قیمت هر کیلو ضایعات آهن در ۱۴۰۳ قیمت هر کیلو ضایعات آهن در ۱۴۰۳ به عوامل متعدد بسیاری وجود دارد که می تواند بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم  نیز تاثیر بگذارد. اما قبل از بررسی عوامل موثر و قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم ابتدا باید بدانیم که ضایعات آهن به […]

قیمت هر کیلو ضایعات آهن در 1403

قیمت هر کیلو ضایعات آهن در 1403 به عوامل متعدد بسیاری وجود دارد که می تواند بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم  نیز تاثیر بگذارد. اما قبل از بررسی عوامل موثر و قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم ابتدا باید بدانیم که ضایعات آهن به چه مواردی گفته می شود و چه کاربردی می توانند داشته باشند.

قیمت ضایعات آهن سنگین و انواع ضایعات سنگین 1403

قیمت‌گذاری ضایعات آهن سنگین در تک ضایعات : قیمت ضایعات آهن سنگین معمولاً بالاتر از سایر انواع ضایعات آهنی است. عواملی مانند وزن، خلوص و شرایط بازار بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند.

نکات مهم برای فروشندگان:

  1. اطمینان از وزن دقیق ضایعات
  2. جداسازی ناخالصی‌ها و مواد غیرآهنی
  3. مقایسه قیمت‌ها بین خریداران مختلف

قیمت ضایعات آهن سنگین یکی از انواع مهم ضایعات فلزی است که در صنعت بازیافت و خرید و فروش ضایعات اهمیت زیادی دارد. برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید توضیحات کاملی ارائه دهم:

ضایعات آهن سنگین چیست

 ضایعات آهن سنگین به قطعات بزرگ و سنگین آهنی اطلاق می‌شود که معمولاً وزن بالایی دارند و از مواد آهنی با ضخامت زیاد ساخته شده‌اند.

منابع ضایعات آهن سنگین:

  • تجهیزات صنعتی فرسوده
  • ماشین‌آلات سنگین از کار افتاده
  • قطعات بزرگ ساختمانی
  • اسکلت فلزی ساختمان‌های تخریب شده
  • کشتی‌های اسقاطی
  • واگن‌های قطار فرسوده

ویژگی‌های ضایعات آهن سنگین:

  • وزن بالا (معمولاً بیش از 6 میلی‌متر ضخامت)
  • ابعاد بزرگ
  • کیفیت بالای فلز
  • ارزش اقتصادی زیاد در بازار ضایعات

ضایعات آهن چیست؟

به صورت کلی، ضایعات آهن به هر قطعه فلزی یا چدنی می‌گویند که دیگر به همان شکل فعلی قابل‌استفاده نیست. از نظر فنی، ضایعات محصول آنهایی هستند که با استانداردهای تولید مطابقت ندارند و در یکی از مراحل تولید، از خط کنار گذاشته می‌شوند. ضایعات یا مجدداً به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شوند یا کارخانه از طریق فروش آن‌ها بخشی از ضرر و زیان خود را جبران می‌کند.

تولید بخشی از ضایعات محصول، قابل‌پیش‌بینی و اجتناب‌ناپذیر است و به همین دلیل به آن‌ها ضایعات نرمال می‌گویند؛ اما درصورتی‌که میزان آن‌ها از این حد بیشتر شود، به آن‌ها ضایعات غیرنرمال می‌گویند و تولید آن‌ها نشان‌دهنده نقص در پروسه تولید است.

قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم

قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم

کاربرد ضایعات آهن چیست؟

افزایش قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم در سال‌های اخیر ارزش ضایعات آهن را هم افزایش داده است. برخلاف گذشته که بخش بزرگی از این ضایعات دفع می‌شدند، این اتفاق باعث شده که به آن‌ها به چشم ماده اولیه برای تولید مقاطع فولادی نگاه شود. ورود کوره‌های ذوب سازگار با ضایعات آهن و به‌صرفه‌ بودن تولید فولاد با آن‌ها نیز در این رویکرد بی‌تأثیر نبوده است. علاوه بر این، تولید مقاطع فولادی با استفاده از ضایعات آهنی آسیب کمتری به محیط‌زیست می‌زند.

البته پیش از استفاده از این ضایعات، آن‌ها را تصفیه می‌کنند تا زنگار و سایر ناخالصی‌ها جدا شوند و کیفیت آن‌ها در حد استانداردهای تولید بالا بیاید. بخشی از ضایعاتی که به عنوان ماده اولیه کارخانه‌ها استفاده می‌شوند، از خط تولید خود کارخانه به دست می‌آید و بخش دیگر از فروشندگان ضایعات خریداری می‌شود. این فروشندگان نیز ضایعات آهن را از پروژه‌های ساختمانی و کارخانه‌های دیگر می‌خرند.

