انجام معاملات در فارکس از نظر افراد بسیاری با موانع شرعی مختلفی همراه است. صرف نظر از درستی یا غلط بودن این دیدگاه، برخی بروکرها امکان معاملاتی امن، سریع و متناسب با عقاید مسلمانان را در بزرگ‌ترین بازار جهان به وجود آورده‌اند. آلپاری نیز یکی از این کارگزاری‌ها است که با تعبیه شرایطی خاص در […]

انجام معاملات در فارکس از نظر افراد بسیاری با موانع شرعی مختلفی همراه است. صرف نظر از درستی یا غلط بودن این دیدگاه، برخی بروکرها امکان معاملاتی امن، سریع و متناسب با عقاید مسلمانان را در بزرگ‌ترین بازار جهان به وجود آورده‌اند. آلپاری نیز یکی از این کارگزاری‌ها است که با تعبیه شرایطی خاص در حساب اسلامی یا بدون سواپ خود، خیال تریدرهای مسلمان از کسب سود حلال را راحت کرده است. بااین‌حال برای افتتاح حساب اسلامی آلپاری و بهره‌مندی از شرایط آن برخی شرایط نیاز است که کاربران باید از این شرایط برخوردار باشند.

‌منظور از حساب‌ اسلامی آلپاری‌ چیست؟

یکی از چالش‌برانگیزترین حساب‌های معاملاتی در بروکر آلپاری حساب بدون سواپ یا اسلامی (Islamic account) است. این حساب با هدف رفع نگرانی معامله‌گران مسلمان و حلال بودن سپرده‌ها راه‌اندازی شد که در قوانین آن از قوانین و اصول شرعی استفاده می‌شود. آلپاری امکان ارائه خدمات با حساب اسلامی را در پلتفرم متاتریدر 4 برای کاربران خود به وجود آورده است.

به‌طورکلی حساب بدون سواپ آلپاری چهار اصل اساسی دارد که عبارت‌اند از:

  • ممنوعیت پرداخت و دریافت هر گونه نرخ سود (ربا)
  • مبادلات سریع
  • ممنوعیت قمار
  • منصفانه بودن خطرات و منافع

در حساب‌ اسلامی‌ بروکر‌ آلپاری‌ مفهوم سواپ متفاوت است

یکی از اصلی‌ترین اصطلاحات و مفاهیم رایج در بازارهای مالی سواپ است. این اصطلاح به معنای تفاوت بین نرخ‌های بهره‌ مختلف گفته می‌شود که در معاملات شبانه میان تریدرها و بروکر‌ها رقم می‌خورد. در واقع زمانی که شما به‌عنوان یک معامله‌گر، پوزیشن‌های معاملاتی خود را در طول شب باز نگه می‌دارید، باید هزینه “بهره شبانه” آن را به کارگزاری مربوطه بپردازید.

 سواپ دریافتی در بروکر آلپاری یا منفی است و یا مثبت. یعنی در بسیاری از موارد تریدر سود دریافت می‌کنند و در برخی مواقع نیز باید مبلغی را تحت عنوان سود به بروکر بپردازند. این مبلغ کاملا به قیمت جفت‌ارزهای مورد معامله بستگی دارد. در حساب اسلامی آلپاری با حذف بهره شبانه، تریدرها بدون نگرانی از مسائل شرعی می‌توانند از حلال بودن معاملات خود مطمئن شوند.

مهم‌ترین مزایای حساب بدون سواپ آلپاری‌ برای معامله‌گران

معمولا تریدرهای بازار فارکس متناسب با تجربه و اهداف معاملاتی خود، از حساب‌های استاندارد یا سایر حساب‌های معاملاتی واقعی استفاده می‌کنند. بااین‌حال انتخاب حساب اسلامی آلپاری نیز یکی از گزینه‌های محبوب در بین کاربران مسلمان است که برای آن‌ها مزایای فراوانی به همراه دارد.

این مزایا عبارت‌اند از:

  • پرداخت نکردن سواپ: سود شبانه یا سواپ به حساب‌های اسلامی تعلق نمی‌گیرد. این به آن معنا است که معامله‌گران می‌توانند باتکیه‌بر عقاید دینی خود، در بازار فارکس فعالیت کنند
  • امکان استفاده از انواع استراتژی‌های معاملاتی: با انتخاب این نوع از حساب‌ها به راحتی می‌توان ترید روزانه، اسکالپینگ، تریدهای موقعتی، سوئینگ‌گیری و… را مورد استفاده قرار داد
  • اطمینان از حلال بودن سرمایه‌ها: با افتتاح حساب اسلامی آلپاری، کاربران مطمئن می‌شوند که سود به دست آمده از فعالیت در بازارهای مالی ربا نیست و با عقاید آن‌ها سازگاری دارد

محدودیت‌های موجود برای معامله‌گران با حساب اسلامی‌‌ آلپاری‌

با وجود مزایای متعدد افتتاح حساب اسلامی آلپاری، تریدرها با محدودیت‌هایی نیز در این حساب روبه‌رو هستند. به همین دلیل پیش از انتخاب این حساب، باید به طور کامل با این محدودیت‌های آشنا باشید تا بتوانید بهترین استراتژی‌ها را برای مدیریت ریسک و سرمایه خود به کار بگیرید.

