آیا از کاربرد و نحوه عملکرد وینچ ماشینی مطلع هستید؟ آیا می‌دانید از وینچ خودرویی برای کمک به چه ماشین‌هایی استفاده می‌شود؟ وینچ خودرویی یک دستگاه بارگیری منحصر به فرد است که برای کمک به ماشین‌های سنگین و آفرودی کاربرد دارد. امروزه انواع مختلفی از وینچ آفرودی با ویژگی‌های متنوع تولید می‌شوند. فارغ از تفاوت‌هایی […]

آیا از کاربرد و نحوه عملکرد وینچ ماشینی مطلع هستید؟ آیا می‌دانید از وینچ خودرویی برای کمک به چه ماشین‌هایی استفاده می‌شود؟ وینچ خودرویی یک دستگاه بارگیری منحصر به فرد است که برای کمک به ماشین‌های سنگین و آفرودی کاربرد دارد. امروزه انواع مختلفی از وینچ آفرودی با ویژگی‌های متنوع تولید می‌شوند. فارغ از تفاوت‌هایی که در ساختار و قطعات انواع وینچ جلو ماشینی وجود دارند؛ از همه آن‌ها برای بکسل کردن خودرو استفاده می‌شود. با خرید وینچ ماشینی به استفاده از تجهیزات اضافی نیاز ندارید. همچنین حضور ماشین‌های امدادی و جرثقیل‌های سنگین هم در کنار وینچ آفرودی بی فایده است. برای خرید وینچ ماشینی باید ظرفیت دستگاه را در نظر بگیرید. ظرفیت وینچ باید با وزن خودروی مورد نظر شما تناسب داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از کاربرد وینچ ماشین می‌پردازیم.

وینچ ماشینی چیست؟

در صنعت تجهیزات بارگیری، انواع مختلفی از وینچ تولید می‌شوند. همه وینچ‌های امروزی برای جابه‌جایی اجسام سنگین کاربرد دارند، ولی زمینه استفاده از آن‌ها متفاوت است. برای مثال از وینچ‌هایی که حرکت عمودی دارند؛ برای جابه‌جایی اجسام سنگین در انبار، کارگاه ساختمان‌سازی، معادن و… استفاده می‌شود. در حالی که وینچ‌های دارای حرکت افقی برای بکسل کردن خودرو کاربرد دارند. این نوع از وینچ‌های امروزی را وینچ ماشینی می‌نامند. در ساختار وینچ خودرویی، یک سیم بکسل وجود دارد که به ماشین کمکی یا تکیه‌گاه دیگر متصل خواهد شد. البته عملکرد سیم بکسل به چند قطعه دیگر مانند موتور، گیربکس، درام، قلاب و… هم وابسته است.

نیروی مکانیکی مورد نیاز بکسل کردن به کمک موتور دستگاه تولید می‌شود. گیربکس هم نیروی محرکه ایجاد شده را تقویت کرده و تعداد دور موتور را کاهش می‌دهد. در نهایت خودروی سنگین متوقف شده در یک شرایط سخت، به حرکت در می‌آید. با توجه به مزایایی که استفاده از وینچ خودرویی به همراه دارد؛ نصب آن برای همه ماشین‌های سنگین و آفرودی ضروری است. برای خرید وینچ ماشینی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی سهند بکسل مراجعه کنید. سهند بکسل بهترین وینچ‌های ماشین را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. هنگام خرید وینچ خودرویی باید به تناسب وزن خودرو با ظرفیت مدل‌های مختلف توجه کنید. در غیر این صورت دستگاهی را خریداری خواهید کرد که قدرت لازم برای جابه‌جایی خودروی شما ندارد.

وینچ خودرویی چه کاربردی دارد؟

وینچ ماشین یکی از منحصر به فردترین وینچ‌های تولید شده است. با این حال زمینه استفاده از آن گستردگی چندان زیادی ندارد. به کمک وینچ ماشین می‌توانید خودروهای آفرودی و ماشین‌های سنگینی مانند کامیون و تراکتور را حرکت دهید. زمانی که خودروی سنگین شما در یک چاله عمیق، شنزار، کوهستان یا جنگل متوقف می‌شود؛ می‌توانید به کمک وینچ خودرویی از آن موقعیت خارج شوید. چنانچه یک وینچ ماشینی برای خودروی سنگین خود نصب نکنید؛ در موقعیت‌های سخت نامبرده به حضور نیروهای امدادی و جرثقیل‌های سنگین نیاز خواهید داشت.

حضور نیروهای امدادی و جرثقیل هم در هر موقعیتی امکان‌پذیر نیست. بنابراین خرید وینچ ماشینی برای همه دارندگان خودروهای سنگین ضروری است. وینچ ماشین در جلوی خودرو نصب می‌شود. سپس سیم بکسل دستگاه باز شده و با استفاده از قلاب به یک ماشین دیگر یا تکیه گاهی متفاوت، متصل خواهد شد. به این ترتیب زمینه بکسل کردن خودرو فراهم می‌شود. برای انتخاب وینچ خودرو هم باید از جزئیات راهنمای خرید وینچ آفرودی مطلع باشید. هنگام خرید وینچ آفرودی باید ظرفیت دستگاه، قدرت، طول سیم بکسل، جنس کابل، نوع موتور، ولتاژ، سرعت، برند تولید کننده، گارانتی و قیمت مدل‌های موجود را بررسی کنید.