مزایای استفاده از ضایعات آهن

استفاده از انواع ضایعات آهن به عنوان ماده اولیه، مزایای زیر را در بر دارد:

  • کاهش 70 درصدی مصرف انرژی
  • کاهش 90 درصدی استفاده از مواد خام
  • کاهش آلودگی هوا به میزان 86 درصد
  • صرفه‌جویی 40 درصدی در استفاده از منابع آبی
  • کاهش 76 درصدی آلودگی آب‌ها
  • صرفه‌جویی 97 درصدی در مصرف منابع

قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم

ردیف نام محصول قیمت
۱ ضایعات آهن سبک تماس بگیرید
۲ ضایعات آهن سنگین تماس بگیرید
۳ سفاله ریز بار ۱۶,۷۰۰ تومان
۴ حلب قوطی فله ۱۶,۷۰۰ تومان
۵ آلیاژی ۱۶,۵۵۰ تومان
۶ چدن ۱۶,۶۵۰ تومان
۷ سفاله اتومات ۷,۰۰۰ تومان
۸ سفاله پوشالی ۱۶,۴۰۰ تومان
۹ ویژه ۱۶,۵۰۰ تومان
۱۰ حلب ۱۶,۵۰۰ تومان
۱۱ کلاف ۱۶,۵۵۰ تومان
۱۲ گالوانیزه و ورق روکشدار خودرویی ۱۶,۶۰۰ تومان
۱۳ سوپر ویژه ۱۶,۶۰۰ تومان
۱۴ روغنی نرمه ۱۶,۷۰۰ تومان
۱۵ روغنی ضخیم ۱۶,۷۰۰ تومان
۱۶ روغنی ریزبار و پولکی ۱۶,۷۰۰ تومان

عوامل مؤثر بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم

قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم

قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم

تاثیر موقعیت جغرافیایی بر قیمت ضایعات آهن

هرچند قیمت ضایعات آهنی بر اساس بازارهای جهانی تعیین می‌شود، اما باز هم اینکه در کدام شهر و به کدام انبار قراضه‌ها را تحویل می‌دهید، می‌تواند بر روی قیمت نهایی این محصولات اثرگذار باشد. برای مثال قیمت روز ضایعات آهن اصفهان ممکن است با دیگر شهرها متفاوت باشد؛ زیرا در این شهر صنایع ذوب آهن و فولاد زیادی وجود دارند که به طور مستقیم نیاز به ضایعات خواهند داشت. در نتیجه تقاضا بسیار بالاست که بر روی قیمت ضایعات اثر می‌گذارد.

انبار تحویل گیرنده ضایعات در قیمت ضایعات آهن

از دیگر عوامل موثر بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم، می‌توان به انباری که قراضه‌های آهنی را از شما تحویل می‌گیرد، اشاره کرد. باید بدانید که این انبارها معمولا واسطه‌هایی هستند که ضایعات را دریافت کرده و به دست کارخانه‌ها یا کارخانه‌های تولیدی می‌رسانند. بنابراین اگر می‌خواهید سود بیشتری از خرید و فروش ضایعات به دست آورید، توصیه می‌شود که به سراغ انبارهایی با کد استاندارد بروید. زیرا این انبارها به صورت مستقیم با کارخانه‌ها در ارتباط هستند و با حذف واسطه‌ها، می‌توانند قیمت بالاتری را به شما پیشنهاد دهند.

تاثیر نوع ضایعات آهنی بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم

قیمت روز ضایعات آهن بر اساس نوع آن تعیین می‌شود؛ زیرا همه قراضه‌های آهنی شبیه به هم نیستند و آلیاژهای متفاوتی دارند. بر این اساس، می‌توان ضایعات آهن را در دسته بندی‌های مختلفی مانند درجه یک و درجه دو یا ویژه و سوپر ویژه قرار داد. از این میان، درصد خلوص ضایعات آهن درجه یک و سوپر ویژه بالاتر است و آسیب یا زنگ زدگی کمتری در آن‌ها دیده می‌شود؛ به همین دلیل با قیمت بالاتری هم خرید و فروش می‌شوند. همچنین قراضه‌های آهنی که از خطوط تولید کارخانه‌های خودروسازی یا دیگر وسایل فلزی به دست می‌آیند، به دلیل نداشتن آسیب و داشتن آلیاژ باکیفیت، با قیمت بسیار خوبی خرید و فروش خواهند شد.

 

تاثیر مهم میزان سلامت ضایعات آهن

به طور معمول قیمت هر کیلو ضایعات آهن دسته دوم بر اساس وزن مشخص می‌شود؛ اما در موارد نادری، ممکن است برخی از ضایعات، بدون نیاز به انجام تغییرات یا بازیافت، قابلیت استفاده مجدد را داشته باشند. در چنین مواردی، دیگر قیمت بر اساس وزن تعیین نمی‌شود و نوع آن قراضه آهنی، تاثیر بیشتری در فرایند قیمت گذاری دارد. این موضوع بیشتر در ضایعاتی که از خودروها به دست می‌آیند، رواج دارد؛ برای مثال خیلی از قطعات آهنی خودروهای فرسوده را می‌توان بدون نیاز به تغییر، در فرایند تعمیر خودروهای تصادفی استفاده کرد. بنابراین چنین مواردی با قیمت بیشتری در بازار خرید و فروش می‌شوند.