ویژه لایه‌ای نازک از رنگ ماشین از بین رفته و رنگ نو و تازه جایگزین می‌گردد. در این روش خراش‌های سطحی و لکه‌ها از بدنه ماشین پاک می‌گردند. پولیش بادی باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. معمولاً پولیش کاری بصورت دستی و یا با دستگاه انجام می‌شود که دستگاه پولیش بادی بدون ایجاد لرزش و بدون آسیب به بدنه اتومبیل عمل پولیش کردن را انجام می‌دهد. مهمترین کاری که پولیش بادی انجام می‌دهد صاف و براق کردن رنگ ماشین می‌باشد.