فرش دستباف مدرن یکی از بهترین مدل‌ فرش‌های موجود در بازار آنلاین فرش آریاس بوده که در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی موجود است. با توجه به تنوع بالای میان این مدل فرش‌ها شما به‌راحتی می‌‌توانید آن را با دکوراسیون داخلی خود هماهنگ سازید. فرش مدرن دستباف دارای نقوش ریز با ظرافت بالا بوده و شما […]

فرش دستباف مدرن یکی از بهترین مدل‌ فرش‌های موجود در بازار آنلاین فرش آریاس بوده که در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی موجود است. با توجه به تنوع بالای میان این مدل فرش‌ها شما به‌راحتی می‌‌توانید آن را با دکوراسیون داخلی خود هماهنگ سازید. فرش مدرن دستباف دارای نقوش ریز با ظرافت بالا بوده و شما می‌توانید روی طرح‌های آن، اشکال هندسی ساده، حجیم و با فاصله زیاد را مشاهده کنید. همچنین در این مدل فرش‌ها برخلاف فرش دستباف سنتی، مرزبندی‌های طرح روی فرش به‌وضوح مشخص است.

آشنایی با فرش دستباف مدرن

هنگامی که افراد نام فرش دستباف مدرن را می‌شنوند، احتمال دارد با کمی تناقض مواجه شوند. از طرفی فرش دستباف به عنوان نماد و نشانه هنر و اصالت ایرانی و قدمت بالای آن شناخته می‌شود و از طرفی دیگر مدرن بودن با سنت و قدمت در تضاد به‌نظر می‌رسد. اگرچه که امروز بیشتر تولیدات فرش به مدل سنتی انجام می‌گیرد؛ اما خواست مردم سبب ایجاد تولیداتی گردیده که با تولیدات گذشته فرق دارد. با این وجود، جنس فرش تغییری نیافته است؛ تنها تغییرات آن در نوع طراحی، بافت، شکل ظاهری، رنگ و تاحدی مواد اولیه آن دیده می‌شود.

خصوصیات مهم فرش دستباف مدرن

دستباف مدرن یک سری خصوصیات منحصربه‌فرد داشته که آن را با مدل‌های سنتی متمایز می‌سازد. نخستین ویژگی را می‌توان نوع طراحی دانست که این مدل فرش‌ها برعکس مدل‌های سنتی شما می‌توانید نقوش ریز و ظریفی را مشاهده کنید. نمونه‌هایی از این تفاوت‌ها شامل استفاده از اشکال هندسی ساده، حجیم و با فاصله زیاد می‌شود. سنتی اغلب به‌شکل مستطیل دیده می‌شود؛ اما امروزه فرش‌های دستباف مدرن به شکل‌های دیگری همچون دایره، مربع، لوزی و… نیز تولید می‌‌گردد.

پشم نیز به‌عنوان متداول‌ترین متریال مورد استفاده در فرش‌های سنتی شناخته می‌شود؛ در حالی که در فرش‌های مدرن به شکل دستباف امروزی شاهد استفاده از متریال اولیه همانند پنبه و نخ ابریشم هستیم. در تولید فرش‌های دستباف سنتی از مرزبندی‌های معینی استفاده نشده و یک مدل پیچیدگی و درهم تنیدگی در طرح‌ها دیده می‌شود. این مسئله در حالی بوده که در قالی دستباف مدرن طراحی واضحی به‌کار رفته و شما مرزها را به‌صورت دقیق می‌‌توانید مشاهده کنید. در طرح‌های سنتی منطقه تولیدکننده هر بخش به‌وضوح مشخص است؛ این در حالی بوده که قالی دستباف مدرن یا کلاً دارای منطقه تولیدکننده نبوده یا به‌سختی می‌‌توان آن را تشخیص داد.

نکات مهم خرید فرش دستباف مدرن

یک‌سری نکات در زمینه خرید فرش دستباف مدرن وجود داشته که پیش از انجام هر اقدامی باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در صورتی که دکوراسیون داخلی شما به رنگ روشن دیده می‌شود یا بافت ساده‌ای دارد، بهتر است انتخاب شما فرش مدرن دستباف با رنگ‌های تیره باشد که طرح و نقش‌های بزرگتری دارد. در صورتی که شما دارای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک هستید، بهتر است به‌سراغ فرش مدرن با نقشه‌های ریز و پرکار بروید. همچنین در رنگ‌بندی موجود بهتر انتخاب شما رنگ‌های لاکی، قرمز و زرشکی و رنگ‌های موجود در این طیف نباشد.