نقش امدادی وینچ ماشینی

در ادامه توضیحات معرفی وینچ ماشینی و نقش آن در خودروهای آفرود باید با نقش امدادی وینچ ماشینی آشنا شوید. بسیاری از خودروهای آفرودی از مناطق جغرافیایی با موقعیت غیر عادی و دور از جاده اصلی عبور می‌کنند. از طرفی خودروهای سنگین مانند کامیون هم ممکن است هنگام انتقال بار در یک موقعیت سخت متوقف شوند. تکلیف تراکتورها نیز مشخص بوده و این ماشین‌ها همواره در موقعیت‌های جغرافیایی غیر معمول حضور دارند.

چنانچه ماشین‌های سنگین نامبرده در یک موقعیت متوقف شوند؛ ممکن است برای مدت زمان طولانی خودروی دیگری از آنجا عبور نکند. امدادرسانی و حضور جرثقیل‌های سنگین هم در چنین موقعیت‌هایی، سخت و در اغلب موارد غیر ممکن است. در این شرایط فقط استفاده از وینچ ماشینی کارآمد است. با وجود یک وینچ خودرویی مناسب می‌توانید حتی بدون نیاز به خودروی کمکی، بلکه با تکیه‌گاه قرار دادن سایر اجسام مانند درختان، ماشین را حرکت دهید. بر همین اساس تفاوتی میان موقعیت‌های جغرافیایی، ساعات شبانه روز و نوع خودروی متوقف شده وجود ندارد. خودروی شما در هر شرایطی متوقف شود؛ وینچ خودرویی کارآمد خواهد بود.

مزایای استفاده از وینچ ماشینی

با توجه به توضیحاتی که بیان کردیم؛ آیا می‌توانید مزایای استفاده از وینچ خودرویی را نام ببرید؟ آیا می‌دانید با اطلاع از مهم‌ترین مزایای وینچ آفرودی، بهتر می‌توانید برای خرید این دستگاه تصمیم‌گیری کنید؟ از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از وینچ خودرویی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. افزایش سرعت امدادرسانی

با نصب وینچ ماشینی برای خودروی سنگین خود، می‌توانید در کمترین زمان ممکن ماشین متوقف شده را حرکت دهید. وینچ آفرودی در قسمت جلویی خودرو نصب شده و استفاده از آن بسیار آسان است.

2. افزایش ایمنی کار

جابه‌جا کردن خودروهای آفرودی و سنگین به صورت دستی در بسیاری از مواقع غیر ممکن است. گاهی اوقات هم به واسطه اقدام به انجام این کار، آسیب‌های جدی به افراد حاضر در موقعیت وارد می‌شود. در حالی که با خرید وینچ ماشینی، ایمنی بکسل کردن خودرو افزایش می‌یابد. این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از وینچ آفرودی است.

3. استفاده آسان

اگر تصور می‌کنید برای استفاده از وینچ خودرویی با چالش‌های جدی مواجه می‌شوید؛ بهتر است در مورد این موضوع تجدید نظر کنید. استفاده از انواع وینچ‌های آفرودی بسیار آسان بوده و با کسب راهنمایی‌های لازم، روش کار را یاد می‌گیرید.

4. عدم نیاز به اعمال نیروی فیزیکی

از جمله دیگر مزایای مهم استفاده از وینچ جلو ماشینی می‌توانیم به عدم نیاز به اعمال نیروی فیزیکی اشاره کنیم. البته این موضوع در مورد وینچ‌های دستی صدق نمی‌کند. بنابراین بهتر است یکی از مدل‌های وینچ برقی، هیدرولیکی، پنوماتیکی یا گاردانی را انتخاب و خریداری کنید.

5. عدم نیاز به استفاده از تجهیزات اضافی

با نصب وینچ ماشینی برای بکسل کردن خودروی سنگین خود به تجهیزات اضافی نیاز ندارید. وینچ خودرویی دارای یک کابل مقاوم، قلاب و منبع تولید نیروی محرکه است. بنابراین به آسانی خودروی متوقف شده در موقعیت‌های سخت را حرکت می‌دهد.

خرید اینترنتی وینچ ماشینی

برای عبور از موقعیت‌ها و چالش‌های سخت رانندگی، علاوه بر ابزار آلات فنی، چراغ قوه، جک و… به یک وینچ ماشینی هم نیاز دارید. همه دارندگان ماشین‌های سنگین و آفرودی باید یک وینچ جلو ماشینی مناسب خریداری کنند. وینچ آفرودی در قسمت جلویی ماشین‌های سنگین نصب می‌شود. به کمک وینچ‌های ماشینی می‌توانید خودروهای سنگین را بکسل کنید. با خرید این دستگاه به تجهیزات اضافی برای بکسل کردن نیاز ندارید. حرکت خودروهای سنگین متوقف شده در شرایط سخت، با استفاده از وینچ ماشین به سرعت انجام می‌شود. خرید اینترنتی وینچ ماشینی هم مزایای بسیار زیادی دارد. صرفه‌جویی در وقت و مقایسه مشخصات چندین مدل متنوع از جمله مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی وینچ آفرودی هستند. در فروشگاه اینترنتی سهند بکسل، انواع وینچ ماشینی با قیمت مناسب و برند اصل عرضه می‌شوند.