برای شروع یک سرمایه گذاری موفق نیاز است که برنامه ای جامع در اختیار داشته باشید. با استفاده از بیزینس پلن شما می توانید در همان ابتدا ، تمام اطلاعات لازم را درباره ی سرمایه گذاری به دست آورید. هر سرمایه گذاری ریسک هایی را به دنبال دارد و برای اینکه این ریسک ها را […]

برای شروع یک سرمایه گذاری موفق نیاز است که برنامه ای جامع در اختیار داشته باشید. با استفاده از بیزینس پلن شما می توانید در همان ابتدا ، تمام اطلاعات لازم را درباره ی سرمایه گذاری به دست آورید. هر سرمایه گذاری ریسک هایی را به دنبال دارد و برای اینکه این ریسک ها را به حداقل خود برسانید نیاز به برنامه ای دارید که مسیر واضحی از کسب و کار را به شما نشان دهد. این برنامه همان طرح توجیهی است که به وسیله ی آن ایده ی خود را به تصویر می کشید. زمانی که بخواهید از کسب کار خود به دیگران توضیح دهید، برداشت افراد متفاوت خواهد بود و به همین دلیل برای جذب سرمایه گذار یا دریافت تسهیلات ، استفاده از طرح توجیهی بسیار کمک کننده خواهد بود. با استفاده از طرح توجیهی ارزیابی علمی و امکان سنجی پروژه انجام می گیرد. با استفاده از طرح توجیهی می توان به اطلاعاتی مانند هزینه ها، نقطه سر به سر، سرمایه در گردش، تجهیزات مورد نیاز ، نیروی کار متخصص ، درامد ها … دست پیدا کرد.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) از مراکز معتبر است که به شما کمک می کند تا بتوانید پروژه ی کسب و کار خود را به صورت موفقیت آمیز شروع نمایید. این مرکز معتبر دارای سابقه ی طولانی در زمینه ی نگارش طرح توجیهی است که می تواند بهترین خدمات دهی را به شما ارائه کند. برای کسب اطلاعات لازم درباره ی طرح توجیهی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طرح توجیهی چیست؟

طرح توجیهی روشی است که به منظور ارزیابی علمی و امکان سنجی پروژه استفاده می شود. برای این که بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید نیاز است که از طرح توجیهی استفاده نمایید. با مطالعه ی آن و بررسی هایی که نیاز است انجام دهید ، متوجه خواهید شد که آیا پروژه ی مورد نظر شما موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. در برخی از موارد مجموعه ها برای این که از مواردی همچون هزینه ها ، بازار یابی ، بازار و…. مطلع شوند از طرح توجیهی استفاده می کنند. بنابراین استفاده از طرح توجیهی تنها برای شروع کسب و کار نمی باشد و شرکت ها برای پیشبرد پروژه هایشان از طرح توجیهی استفاده می کند. افراد با استفاده از طرح توجیهی می توانند گزینه ی مناسب را از گزینه هایی که وجود دارد انتخاب کنند. بنابراین تصمیمات بسیار بهتری می گیرند. برای انواع برنامه ریزی های مالی خانه، گسترش کسب و کار ، تولید یک محصول و… می توان از طرح توجیهی استفاده نمود. با استفاده از طرح توجیهی، شما برنامه ی رسیدن به هدف را دارید و با برنامه می توانید گام به گام به جلو روید. برای شروع هر پروژه ای نیاز است که بخش های پروژه را مورد توجه قرار دهید. زمانی که شما پروژه ای را می خواهید انجام دهید، باید ابتدا مشخص کنید که سود مورد نظر را از این طریق کسب خواهید کرد یا خیر.

فاکتور های مهم برای نگارش طرح توجیهی

در ابتدا باید از کارشناسان متبحر و مجرب کمک بگیرید. همان طور که می دانید طرح توجیهی بسیار تخصصی بوده و توسط افراد بدون تخصص انجام پذیر نمی باشد. همچنین باید برای نگارش طرح توجیهی از مراکز معتبر کمک بگیرید. مهندسین و کارشناسان با استفاده از اطلاعات و آمار روز، محاسبات طرح را انجام داده و در نهایت به نگارش طرح توجیهی می پردازند. تعهد کاری یکی از مهم ترین مواردی است که مرکز خدمات طرح توجیهی باید به آن پایبند باشد. طرح توجیهی که دریافت می کنید  باید کامل باشد و از تمام زوایای کسب و کار باشد. به همین دلیل است که یافتن مجموعه ی تخصصی در زمینه ی طرح توجیهی ، بسیار مهم است.