به‌طورکلی استفاده از این نوع حساب‌ها احتمال افت سرمایه معامله‌گران را افزایش می‌دهد. چرا که امکان پرداخت سود در بعضی از پوزیشن‌ها وجود ندارد و معامله‌گران نمی‌توانند بر روی شاخص‌ها و بعضی از جفت‌ارزها پوزیشن معاملاتی باز کنند. از سوی دیگر در بسیاری از مواقع تریدرها به‌جای کارمزد سواپ شبانه، باید کمیسیون بالایی را بپردازند.

مهم‌ترین محدودیت‌های معامله در حساب اسلامی‌ آلپاری عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از معامله با دارایی‌های حرام مانند: سیگار، ترقه و الکل و شرکت‌های وابسته به آن‌ها
  • عدم امکان معامله با ریسک‌های نامشروع
  • عدم امکان معامله در شرایط حساس یا موقوفه
  • پرداخت کارمزد

شرایط افتتاح حساب اسلامی آلپاری برای کاربران مسلمان

شرایط افتتاح حساب در اکانت‌های بدون سواپ آلپاری با دیگر حساب‌ها متفاوت است. مهم‌ترین شرط فعال‌سازی حساب اسلامی آلپاری این است که تریدر هیچ‌گونه معامله بازی نداشته باشد. در غیر این صورت آلپاری برای حفظ قواعد اسلامی معاملات شما، این پوزیشن‌ها را می‌بندد. جدول زیر اطلاعات کامل‌تری از شرایط فعالیت در حساب بدون سواپ آلپاری ارائه می‌دهد.

شرایط افتتاح حساب اسلامی آلپاری

نمادهای قابل معامله

جفت‌ارزها، فلزات و CFD

میزان بهره شبانه

صفر

کمیسیون

ندارد

زمان لازم برای فعال‌سازی حساب

یک دقیقه

روزهای مجاز استفاده از حساب سواپ

30 روز برای جفت‌ارزها و فلزات و 7 روز CFD

آموزش ساخت حساب اسلامی در بروکر آلپاری

برای ساخت حساب بدون سواپ در بروکر آلپاری کار سختی پیش روی معامله‌گران نیست. شما فقط باید برای این کار در ابتدا در آلپاری ثبت نام کرده و پس از احراز هویت و دریافت تاییدیه فعالیت حساب از سوی بروکر، نسبت به ساخت حساب اسلامی آلپاری اقدام کنید.

بر همین اساس آموزش ساخت حساب بدون سواپ عبارت‌اند از:

  • ورود به حساب کاربردی و کلیک بر روی قسمت ایجاد حساب جدید
  • تعین نوع حساب اسلامی از بین گزینه‌های موجود
  • تکمیل فرم درخواست و وارد کردن تمام اطلاعات مورد نیاز
  • طی کردن مراحل تایید هویت و بارگذاری مدارک
  • بررسی درخواست توسط آلپاری برای تایید حساب

کمیسیون حساب معاملاتی‌ اسلامی‌ در بروکر ‌آلپاری چقدر است؟

بروکرهای مختلف از جمله آلپاری‌ برای دریافت کمیسیون‌های حساب‌ اسلامی‌ از معیارهای متعددی استفاده می‌کنند. این معیارها با تاثیرگذاری مستقیم بر میزان کمیسیون دریافتی، هزینه خدمات فعالیت‌های کاربران مسلمان در فارکس را تنظیم می‌کند.

بر همین اساس مهم‌ترین معیارهای موثر در تعیین کمیسیون‌ حساب اسلامی‌ آلپاری عبارت‌اند از:

  • نوع معاملات
  • شرایط بازار
  • شرایط حساب
  • میزان سرمایه و حجم معاملات

ترید در حساب اسلامی آلپاری به معنای ساده‌تر بودن معامله‌گری نیست

فعالیت از طریق افتتاح حساب اسلامی آلپاری در بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا یک شیوه معاملاتی است که بسیاری از کاربران مسلمان از آن استفاده می‌کنند. بااین‌حال انتخاب این روش به معنای کاهش ریسک معاملات نیست. توجه داشته باشید، نوع فعالیت در این حساب‌های هیچ تفاوتی با دیگر حساب‌های معاملاتی ندارند و باید کاملا به فرایندهای معاملاتی مسلط باشید تا بتوانید با به‌کارگیری مدیریت ریسک و سرمایه، امنیت دارایی‌های خود در فارکس را افزایش دهید.