در صورتی که مایل به خرید فرش دستباف مدرن با طرح شلوغ هستید، بهتر است فرشی را انتخاب کنید که ابعادی کوچکتر از متراژ منزل شما داشته باشد و جلوه‌ای شلوغ به منزل شما ندهد. اگر می‌خواهید برای دکوراسیون داخلی منزل خود یک هیجان بصری ایجاد کنید، بهتر است به‌سراغ فرش مدرن بروید تا دیگر منزل شما یکنواخت و تکراری به‌نظر نرسد.

مزایای فرش دستباف مدرن

فرش دستباف مدرن جدای از ظاهر زیبای خود و طرح‌های گسترده، خرید آن از دیگر مزیت‌ها نیز برخوردار است. این مزیت‌ها شامل داشتن طرح‌های متنوع، رنگ‌بندی مختلف، کیفیت بافت، لمس و حس لطیف و ارتباط با مدرنیته می‌شود. شما می‌توانید این مدل فرش‌ها را در یکی از طرح‌های هندسی، انتزاعی، طبیعت تهیه کنید و جلوه متفاوتی به منزل خود بدهید. طرح‌های مدرن معمولاً هنر و طراحی معاصر را به نمایش می‌گذارند و شما به‌هنگام خرید این مدل فرش‌ها می‌‌توانید رنگ‌هایی زنده و جذاب را انتخاب نمایید و متناسب با سلیقه خود تحولی در محیط منزل به‌وجود آورید.

در تولید فرش‌های مدرن مواد مرغوب با ماندگاری بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد که این الیاف می‌تواند الیاف مصنوعی یا طبیعی باشد. فرش دارای بافت نرم و منحصربه‌فرد بوده و شما به هنگام لمس آن متوجه لطافت فرش خواهید شد. فرش دستباف مدرن می‌تواند احساس راحتی و نرمی را به خوبی به شما انتقال دهد. در تولید این مدل فرش‌ها از طرح‌ها و الگوهایی استفاده شده که شما می‌توانید مدرنیته را به‌همراه طراحی معاصر در آن مشاهده کنید. در صورتی که مایل هستید فضایی مدرن و انعطاف‌پذیر داشته باشید که با دکوراسیون داخلی شما در تناسب باشد، این مدل فرش‌ها گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند.

خرید فرش دستباف مدرن پیشنهاد می شود؟

فرش دستباف مدرن یکی از بهترین فرش‌های موجود در فروشگاه آریاس بوده که امکان ست کردن آن با همه دکوراسیون‌های ایرانی وجود دارد؛ چراکه طرح‌های این مدل فرش‌ها بسیار متنوع بوده و در تولید آن‌ها رنگ‌های کمتری استفاده شده است. به‌هنگام خرید فرش دستباف مدرن توجه داشته باشید که میان رنگ و طرح مدنظر شما با دکوراسیون منزل تناسب وجود داشته باشد. در شرایطی که دارای دکوراسیون داخلی بسیار شلوغ و پررنگ هستید، بهتر است انتخاب شما فرش‌های مدرن مینیمال با رنگ‌های محدود باشد. بالعکس در صورتی که شما در محیطی ساده زندگی می‌کنید، بهتر است به‌سراغ فرش‌های مدرن با رنگ‌های گرم‌تر و کمی شلوغ بروید تا به این صورت کنتراست ایجاد شود و به جذابیت دکوراسیون افزوده شود.

سخن پایانی

فرش مدرن دستباف، یکی از انواع فرش‌ها بوده که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. پنبه و ابریشم به عنوان الیاف رایج در تولید این مدل فرش‌ها شناخته می‌شوند و در تولید این مدل فرش‌ها به‌نوعی سنت و نوآوری با یکدیگر ترکیب شده است. این مدل فرش‌ها با داشتن نقشه نسبتاً ساده با خطوط هندسی و منتظم به‌سادگی با چیدمان دکوراسیون داخلی تناسب پیدا می‌کنند و جلوه‌ای زیبا و مدرن را در منزل ایجاد می‌کنند. از جمله ویژگی‌های مثبت خرید فرش مدرن دستباف از بازار آنلاین فرش آریاس با مدیریت آقای دلجوان می‌‌توان به طرح‌های متنوع، رنگ‌بندی مختلف، کیفیت بالای بافت، لمس و حس لطافت و ارتباط با مدرنیته اشاره کرد.