زمانی که می خواهید پروژه ای را شروع کنید، باید بخش های مختلف آن را بررسی و ارزیابی کنید. نقد و بررسی این بخش ها باید به صورت صحیح انجام گیرد تا در نهایت به اطلاعات دقیقی دست پیدا کنید. در ابتدای شروع هر پروژه ای سوال های زیادی مطرح می شود به طور مثال برای شروع پروژه به چه میزان بودجه نیاز است؟ چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ رقبا چه کسانی هستند؟ آینده ی محصول یا خدمات به چه شکل است؟ آیا محصول تولیدی سود مورد نظر را خواهد داشت؟ چه میزان فضا برای شروع پروژه نیاز است؟ زان برگشت سرمایه چه وقت است؟ و…. برای پاسخ به چنین سوالاتی باید از طرح توجیهی استفاده شود. برای نگارش و تدوین طرح توجیهی نیاز به کارشناسان با تجربه است. با توجه به این که طرح توجیهی با استفاده از نرم افزار هایی گردآوری می شود ، کارشناسان باید به نرم افزار های مالی و طرح نویسی مسلط باشند. اطلاعات و ورودی هایی برای ارزیابی طرح نیاز است و اطلاعاتی که استفاده می شود باید حتما به روز باشد زیرا هر روز اوضاع کسب و کار ها با روز های قبل فرق می کند. محاسبات قیمت ها باید به شکل اصولی انجام گیرد و کارشناسان و تیم نگارش طرح توجیهی باید متعهد به کار باشند.

استفاده از طرح توجیهی

استفاده از طرح توجیهی برای شروع یک فعالیت اقتصادی بسیار کمک کننده است و از طریق طرح توجیهی می توانید به تمام اطلاعات مورد نیاز در همان ابتدا دست یابید و به سوال هایتان پاسخ دهید. پس استفاده از طرح توجیهی برای راه اندازی کسب و کار،مدیریت مالی شرکت ها، شروع پروژه ی جدید در مجموعه ها، ارائه ی خدمات جدید در مجموعه ها و… کاربرد دارد. تصور کنید بدون داشتن بیزینس پلن ، پروژه ای را شروع کنید و سرمایه و زمان خود را به آن اختصاص دهید. در واقع در چنین شرایطی ریسک های پروژه بسیار زیاد خواهد بود و ممکن است با ضرر مواجه شوید. به همین دلیل برای این که بتوانید به صورت مطمئن سرمایه گذاری را انجام دهید ، باید از طرح توجیهی استفاده کنید تا بتانید ریسک های پروژه را به حداقل خود رسانید و بتوانید به سود مورد نظر دست یابید.

همچنین برای دریافت تسهیلات نیاز است پروژه را به سازمان های مورد نظر توضیح دهد. از این رو داشتن طرح توجیهی می تواند بسیار کمک کننده باشد تا پروژه ی شما رد نشود زیرا هر آن چه به آن نیاز دارید در طرح توجیهی نگارش شده است. با استفاده از طرح توجیهی می توانید پروژه را به راحتی به دیگران توضیح دهید و در جذب سرمایه گذار بسیار موثر است. سرمایه گذار با بررسی طرح توجیهی می تواند میزان سود و اطلاعات مربوطه را بسنجد. بدین ترتیب طرح توجیهی با اهداف مختلف تدوین می شود ، می تواند دستاورد های مختلفی را داشته باشد. با مراجعه به شرکت های معتبر تخصصی ، طرح توجیهی اقتصادی و کاملی را دریافت خواهید کرد. در این مقاله یکی از بهترین مراز نگارش طرح توجیهی را به شما معرفی کردیم. مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا)به عنوان یک مجموعه کامل که از کارشناسان زبده بهره می برد توانسته پروژه های مختلف در زمینه ی کاری و سرمایه گذاری مختلف را به سرانجام رساند. طرح توجیهی های ارائه شده توسط مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا)، اقتصادی و جامع هستند و هر آن چه که برای سرمایه گذاری به آن نیاز دارید در این گزارش ، گردآوری شده است.

https://matsa.co